Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Öğrenciler için hem eğlenecekleri,hem de sıkılmadan ciddi ciddi uğraşıp çözmeye çalışacakları dil bilgisi soruları hazırladım.Maksadım öğrenmeyi keyifli hale getirmek. Örnek sorular aşağıdadır. Sizlerden de benzer soru üretmenizi ve katkıda bulunmanızı istiyorum. Ayrıca,yorumlarınızı da bekliyorum. Öğrencinin biri Mısır’da üniversite okuyormuş. Sınavlar bittikten sonra tatile gelecekmiş. Arkadaşı Ali’ye:"Ben memleketime gidiyorum sen bana notlarımı iletirsin. Eğer bir zayıfım varsa ‘Ali’nin selamı var’, iki zayıfım varsa ‘Muhammed’in selamı var’ üç zayıfım varsa ‘Muhammed Emin’in selamı var? dersin" demiş. Arkadaşı notlara baktıktan sonra Ali’yi aramış, babası çıkmış telefona: "Ali orada mı?" diye sormuş. Babası "Yok" demiş. O da notu bırakmış: - Ali geldiğinde söyleyin, ümmeti Muhammed’in selamı var!.. ÖRNEK SORU-1- Yukarıdaki fıkrada kaç belirtili isim tamlaması kullanılmıştır? a-5 b-6 c-7 d-8 e-9 ÖRNEK SORU-2- "Ben memleketime gidiyorum, sen bana notlarımı iletirsin? Yukarıdaki cümle için aşağıdakilerin hangisi söylenemez? a-Sıralı cümle b-Sıfat-fiil kullanılmış c-Birden fazla iyelik eki kullanılmış d-2. cümlenin yüklemi geniş zaman kipinde çekimlenmiş e-3 kişi zamiri kullanılmış ÖRNEK SORU-3- Arkadaşı notlara baktıktan sonra Ali?yi aramış. Yukarıdaki cümlenin öğe sıralaması hangi seçenekte doğru verilmiştir? a-özne-zarf tümleci-nesne ?yüklem b- özne-dolaylı tümleç-zarf tümleci ?yüklem c- özne-dolaylı tümleç-zarf tümleci ?yüklem d-özne-zarf tümleci ?yüklem e- özne- nesne ? zarf tümleci ?yüklem ÖRNEK SORU:4 Babam kandil, anam çıra. İşin yoksa beni ara.(lüpma) Yukarıdaki bilmece metninde aşağıdakilerden hangisi yoktur? a-İyelik eki almış sözcük b-Yalın ad c-Çekimli eylem d-Ek-eylem almış sözcük e-Ön-ad görevli sözcük ÖRNEK SORU:5 Delikanlı adam kendisinden uzun boylu kızlarla dolaşmaz. Yukarıdaki cümlenin özellikleri hangi seçenekte doğru verilmiştir? a-isim-devrik-basit-olumsuz b-fiil-devrik-bileşik-olumsuz c-fiil-kurallı-basit-olumsuz d-isim-kurallı-bileşik-olumsuz- e-fiil-kurallı-bileşik-olumsuz ÖRNEK SORU:6 Bahçalarda domata Ondan olur salata Varsın gitsin askere Akıllansın kerata (bahçalarda:behçelerde,domata:domates) Yukarıdaki mani metninde kaç çekimli fiil kullanılmıştır? a-1 b-2 c-3 d-4 e-5 Abi sana çok şey borçluyum,ne istersen yaparım,senin için cinayet bile işlerim ama ne olur --- ---- ----- onu vurmamı isteme benden!'' ---------- Yukarıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin türleri hangi seçenekte doğru verilmiştir? a-zamir-edat-bağlaç-isim b-sıfat-bağlaç-edat-fiil c-isim-edat-bağlaç-isim d-fiil-zamir-bağlaç-isim e-zarf-edat-bağlaç-fiil Nişanlıyken erkek konuşur, kız dinler;evlenince ikisi konuşur mahalleli dinler. Yukarıdaki cümle için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? a-‘’nişanlıyken’’ zarf-fiildir b-‘’evlenince’’ zarf-fiildir c-‘’ikisi’’ adlaşmış-sıfattır d-sıralı bir cümledir e-yüklemler geniş zaman çekimlidir İkna edemiyorsan kafalarını karıştır,çalışmaz olsun. Yukarıdaki cümledeki anlatım bozukluğunun sebebi nedir? a-Nesne eksikliği b-Özne eksikliği c-Çatı uyumsuzluğu d-Kelimenin yanlış anlamda kullanılması e-İyelik ekinin gereksiz kullanılması Sen bana baktın, ben sana, şimdi beraber beş çocuğa bakıyoruz. Yukarıdaki cümledeki anlatım bozukluğunun benzeri aşağıdaki hangi cümlede yaılmıştır? a-Yolu iki saatte yaya yürüyerek gittik. b-Senin ve benim düşüncelerim ilgi görmedi. c-Fazla otobüste beklemekten sıkıldım. d-Meyveleri tabağa koyarak misafirlere ikram edildi. e-Kardeşim ön koltuğa,bense arka koltuğa oturdum. Ben ettim, sen etme,sakın! Bırak, tuvalet temiz kalsın! Yukarıdaki cümledeki hangi fiil farklı kipte çekimlenmiştir? a-ettim b-etme c-sakın d-bırak e-kalsın Bayırda durmak zorunda kalmıştır( )el freniyle kalkacaktır.Etrafta bir lastik ve balata kokusu( )Kara bir duman yayılır. Hemen içeri bakınız( )Kadın şofördür. Parantez içlerine sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilmelidir? a-virgül-nokta-iki nokta b-virgül-üç nokta-iki nokta c-noktalı virgül-üç nokta-iki nokta d-virgül-iki nokta-nokta e-noktalı virgül-nokta-üç nokta "İtiraf edeyim ki kimsenin gelip gelmediğine bakmadan kavşağa girdim. Ama ne yapabilirdim, daha bir saat önce oradan geçmiştim ve kimse yoktu." ‘’ Daha bir saat önce de oradan geçmiştim ve kimse yoktu." Bu cümledeki anlatım bozukluğunun sebebi hangi seçenekte doğru verilmiştir? a-gereksiz kelime b-özne eksikliği c- dolaylı tümleç eksikliği d-yüklem eksikliği e-kelimenin yanlış yerde kullanılması Aslında Çin’de bir milyar insan yok. Herkes birbirine benzediği için nüfus memurları aynı kişiyi yanlışlıkla 5-10 kere sayıyor. Yukarıdaki metinde aşağıdakilerden hangisi yoktur? a-isim tamlaması b-edat c-belgisiz zamir d-belgisiz sıfat e-bağlaç (Aslında Çin’de bir milyar insan yok.) Herkes birbirine benzediği için nüfus memurları aynı kişiyi yanlışlıkla 5-10 kere sayıyor. Yukarıdaki ikinci cümlenin yükleminin çatı özelliği hangi seçenekte verilmiştir? a-etken-oldurgan b-edilgen-geçişli c-işteş-ettirgen d-etken-geçişli e-dönüşlü-geçişsiz (mahkeme tutanaklarından) SORU : Doğum tarihiniz nedir? CEVAP : 15 Temmuz SORU : Hangi yıl? CEVAP : Her yıl… Bu diyaloglarda soru anlamları hangi tür kelimelerle sağlanmıştır? a-soru zarf-soru zamiri b-soru sıfatı-soru zamiri c-soru zamiri-soru sıfatı d-soru zamiri-soru zarfı e-soru eki-soru sıfatı (mahkeme tutanaklarından) SORU : Vücudu incelediğiniz zamanı hatırlıyor musunuz? CEVAP : Otopsi 18.30’ da başladı. SORU : Adam ölüydü değil mi? CEVAP : Yok, masada beni izliyor, neden üzerinde otopsi yaptığımı merak ediyordu. Yukarıdaki metinde geçen aşağıdaki fiillerden hangisinin nesnesine göre fiil çatısı farklıdır? a-incelemek b-hatırlamak c-ölmek d-merak etmek e-izlemek (mahkeme tutanaklarından) SORU : Vücudu incelediğiniz zamanı hatırlıyor musunuz? CEVAP : Otopsi 18.30’ da başladı. SORU : Adam ölüydü değil mi? CEVAP : Yok, masada beni izliyor, neden üzerinde otopsi yaptığımı merak ediyordu. Yukarıdaki metinde altı çizili kelimelerden hangisi yapıca diğerlerinde farklıdır? a-hatırlıyor musunuz b-başladı c-ölüydü d-incelediğiniz e-değil mi (mahkeme tutanaklarından) SORU : Kocanız uyandığı zaman, size söylediği ilk şey neydi? CEVAP : Bana ''Neredeyim ben, Canan?'' dedi. SORU : Peki, bu niçin canınızı sıktı? CEVAP : Çünkü benim adım Suzan... Bu diyaloglarda soru anlamları sırasıyla hangi tür kelimelerle sağlanmıştır? nuhkenis@hotmail.com Sorularınızı bekliyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |