..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > oğuz gölçik




6 Şubat 2008
Gelin Gerelim Özgürlüğü. Oğuz Gölçik Yazar.  
oğuz gölçik
cumhuriyet demokrasi ve özgürlükler.


:BAHD:
merhaba.
cumhuriyet tarihi boyunca özgürlük kavramı, siyaset ve kimlik üzerinde tartışılır olmuş.
detaylarına girmeyeceğim, ne siyasetin nede kimlik arayışında, kendisinin neresinde olduğunu dahi bilmeyenlerin, bu kavramın.
cumhuriyet hükümetlerinin, uygulama ve kısır çekişmelerinde, ekonomi, insan hakları ve yasaların uygulamadaki yorumları, özgürlük anlayışını zaman zaman farklı kulvarlarda yarıştırmıştır.
kimi zaman başkasının özgürlüğünü öldürmek, adına özgürlük denmiş.(yassı ada)
öldüren özgürlüğün kurduğu, onay verdiği partilerin kandırılmışlığı, benimsetilmiş halkın desteği sağlanmış.
adına demokrasi ve özgür seçim denmiş.
özgürlük savaşçıları adı kendinden menkul siyasi parti bunu seyretmiş, başlattığı, özgürlük ve demokrasi anlayışını başka bir siyasi eğilime teslim etmiştir.
ve ancak siyasi eğilimlerimizin, özgürlük kavramlarımızın daha sonraki yıllarda, kabardığı dönemlerde, adımıza şarkılar bestelemiş bu siyasi partimiz.
zaman zaman koroya dahilde olmuştur.
lakin bizim özgürlük ve demokrasi anlayışımızın karşısında olduğunu düşündüğümüz, aksi görüşlerle aynı yataklarda ilişkiye girmesiyle hayal kırıklıklarımız olmuştur.
bununda adını demokrasi ve özgürlük koymuştur. lakin doğan çocuk kimdir? nedir? neye benzemektedir?
uzatmadan günümüze dek, yani birkaç yıl öncesine kadar böyle süre gelmiştir.
işte akp hükümetine kadar.
türban ve özgürlükler.
geçmişte oluşturulamayan, cumhuriyet hakları ve halkın özgürlük kavramı
kendine mecra arayışına girmiş, popülizm yapan ve yapmalarına ön ayak olan, ne kadar eski, yeni dünyanın unutulmuş izm ve kavramları varsa, bunlardan nemalanan köhnemiş siyaset meraklısı, ettiği iki cılız edebi sözle kendini özgürlükçü gören, trockistleri harekete geçirmiştir.
bununla birlikte şeriat yanlısı menemencilerde sistemde boy gösterip çığlıklara karışmışlardır.
kara kafalar ve özgürlük düşmanları kimdir? yorumu bana kaldıysa vay halinize.
her tarikatın ve medrese oluşumlarının, karşısına çıkanlar kendilerini karşısına çıktıkları, gerçeklerin boşluklarını, nasıl kapadıklarını sorgulamalılar.
hayır biz karşıyız neye karşı değilsinizki?
halkın kendi din, örf, adet,siyasi görüş, eğitim, ve her türlü tanımına, özlemine, bu topraklar üzerindeki hür ve bağımsız, irade koyma şeklinin hangisine karşı değilsiniz.
onun içindirmiki ön yargılarınız, evet bizde üniversiteye türbanı destekliyoruz deyipte bu insanların sadece ve yanlızca kafalarındaki örtüyle var olduklarını, birey hakları olmadığınımı düşüncelerinizde saklıyorsunuz.
yani sizler özgürlük savaşçıları ne kadar lütfettiyseniz o kadarınımı alacak bu insanlar.
ATATÜRK bu ülkeyi kurarken toplumun her katmanını ilgilendiren destekleyen sözler söylemiştir.
yasalara, o genç cumhuriyete yakışacak bireylerin yetişmesini, ilerlemeyi destekleyecek olguların girmesini, mücadele yetkisini kendinde görmüş kara kafaların, bu günlerde başımıza çoraplar örebileceğini düşünmüştür.
bizler ATATÜRK çü bireyler haddimizi biliriz. bizler bir ülke kurmadık kurulmuş bir ülkenin ATATÜRK ilkeleriyle gelişip devamını sağlamaya çalışıyoruz ve çalışacağız.
kendini ülke kurarmış havalarına sokup özgürlük ve demokrasi dersi vermeye aday olanlar, toparlanınız ve ilke inkilap değerlerini insanımızın gelişme özgürlük düşünce kavramlarına saygısını pompalayınız.
tahrikler karanlıklara ışık tutmaz iter bunu hiç bir zaman aklımızdan çıkartmayalım.
gelelim şu türbana.
evet kardeşim türbanlı vatandaşlarımız haklıdır istek ve görüşleri önemlidir.
yok makyaj yaparlarmış, yok renkliymiş kışkırtıcıymış.
dincilerin maşası imişler, geçin bunları beyler.
bu insanlar gerçektir yaşamaktadırlar,ihtiyaç ve istekleride gerçektir yerine getirilmelidir.
cumhuriyet devrimcileriyiz biz cumhuriyetçiyiz ATATÜRKçüyüz.
kavramları karıştırmayın ve kıvırmayın beyler, bizim cumhuriyet aşkımız demokrasiyide özgürlükleride savunur ilke ve inkilaplar çerçevesinde.
türbanlıların arkasında radikal güçler varmış, ne zaman yok oldularki? özgürlüğünü eski sovyet rejimiyle örtüştürenler kadar eskidir bu radikallerde.
cumhuriyet tutkunlarının yanında cumhuriyetin savunuculuğunu yapan ilkeler tüzükte belirtilmiştir.
değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez, TC nin kuruluş tüzüğü TÜRKİYE CUMHURİYETİ genel kurmay başkanlığı türk silahlı kuvvetlerinin güvencesi altındadır.
bu kurum kendini fesh etmediği sürece kaldıki son neferine kadar etmeyecektir, türkiye cumhuriyeti ilelebet var olacaktır.

oğuz gölçik yazar...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türbanlı Anılarım. Oğuz Gölçik Yazar...
Cumhuriyet İlkeleri. Oğuz Gölçik Yazar...
Edebiyatımız ve Türkçemiz Hk. Oğuz Gölçik Yazar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dostluklar! [Şiir]
Babacığım Günaydın... [Şiir]
Ceviz Sanduka [Şiir]
Hayat... [Şiir]
Kadınım [Şiir]
Köprü Altı Piyizcileri. Oğuz Gölçik - - Yazar [Şiir]
Düşlerim Kanıyor. Oğuz Gölçik Yazar... [Şiir]
Diyet... [Şiir]
Sevmek [Şiir]
Ceviz Sanduka [Şiir]


oğuz gölçik kimdir?

uslanmaz romantik

Etkilendiği Yazarlar:
nazım hikmet ran


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © oğuz gölçik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.