"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka |
|
||||||||||
|
Bir süredir her şey yolunda gidiyordu. İstanbul’un işinde gücünde mutlu kalabalığından biriydim. Yine yanlış bir şeyler yapmaya başladım galiba. Eskiden de çok girerdim içeri. Toydum, sürekli haltlar yiyordum, yediğim haltların cezasını da içeri girerek ödüyordum. Ama bir süre sonra gire çıka hata yapmamayı, iyi biri olmayı öğrenmiştim. İskelede, Beşiktaş iskelesinde almıştım dersimi. Vapura yetişmek için ona buna omuz atarak koşarken sinsi sinsi kapının arkasında bekleyen, punduna getirdi mi, çat diye kapıyı kapayan, mütemadiyen hayatımın yarım saatini gözünü kırpmadan çalan adam sayesinde öğrenmiştim… “Süre doldu. İstanbul’un bu yakasındaki ziyaret saati bitmiştir. Herkes hücrelerine!” Hızla çarpan bir kapı sesi ve yarım saat hapis! Ardından acı bir düdük sesi ve bu yakada geçirilen uzun bir günün ardından diğer yakaya, evlerine dönen mutlu yüzlerin, başaranların, dönebilmeyi hak edenlerin, iyi insanların bakışları arasında İstanbul’un bu yakasında yarım saat hapis… Yok, yine bir kabahat işlemiş olmalıyım mutlaka. Ama yeterince çekmedim mi cezamı ben? Şartlı tahliye yerine müebbede çarptırıldım da haberim mi yok acaba? Bunu hak edecek ne yapmış olabilirim ki? Her neyse, eskisi gibi koymuyor nasılsa, hemencecik geçiveriyor. “Biraz kayabilir misiniz?” “Tabi, buyurun.” “Siz de mi…” “Efendim?” “Sizin mi? Gazete sizin mi? Bir göz atabilir miyim?”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Akpınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |