..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Taylan Özkan




6 Haziran 2008
Bulantı  
Taylan Özkan
Global yalanların kentsel neferleriyiz. Kürsüler, takım elbiseler, kurşun askerler, şirinler, önemli(!) gün ve haftalar.. tam olarak tasarladığım bu değildi! Şimdi tek sorunum zaman…


:BAJJ:
İkram edilen çayların sarhoşluğunu yaşıyorum. Cinsellik ağırlıklı erkek(!) sohbetleriyle birleşen çayın tequilaya dönüştüğünü fark ettim. Bermuda Şeytan Üçgeni’ni geride bırakacak bir betimlemeye maruz kalıyordu organlar. Ergonomik olmayan kürsülerde sırt ağrılarına gebe insanların öfkeyle şekeri ısırışları… Dario Argento’yu kıskandıracak bir korku imgesi!

Tertemiz gökyüzünü karartacak sanayiyi bir Mesih özlemiyle bekleyen çılgın gri hücreler görüyorum. Uyurken bile takım elbise giydiklerini düşünüp lavaboya koşuyorum. Varlığımın bulantısı yine benimle.

Kurşun askerler, kırmızı başlıklı kızlar ve sokaklarda bedenini satan şirinler.. ne yaşadığını bilmeden, sadece yaşamak olsun diye alınan nefesler.. antidepresan kapsüllerle kendinden geçmiş bedenler, sevgi felçleri, düş ağrısı yaşayanlar.. Her şeyi burçlara bağlamak ne kadar mantıklı? Ya da her şeyi suçlara bağlamak!

Birimiz dahi masum değil miyiz?
Toplu bir lanetin kurbanları mıyız?
Prensin (ya da prensesin) gelip bizi öpmesini ve her şeyin düzelmesini mi bekliyoruz?
Birey olmak, kent nüfusunda bir sayı olmaktan çok daha fazla şey ifade etmiyor mu?
Tüm bu sorular yerini bulmuyor mu ya da paranoyak bir yazarın kelime oyunlarından mı ibaret?

Paranoyadan bir hastalık gibi bahsedilmesi canımı sıkıyor. Asıl paranoyadır bizi harekete geçirecek. Takım elbiselerden ve ısırmaktan vazgeçmemiz için binlerce paranoyağa ihtiyacımız var. Bir de deli dediğimiz dahilere. Özgürlüklerinin sırrını öğrenebiliriz. Düşünsenize, ne yapmak isterlerse onu yapıyorlar. Bizse kalıba girmiş varlığımızla akıllı olduğumuzu iddia ediyoruz! Olur ya, bir gün sıkı bir dünya yönetimi ilan edilir, zaten sıkışmış benliğimiz daha güçlü atraksiyonlara maruz kalır. Belki o zaman anlayabiliriz deliliğin kudretini. Sansürlü bir sevdadansa sevda yaşamamayı, tek tip elbise giymektense çıplak gezmeyi, tarihi anlamaktansa bugünü değerlendirmeyi, Nazım’la değil kendi tarzımla düşünmeyi tercih ederim.. ne mutlu tokum diyene!

Öncelikle insan fobimi yenmem gerekiyor. Aksi takdirde hümanistlerin hışmına uğrayacağım. Hepsinin değerli olduğunu söylüyorlar, bense korkunç olduklarını biliyorum. En azından hümanistlerin korkunç olduğunu! Dünyada milyonlarca aç varken bu ne saçma bir iddia, nasıl bir insan sevgisi!

Global yalanların kentsel neferleriyiz. Kürsüler, takım elbiseler, kurşun askerler, şirinler, önemli(!) gün ve haftalar.. tam olarak tasarladığım bu değildi! Şimdi tek sorunum zaman…

Saatlerinizi bir saat ileri alın diye bas bas bağırıyordu haber bültenlerinin sansasyonel spikerleri. Bir saat yetmez.. daha da ileri almalıyız.. hatta tüm saatleri yaşanmış saymalıyız.. yoksa nasıl biter bu işkence? Delirt bizi uzay zaman, savur dna’larımızı gezegen denen portakal kabuğu çöplüklerine!

“Dün merdivenleri çıkarken orada olmayan bir adamla karşılaştım. Bugün de orada değildi. Keşke, keşke,dedim. Gitse…”

Sahi, göktaşları nereye düşer.. biz kent olarak misafir severiz de!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cehennem Başkalarıdır
Lümpen Akademisi
Bilinçaltılı Ganyan

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düş Krokileri
Özlüyorum Aşktakal

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kukla [Eleştiri]


Taylan Özkan kimdir?

Bir yol hikayesinin ilk adımları. .

Etkilendiği Yazarlar:
Sartre, Bukowski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taylan Özkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.