..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Levent Saral




13 Aralık 2007
221'inci Mektup  
Levent Saral
—yazmayalım o zaman! Kırayım şu kalemi geliyorum..


:BEBJ:
Aklıma geldi de! eskiden, hani öyle çok eskiden değil mektuplar vardı..
Kenarı yakılmış kimilerinin, kimileri hasret, kimileri ayrılık, kimileri vuslat kokardı.Birde papatya kokanları vardı../ bende çok olanlardan!!

Diyorum ki oturup bir mektup yazsam adı sanı belli olmayan birine. Belki yüreğime, belki yüreğimin içine ve belki de oraya kor düşüren cehennem kokan birine! Yazsam diyorum…

Vazgeçtim! Ben babama bir mektup yazayım. Şöyle ona benzeyen bir evlat gururuyla olmasa da, yine de elinin saçlarımdaki şefkatini unutmadığımı yazayım beyaz sayfalara. Ama bak yine dondum!

Var mı ki diğer tarafa posta hizmeti? Bu mektup dört metre olmalı, taşınabilmeli, dört metre ve belki de dokuz tahtanın örttüğü umutlara. Kara toprağın bağrında yeşerecek çiçeğe benzemeli! —var mıdır öbür tarafa posta hizmeti!

Yok, yok vazgeçtim! Ben anneme bir mektup yazayım. Düşsün kirpiklerim satırla /ıslansın mürekkep ve bir yaz yağmuru gibi serinletsin yeşil bağrını gözyaşlarım. O zaman güller açar mı solgun yanaklarımda. Gamzeme bir buse konar mı üşüyerek sonra! - ama var mıdır öbür tarafa posta hizmeti../ kesin gider mi ?

Vazgeçtim! Ben şöyle bir tren yolu gibi uzanayım geceye. Yıldızları alıp yanıma, duvak giymiş bir gelin gibi sarkan ay’ın tacını takayım geç kalmadın. Güneş zaten hiç gelmeyecek! Ben ay’ a sarılayım, anne diye, yar diye..- tutar mı ki beni kolları?

Eskiden mektuplar vardı. Bazen yarım kalmış, bazen hiç bitmemiş, bazen yollarda kalmış, bazen boşa yazılmış, yırtılmış mektuplar..Onlardan işte yazayım mı bir tane…

Belki de olmayan birini çağırırcasına düşeyim satırların gerdanına. zifir bir göz baksın bana, kara kalemin sivri ucundan. Kirpiklerim silgi olsun gözyaşına…

Uzun bir mektuba ne yazıl ki? Delilik mi etsem! Bütün satırlara kocaman iki kelime kondursam, Sadece iki kelime! gider mi bu mektup sahibine ..veya yüreğimin en derinine iner mi ( ? ) gitmez deyişlerin….

Mektuplar vuslata mı uzanır? Yoksa özleme çıra mıdır her satır? Kalem seni seviyorum diye kaç kez yazar? Kaç imla hatasında aşılır ayrılıklar? Ya da kaç düzgün cümlede birleşir eller?

Mektuplar tedavülden kalkalı olmaza mı gömüldü sevgiler? Yalan mı kustu seviyorum diyen diller!

Şimdi! Şişman bir ağaca yaslansam kocaman karnına sığar mı içimdekiler!
Bir mektup yazsam devrilir mi üzerime koca çınarlar gibi geleceğim! O zaman susar mı dilim ve biter mi içimin ezikliği..vazgeçebilir miyim (?) anneme benzettiğim sevdamdan.!

Ne dersin? Sende şaştın bu işe değil mi?
Şaşma! Bende senin gibiydim bir zamanlar…
—yazmayalım o zaman! Kırayım şu kalemi geliyorum..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Her Gün Yarındır Aslında
Bu Sen Misin!
Bazı Akşamları Olmalı İnsanın
Küçük Kız
Merhaba - II - (Benden Size Zarar Gelmez)
Beni Sana Satıyorum!
Siz mi Bizsiniz Yoksa Biz mi Siz?
Merhaba - I - (Benden Size Zarar Gelmez)
Merhaba - Son - (Benden Size Zarar Gelmez)
Bana Bir Türkü Çalsana

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen Yinede Seviyorum de Gülüm...
Arayan Olursa Sendeyim
Kelimeleri Kirleten Bir Mektup Gibi
Gelseydin Bilirdin Elbet
Şizofrenik Travmalar
İstanbul Senin Olsun / Martılar Benim!
Aşkı Yaşamakta Değil Mesele / Satmamakta Bütün Mesele
Yanlış Çiçek Yanlış Saksı
Gel Bul Beni
Öleceğim Uğrunda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevdim mi Dedin..! [Şiir]
Yerden Kaldır Yüzümü [Şiir]
Aşk Mı..? [Şiir]
Mavi Yüzünden Düşer Ömrüm [Şiir]
Binlerce (Seni Seviyorum) Borcum Vardı Sana! [Şiir]
Bitecek Elbet [Şiir]
Hayat Bazen O Gündür [Şiir]
Sen Benden Hiç Gitmedin [Şiir]
Yürek Ayarı [Şiir]
Kimse Yutkunduğu Çığlığa Sahip Değildir [Şiir]


Levent Saral kimdir?

Sakin bir sahil kentinde doğrularını arayan biri

Etkilendiği Yazarlar:
............


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.