Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne |
|
||||||||||
|
Dolayısı ile insanzamana duruma göre değişir durur,bu böyledir. Amma velakin insanda değişmeyen bazı durumlar da vardır.Örneğin duygular değişmeyebilir. Gayeler...Bilindiği gibi,diğer adı ile istekler,amaçlar... Kimi insanların gayeleri akıllarının ermeye başladığı çağdan itibaren gönüllerine yerleşir,öylece kalır.Belki zaman gelir,bu isteklerini yapamayacaklarını fark ederler ama arzularıbitmezarzuları ölesiye sürer. O zaman ne yapmak gerekir idi?Demirin tavında dövülmesi gerekir idi.Zamanı zamanına,anı anınadır her şey.Olacaklar,ölecekler..Herşeyin bir zamanı vardır. Ben hiç kimseye,övünmedim söylemedim hiç bir zaman ama şimdi açıklamak istiyorum. Çok güzel bir sesim vardır benim.oldum olası,Türk Sanat Musikisi hayranı hayranı biriyim.Şarkı söylemeyi çok severim. Çocuk yaşlarımda,yalnızken söyler dururdum.Kimsenin beni dinlemediğinden duymadığından da emindim.Ama yanılıyormuşum galiba... Babacığım ya sesimi duymuştu veye nasıl bir sesi var diye merak etmişti herhalde? Bir gün-hadi kızım bir şarkı söyle dedi.Aaa!utanırım ben söyleyemem.Israr gani-hadi kızım söyle! Artık kızarıp bozarıp söylemeye başlıyorum.Ama yine güzel söylüyorum doğrusu. Babamın yüzü gülüyor. Daha sonraları babam konservatuara kaydolmamı istiyor ama bunu düşünmeye bile fırsatım olmuyor.Hayat gailası... Neticede arkadaşlarımda farketmişler bu durumu anlaşılan.Şöyle anlayabildim;ilkokulda bir kır gezisine çıkmıştık eğleniyoruz yemek içmek çeşitli eğlenceler derken birde şarkılar söyleyelim denildi.Arkadaşlar hep bir ağızdan benim söylememi istediler.Bu kezde öğretmenimizde ısrar gani.. -Hadi kızım söyle. Ama ben nasıl utangaçım bilmiyorlar herhalde.Yine başladım mecburiistikamet yine başladım ama devam edemedim doğrusu, kasılsım kaldım olay bitti. Zaman su gibi akıp gitti.Evlendim beş tane oğullarımız oldu.İlkimiz bebek iken rahmete erdi.O bizlerin şefaatçisidir inşallah.ALLAH geride kalan diğer evlatlara ömür versin.Biz ebeveynler dualarımızda deriz ALLAH ım evlatlarımıza uzun hayırlı ömürler nasip et onların bir kürek toprağını bizlere nasip et, amin.Velhasıl kıssadan hisse bu günkü yazımın sebebi şuyduİnsanın gayelerini gerçekleştirememesi kişiyi yaşama karşı dirençsiz kılıyor.Hastalıklar husule geliyor.Mutluluk neşe verir ve insana şarkılar söyletir.Hüzün ise yıpratır ama ikisi de olacaktır.Mutluluğunda hüznünde adı güzel.Şarkılarla dolu günler olsun hep.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Müfide Decdeli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |