..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > CUMARTESI




24 Ocak 2008
Mumcu ve Hrant  
CUMARTESI
Yazma,düşünme,söyleme… Vururlar… Her seferinde vurdular… Herkesin tereddütsüz onaylayacağı bir fikrin yoksa sus… Bırak boğazlansın hayat paramparça olsun… Sen karışma çoluğun çocuğun var… Bunların acıması yok.


:AIEJ:
Evet ikisi’ de aramızdan savunduğu düşüncelerindeki kararlılığı yüzünden hain saldırılarla aramızdan ayrıldılar ve niceleri.

Uğur Mumcu öldürüldüğünde insanların tencerelere kaşıkla vurmasına o yaşlarda bir anlam veremiyordun neyi protesto ediyorlardı ki?Sonraları okuyup tanıyınca keşke yaşasaydı diye geçirdim içimden.O Kuvayi Milliye ruhunu günümüz gençliğinede tanıtsaydı.Tam bağımsızlığı anlatsaydı.Fakat olmadı tam on beş yıl oldu aramızdan ayrılalı.


Ve geçen sene bir saldırı daha bir Ermeni Hrant Dink.Onu tanıyıp hayran kalan insanlar şimdi arkasından gözyaşı dökmekteler.Bu olaya yabancı değildim.Gazeteler üstüne örtülmüş ve altı yarı ayakkabısıyla beklide dünyaya bir mesaj veriyordu.Burada etkilendiğim (ki bence çoğumuz etkilenmişizdir)eşinin kardeşinin apartmanı önünde Türk bayrağının altında ‘Bende Ermeniyim gelip beni’de vurun’ sözleriydi.Bir tek insan nasıl yaşayabilirdi.Etnik ayrımcılık bu derece ateşi yükseltilebilirmiydi.?

Mumcu ve Dink’in olayları halen çözülemedi.Buna devlet adamlarının duyarsızlığıda eklenince.(Dink öldürüldüğünde iktidarda olanlardan bir tek Deniz Baykal gitmiştir.) iş çıkılamayacak bir durum kazanmıştır.Bu iki insan’da çok önemli mesajlar verdiler.Gerçekçi düşünceleriyle toplumu bilinçlendirdiler.Bence halen devam ediyorlar.Bu denli cesaretle ve kararlılıkla görüşlerinin üstüne gittiler,insanı düşündüler.


Uğur Mumcu bir yazısında ;’’Atatürk her konuya ‘bağımsızlık’ tutkusu ile bakmıştır.Bu gün Türkiye ne yönden bakarsanız bakın;ne acı ve yazıktır ki bu bağımsızlık bilincinin çok uzağındadır.’’ (Cumhuriyet 6 Ekim 1984)

Bir diğer yazısında ;’Ne yazık ki Türkiye son yıllarda bu tam bağımsızlık bilinci sistemli çabalarla yok edilmektedir. Ne acı ki ‘tam bağımsızlık’ ilkesinden söz etmek bile başka ‘birileri’ tarafından suç sayılmaktadır.Türkiye böyle bir noktaya sürüklenmiştir.(Cumhuriyet 26 Mart 1986)

Böyle diyordu Mumcu ve hiç’de haksız değildi…


Gelelim Hrant Dink’e uluslar arsı bir konferansta yer alan Dink,Türkiye’nin kardeşçe ve dost bir ülke olduğunun tanınmasını istiyordu.Buradaki insanların etnik ayrımcılık yapmadan nasıl kardeşçe yaşadığını ve daha sonra gazetede ki köşesinde tehdit aldığı gündeme gelmişti.’Beyaz Güvercin.’


Evet Mumcu ve Hrant ile ilgili daha söylenecek bir çok söz var.Fakat ikiside yaptıkları ve savunduklarıyla ölümsüzlük kazandılar.Yine içimiz buruk, bu ülkede böyle şeylerin yaşanması üzücü.Ve diğer savundukları yüzünden hayatlarına son verilenler.Hepinizi rahmetle anıyoruz.


Yazma,düşünme,söyleme…
Vururlar…
Her seferinde vurdular…
Herkesin tereddütsüz onaylayacağı bir fikrin yoksa sus…
Bırak boğazlansın hayat paramparça olsun…
Sen karışma çoluğun çocuğun var…
Bunların acıması yok.


BÜLENT YALÇINKAYA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sorgulandın Ülkem (Bülent Yalçınkaya)
Sorgulandın Ülkem (Bülent Yalçınkaya)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gözlerin Deniz Seven Mutsuz Çocuk (Bülent Yalçınkaya) [Şiir]
Düşlerimdeki Mutsuz Kadın Acılarımla Öldür Beni [Şiir]
İsyan Kendine İyiliğindir [Şiir]
İsyan Kendine İyiliğindir [Şiir]
Sevgini Sakın Benden [Şiir]
Sol Memenin Altındaki Cevher [Öykü]
Şehit Sevgilisi Elif (Bülent Yalçınkaya) [Öykü]
Cehennemlik Ölmüyorum (Bülent Yalçınkaya) [Öykü]
Cumartesi Yalnızlığı [Öykü]
Dilin İçe Açılımı [Öykü]


CUMARTESI kimdir?

samimi,aynı zamanda gergin. hepsi bu.

Etkilendiği Yazarlar:
Leman sam


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © CUMARTESI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.