Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Kainatın özeti; KAN, TER ve GÖZYAŞI.. Gariptir ama hayatta başarı içinde yaşamak için bile, savaşı kazanacak kadar güçlü olmak gerekir. Sevdiğimizi seçtikçe mutlu, seçtiğimizi sevdikçe huzurlu oluyoruz. Ençok istediğimiz şeyler hiç istemediklerimizle iç içe geçmiş durumda. Bazılarımız şartlara şekil veriyor bazılarımıza şartlar şekil veriyor. Bazılarımız dünya rekoru kırmaya çalışıyor bazılarımız dünya dekoru niyetine yaşıyor. Keşke herşey ters olsaydı; yaşlılıkla doğup bebek olarak ölseydik: önce yaşayıp sonra anlamazdık hayatı, önce anlayıp sonra yaşardık. Hayat üç buçuk ile dört arasındadır, ya üç buçuk atarsın ya dört dörtlük yaşarsın. Alçaktan sürünerek yaşamaktansa, yüksekten süzülerek çakılmayı tercih ederim. Ey hayat korkutamazsın beni, her halinle yaşarım seni; kader deyip boyun eğemem sana, canımı sıkma seni yaptığına pişman ederim. Neyi yapmak için doğduysan onu yaparak yaşa yoksa yaşamış sayılmazsın. Tutsaklık içine sinmiştir bazılarının, esaret bağımlılık yapmıştır. Özgürlükten kaçış düzenini kurmuştur. Tek çiçekle bahar olmaz, tek kar tanesiyle de kış gelmez. Beni öldürmeyen darbe beni güçlendirir. Büyük insanların heykelleri hayattayken üzerine atılan taşlardan yapılır. Hayat dünyaya gelirken insana hiçbir vaatte bulunmaz. Ben güneşi görmekten bezdim artık. Varsın dünya yok oluversin! Çalsın bela çanları essin ölüm rüzgarları, zırhımız sırtımızda ölürüz hiç olmazsa. İNSANLIK Şu dünyada dört çeşit insan vardır; Kurbanlar: içlerinde hem yükselme tutkusu hem yükselme korkusu olanlar.Sürünerek yaşarlar Mühendisler: Küçük ve orta boy başarılarla yetinenler, Yaşamak için yükselirler Cesurlar:Doğrularıda yanlışlarıda büyük yaşayanlar yükselmek için yaşarlar Cesur olmak, yükselirken sınırları unutmaktır.Özgürlük ve öğrenme çoşkusuyla kendini kaybetmektir.Asla yapılamaz denilen bir şeyi, ilk yapan olmak için kendini tehlikeye atabilmektir.Cesur olmak,”en”lerin sınırlarında yaşamaktır.Cesur olmak haddini bilmemektir.Cesurları efsane yapan da bu sınır tanımazlığıdır. Liderler: Hem yükselip hem yaşayanlar. Mutluluk insanı tatlı yapar, başarı ışıltılı, zorluklar güçlü, hüzün insanı insan yapar, yenilgi mütevazı, Tanrı’ya asla “neden ben “ diye sorma, ne olacaksa olur. Bu ülkede insanı Teşfikiye Camisi’nde takdir ederler. Bu dünyada hiç eleştirilmeden yaşamak deliler ile ölülerin ayrıcalığıdır. Kirli hesapları beyninde yap, kalbin temiz kalsın. Sevdiğin hesapları ellerinden değil kalbinden tut. İnsanları insanlara rağmen sevmenin inadını yaşıyorum. İnsan kendini en iyi insanda tanır. Yüreğinizde kök salarsam, meyvelerim sizindir. BAŞARI Bilgi cesaretin aklıdır, cesaret aklın provakatörü, tutku ise başarının yakıtıdır. Hiçkimse kendi çabasıyla çıkmadığı yükseklikte kendi çabasıyla kalamaz. Başarısızlık+Başarısızlık+Başarısızlık+Başarı=BAŞARI Başarı-Başarısızlık-Başarısızlık-Başarısızlık= BAŞARISIZLIK Başarının matematiğinde başarı yada başarısızlıkğın sayısı değil sırası önemlidir. Bir başarısı projesi hayat üzerine baraj kurmak gibidir. Günü yaşamak için haketmek gerekir. İnsan karşısındaki engellere “ Ya seninle ya sensiz yada sana rağmen” demeyi öğrendiğinde başarı elinde demektir. Kafamızı dik tutabilmek için önce göğsümüzü kabartacak işler başarmalısınız. Başarı bazı şeylere bağlıdır ; En üst düzeyde eğitimin önemine inanmak ama diploma ile hiçbir şeyin bitmeyeceğini bilmek. Bir alanda uzmanlaşmak ama genel kültür sahibi olmanın önemini de anlamak. Kendine güvenmek ama kendini başka insanlardan üstün görmemek. Azimli ve başarı için hırslı olmak ama şükretmesini ve yetinmesini de bilmek. Yaptığı işi ciddiye almak ama kendini çok fazla ciddiye almamak. Azim ilerletir ama insanı yükselten akıldır. Başarısızsak “anonim”leşiyoruz. Bilgi beş harflidir; beşte dördü “ilgi”dir. Yapabilmek kelimesi “bilmek” içerir ama daha fazlası da gerekir. Başarı tanrısı kurban ister. Başarı mesai saatine sığmaz. Patron çocuğu babasının parası kadar zengindir ama kendisi kadar başarılıdır. Başarı sonuç alır, sevinir ve susar.Başarısızlık sonuç alamaz ve suçlar, söylenir, sızlanır, sinirlenir, sıkıntı yaratır.Çünkü kaybetmek insan ruhunda gaz yapar. Başarı ve başarısızlık denilen her iki hokkabaza da gülüp geçmeyi bilmeliyiz. Bir insan yaşarken en son işi ölünce en büyük işi kadar başarılı başarılı sayılır. Başarı insanın suyunu çıkarmayı sever. Başarı tatlıdır ama çoğunlukla ter kokar. Başarınızın değerini, onun için döktüğünüz alın ve akıl terinin toplamı ile ölçebilirsiniz. Ter ruhun başarı için bedenden fışkırmasıdır. Terin tuzu azmin başarıya kattığı tattır. Başarılı olmaktan değil, başarsına layık olamamaktan korkmalı insan. Başarıyı hesapsızca seven bu insanlar, onunla olmayı ençok hak edenlerdir. Başarı bir strateji değil, samimiyet sorunudur. İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığı gibi inanır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Miha Kuşu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |