..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > Zehra Betül Bıyık




18 Nisan 2008
Damlacık  
Zehra Betül Bıyık
Ruhsuz bir topraktan başka bir şey değildi ya da topraksız bir ruh. Ne fark eder? Ya beden ya can. İkisinden biri eksikti işte.


:BACB:
Gözleri baktığını sandığı noktaya kenetlenmişti. Duyduğu son kelimeleri canlandırıyordu orada. Refleksleri işlemez durumda olduğundan gözlerini kırpamıyordu bile. Ruhsuz bir topraktan başka bir şey değildi ya da topraksız bir ruh. Ne fark eder? Ya beden ya can. İkisinden biri eksikti işte. Ne yaptığını kendisi de bilmez durumda sadece yürüyordu. Evet, gözleri... Gözleri doluyordu. Ne yapacaktı şimdi, ya ağlayamazsa? Bir damla yaş süzülmüştü gözlerinden. Yalnızca bir damla. Zayıf ve çelimsizdi. Biraz da çare-siz.
Çok şey ifade ediyordu yanaklarında açan bu küçük çiçek. Ne olduğuna kendisi de karar verememişti. Engin bir denize benziyordu. İçindeki akıntıları temsilen taşmıştı dışarıya. Aslında pek akıntı denilemezdi ya bu bocalamaya. Olsa olsa tsunamiydi! Gelgitler yaşıyordu ara sıra, bazen de sık. Keşke gitseydi, bir daha da hiç gelmeseydi.
Denizlere veda etmişti. Gökyüzündeydi. Küçük damla bu sefer kocaman bir yıldız olmuştu. Çünkü etrafında damladan başka parlayan tek şey yıldızlardı. En çok da ku-tup yıldızı. O da gökteki tüm yıldızları temsil ediyordu. Ama o kadar uzakta olmamalıydı aradığı şey. Yakınlarda, daha yakınlarda bir yerlerde, bir şeylerde bulmalıydı onu. Aksi takdirde sonsuzlukta boğulması an meselesiydi.
Arayışının cevabını renklerde bulmayı denedi. İlk aradığı renk siyahtı. Durmadan içine çekiyordu kendisini. Hayır! Siyah olamazdı, gözyaşına göre fazla kesifti o. Her şeyin üzerine kilitler vurmuş adeta gizliyordu. Daha objektif olmalıydı. O zaman aradığı renk beyazdı. Çünkü masumdu. Görünmesi gereken ne varsa işte oradaydı, görünmemesi gerekenler bile... Fakat bu renk de olamazdı. Bu tertemiz rengi gözyaşıyla bulandıramazdı. Başka bir renk olmalıydı. Galiba maviyi seçmişti kendisine. Ne kirli ne temiz, sisli ve belirsiz.
Belki o süzülen sakin damla bir yürek sızısıydı. Gönül yarasının kadim dostu acıydı. Anne mi baba mı, eş mi dost mu, sıla mı, gurbet mi? Değildi, böylesi bir şey değildi. Ne fark ederdi ki? Ateş gibiydi ve düştüğü yeri yakıyordu. Mutluluk muydu? Asla! “Mutluluktan ağlamak...” düşünmesi bile güzeldi ama maalesef bu sefer alevler gül bahçesine dönüşmedi. Sevinç ihtimalini elemişti, elde vardı hüzün.
Ama başka bir şey olmalıydı. Bu çaresiz damlayı tekrar hüzünle bağdaştırmamalıydı. Hep aynı sonuca varıyordu. Bıkmıştı, monotonluktu bu! Düşünmeliydi. Başka şeyler yakıştırmalıydı sevimsiz küçük damlacığa. En iyisi ona “bir lahza” demeliydi. Tüm düşüncelerini içine alan küçük bir lahza. Gözleri ve çenesi arasındaki zaman. Durup durup tekrarlanan bir ân.
Bu kez sebepsiz beğenmemişti taktığı yeni ismi. İçinden bir sezi başka bir isim olmalı diyordu. Biraz gerçekçi olmalıydı. Nihayet bulmuştu. Onun adı gözyaşı olmalıydı. Sonbahar yaprakları gibi dökülen, sonra ilkbaharda yeniden canlanan tomurcuklar misali. Artık bulmuştu ismini. Canının cananıydı, gözünün yaşı. Bir damla gözyaşıydı.
Ama olamaz!
Ağlayamamıştı dilediği gibi. Feryat figan etmek is-tiyordu gönlü, olmamıştı. Yine de mutlu olmaya çalışıyordu. Çünkü küçük damlacığa bir isim bulmuştu:
Gözyaşı...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Minyatür Çocukluk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Unutmak [Şiir]


Zehra Betül Bıyık kimdir?

Yurdumda mülteci yaşarken hiçbir hayalin dua olmaksızın gerçekleşmeyeceğini anladım. Ve şimdi Hicreti yaşıyorum müjde bekleyenler diyarına. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zehra Betül Bıyık, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.