Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim |
|
||||||||||
|
Eğtim insanın doğumdan ölümüne kadar devam eden sonsuz bir olgudur.Bir bebeğin yürümeyi, konuşmayı öğrenmesi vb. olaylar hep eğtim sayesinde oluşmaktadır. Eğtim farklı zamanlarda inasanlar farklı şeyler kazandırmakta. İlk çağda insana sadece yazı yazmayı öğretirken, ortaçağda kralların buyruklarına uyulması gerektiğini öğretirdi. Şimdi ise tamamen özgür fikirler ışığında evrenin yasaları hakkında düşünmeyi öğretmektedir. Eğtim günümüzde düşünmeyi öğretir ancak, bu çok farklı yollarla yapılabilir.Kimi ülke kilisede, kimisi medresede , kimisi de modern okullarda eğtim verir. Bu farklı eğtim yolları çeşitli eğtim sistemlerinin de oluşmasına neden olmaktadır. Ülkemizdeki eğtim sistemi ise geliştirilmeye çalışılmakta olan bir sistemdir.Bu sistem ilk sekiz yıl eğtimi zorunlu kılmaktadır. Sorular üzerine yorum yapılmasını sağlamaktadır. Modern denilen okullarda verilen eğtim aslında pek çok açıdan eksiktir. İlk olarak öğrencinin yetenekleriyle ilgilenmemekte belirli dersler üzerinde öğrneciyi çalışmaya itmekte ve onu yorucu bir sürece hapsetmektedir; bu çalışmalar sonunda sınav yaparak öğrencileri bir nebze tartmakta ancak tam anlamıyla seviye belirtmemektedir. Bu şekilde sınavlar yapılarak geleceğin belirlenmesi tamamile bir psikolojik baskıdır. Bu durumun düzeltilmesi için sınavlar yeteneklere ve eğtim koşullarına göre hazırlanmalı, adil bir sınav sistemi oluşturulmalıdır. Tüm bunlar rağmen iyi bir eğitim sistemine sahip olacağımızı düşünerek ve eğitimi her zaman destekleyerek fikirlerimizin ardında durmalıyız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NEHİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |