Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
1929 Senesinde bir Moğol askerinin eline esir düşmüştü.Halk moğola bu ihtiyearı öldürmekten vaz geçersen sana bin altın veririz dediler. Moğol askeri tam parayı alacakken Feridüddin –i Atar ona;Sakın bu fiyata satma .Çünkü benim kanım için sana daha çok para verirler deyince vazgeçti.Bu esnada bir başka şahıs gelerek ,bu yaşlı zatı öldürmekten vaz geç,kanına karşılık bir torba saman vereyim dedi.Attar işte beni şimdi sat .Çünkü kanmın esas değerini buldum.Ben bundan fazla para etmem dedi.Moğol da ızıp onu şehit etti.114 yaşında şehit edilen Attar kesik başını eline aldı 3km lik mesafeyi katetti.türbesinin bulunduğu yere varınca ruhunu teslim etti .Nişaburda Şadbah kasabasının yakınında… Feridüddin-i Atar ,bir sohbetinde amelde riyanın bir afet olduğunu ,Allah rızasından uzak olduğunu anlatır ;Bir abid mescide ibadet için gider.Geceleyin bir ses duyar.Kemal sahibi birisinin geldiğini sanır ve ;buraya büyük zatlar ancak ibadet için gelir belki benim de halime bakar diye düşünerek bütün geceyi ibadetle geçirir. Seher vakti etreaf ağarınca yanında bir köpeğin yattığını görür.Utanarak nefsini ayıplar.EY EDEPSİZ.!ALLAHC.C Seni şu köpekle terbiye etti .Bütün gece köpek görsün diye ibadette bulundun.!Ne olurdu bir gececik bari Allah için uyanık kalsaydın…!Ey nefsim..1senin bir gece bile Allah için riyasızca ibadet ettiğini görmedim.Sen allahtan Utanmaz mısın?...... Cümlemizi Allah gerçek Hak dostlarından eylesin .Tekva ,Vera ,İman içinde… Dün Kadir gecesini kutladık .Esas kutlayan bizlermiydik ?Ey mübarek şehit anaları …Bu gecede inen Hatimler, zikirler, tesbihler tüm hediyeler sizlere ve şehitlere yollandı ..Ey Camilerde dünyalık için el açanlar ,ey onu bile yapmayıp dizi filmleri izleyenler ,Ey gece kuluplerinde sabaha kadar paparazzilerle uğraşanlar,Ey iftar yemeği veriyorum diye masa altından içki yuvarlayıp kalça sallayanlar….Bu şehitler sizin günahlarınızı ödüyor.Eğer bu kanlar böyle akıyorsa ….Allahın sevdiklerini yanına alması ile başlayan göç ,sizlere tanınan kendine gel süreci dir .Uyanın artık gafletten …Duyarlı olun ,İnsan olun artık……hiçbir şey olamıyorsanız….BARİ DİL UZATMAYIN …SUSUN..! gösteriş için baş bağlayanlar ,işe kolay girmek için baş açanlar,zarflarınızı değil ,içinizdekileri süsleyin..!BARİ ELALEMİ ALDATIYORSUNUZ..KENDİNİZE DÜRÜST OLUN ARTIK ….Bu dünyada yaşlı ,paslı, kokuşmuş kirli beyinlerin kefaretini günahsız gençler mi ödemeye devam edecek ?...AÇ GÖZLERİNİZİ DOYURACAK TOPRAK DA KALMADI..HEPSİ ŞEHİT DOLU…..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © fatma, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |