"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Köhne bir meyhanede,rakı şişesinde balık olmak isterken. Elleri titrerken cigarasını içine nefretle çekti. Sanki hırsını alıyordu insanlardan Sanki isyan ediyordu olanlardan. Bir kibrit kutusuna binip dolaşmak istiyordu dünyayı. Yaşamı boyunca şehrin dışına bile çıkamamış biri için çok erişilmezdi bu hayal,biliyordu. Parmaklarına takıldı gözleri. Ne kadar zarifti bir zamanlar Bir kuğu boynu kadar ince,bir oya nakışı kadar göz alıcı. Şimdilerde ihtiyarlayan siyatik ağrıları. Bir sandığa sığıverirdi umutları Bir balonla uçuverirdi hülyaları. Sonra... Sonar ard arda gelen yenilgiler Durmadan göçen duvarlar Kimsenin dönüp bakmadığı pis kokan suçlar Yanıp sönmeyen kırmızı lambalar. Saten geceliklerin iç gıcıklayan hışırtısı Yalnızlığın dayanılmaz, sağır eden sarsıntısı. Kadın yorgundu,kadın bezgindi. Kadın,herşeyiyle kadındı. Başkalarının karısı Birilerinin düş seyyarı Birilerinin göz alıcı oyuncağı Birilerinin yorganı Bir başkasının yastığı. Güz ortasında açıvermiş bir onbir aylıktı o Herkes uyurken uyanık herkes içerken hep ayıktı o.. Sustukça asileşiyor,kabullendikçe yiğitleşiyordu sanki. Her çekişinde cigarasını alacaklılarıyla ödeşiyordu sanki. Işıklar söndü. Tek ışık kadının sigarasıydı. Bir damla gözyaşı düştü sigaranın üzerine Sigara söndü. Sonra tek bir el silah sesi geceyi ikiye böldü.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © macide özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |