..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Çocuk > rukiye zehra tekin




22 Ocak 2008
Çocuk Kalabilmek  
rukiye zehra tekin
çocukluğunuza yada imrendiğiniz anlarınıza döneceğiniz bir öykü umarım okumaktan keyif alırsınız...


:BDCF:



Çocuk olabilmek, çocuk kalabilmek… Kaçınız çocuk kalabildi bu Dünya’da? İçinizde bir yerde bastırmaya çalıştığınız çocuksu düşleriniz, saklamaya çalıştığınız çocuksu davranışlar, çocuksu gülüşler, çocuksu şakalar var mı?
Çocuk olabilmek, Dünya’nın tasasını gamını bir yana bırakıp hatta bunlar için üzülmeyi bile bırakıp çocuk olabilmek, çocuklar gibi kahkahalar atabilmek, hoplamak, zıplamak… ßß


Evet, çocuk olabilmek, çocuk kalabilmek diyoruz da nedir bunlar? Bunu kısa bir hikaye ile açıklamaya çalışacağım. “güneşli ve güzel bir ilkbahar sabahında afacan bir çocuk annesinin elinden tutmuş, yaramazlık yapmaya çalışarak yürüyorlarmış. Bizim afacan bir türlü annesinin elinden kurtulup da muzurluk yapamamış.ufaklık başlamış kendince şarkı söylemeye;

“Güzel Güneşim
Canım Güneşim
Koca Güneşim
Güzel Güneşim…”


Birden bir rüzgar çıkmış. Bütün heybeti ve ihtişamıyla çocuğa gülücükler saçan Güneş’i kara kara bulutlar ardına saklamış.güneş hemen telaşlanmış. ”Şimdi çocuk bana şarkı söylerken kayboldum diye üzülecek “ diye düşünüp hemen bulutlar arsından çocuğa ulaşmak için çabalamaya başlamış. Küçük bir aralık bulmuş ve hemen oradan çocuğa bakmış. Bir de ne görsün çocuk neşesinden hiçbir şey kaybetmeden hala bir şeyler mırıldanıyor. Güneş buna çok şaşırmış. Kulak kabartmış söylediklerine çocuğun ve :

“Canım Bulutlar
Kara Bulutlar
Koca Bulutlar
Güzel Bulutlar….”şeklinde şarkı söylediğini işitmiş.


İşte çocukluk budur ortam ve şartlar değişse bile eğlenebileceğimiz yeni şeyler bulabilmemiz, canlılığımızı koruyabilmemiz içimizden geldiği gibi katıla katıla gülebilmemiz…. Çocuk kaldığımızın göstergesidir.


Pencerenin kenarına oturup yağmurun yağışını seyreden çocuk; dışarıda ayakkabılarını çıkarıp yalın ayak sokakta dolaşmayı düşler yetişkinler üstüme çamur sıçrayacak sıkıntısıyla yürürken. Çocuklar yağmur damlaları yere çarparken o damlaya gıpta ile bakar ve bazen deli gibi alkışlar. Ve yine çocuklar yağmur damlalarının cama çarptıktan sonra aşağıya sallana sallana, dans ederek inişine kahkahayla güler anneleri yeni sildikleri camları kirlendiği için sinirlenirken…


Çocukluk gökkuşağının altından geçince cinsiyet değiştireceğine, gökkuşağının çıkışını bulunca koca bir küp altın bulacağına inanmaktır.
Çocukluk arkadaşlarınızla aldığınız çikolatayı saklayıp herkes yedikten sonra nispet yaparak imrendirmek için yemektir. Başkasını ne diyeceğini düşünmeden eşek şakası yapabilmektir çocukluk. Kocaman oldum artık demeden annenizi gördüğünüzde ona koşmak, ona sıkı sıkı sarılmak ve belki kucağına oturmaya çabalamak çocukluğun alasıdır. Çocukluk sevdiğini şapur şupur öpüp ardından sırıtmaktır yada öpene kadar yanında dolaşmaktır.


Çocukluk yolda gördüğünüz küçük su birikintilerine atlayıp etrafa su sıçratmaktır. Çocukluk bazen minik bir yalan bazen bir yüz kızarmasıdır, bazen sebepsiz ağlama, bazen de otuz iki dişini göstererek sırıtmadır…
Aslında her insanın bir tarafı çocuktur fakat bazılarımız bu masum çocuğu derinlerde izbe bir yerde kapkaranlık bir mahzene kapatıp taştan kapıları kapayıp bir sürüde kilit vuruyorlar üzerine. İçindeki çocuğu saklamayan insanlar ne mutlu onlara, kendilerine çılgın ve deli denmesine rağmen kimseyi takmadan içinden geldiği gibi olanlar hayattan tat alabiliyorlar ve daima pozitif kalabiliyorlar.


Çocukluk diye saydığım ve daha sayamadığım bir çok özellikten en az birini veya bir kaçını yada çoğunu taşıyorsanız sizleri tebrik ediyorum sizde çocuk kalanlardan yada kalmaya çalışanlardansınız.


ARAMIZA HOŞ GELDİNİZ…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çocuk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Teşekkürün Böylesi

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muammalar
Çilekeş Günlük

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevdim... [Deneme]
Heplikteki Hiçlik [Deneme]
İç Döküş [Deneme]
Ölümle Yaşam Arasında [Deneme]
Şehri İstanbul [Deneme]


rukiye zehra tekin kimdir?

yzdığım şeyler çok basit gözükebilir ama hayatta bir çoklarımızın ihmal ettiği şeyler. . . basit bir dillede olsa bunları okuyucuya hatılatmaktır öncelikli amacım. . bunu yapabilirsem ne mutlu bana. aslında o zman yazdıklarım hayat bulur. o zaman canımdan çok sevdiğim insana babama ithaf edebilirim hepsini. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
sadık yalsızuçanlar,nazan bekiroğlu,georges perec,amin maalof


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © rukiye zehra tekin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.