Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski |
|
||||||||||
|
hayatından çok sıkkın kelebek olacağı günü hayal ediyordu özgür olacaktı istediği yere gidecek istediği dala konacaktı tırtılken bir çiçeğe ulaşmak uzun zaman alıyordu zaten ömrü ne kadardı. ama düşündü kelebekken ömrü daha kısaydı ne yapmalı, ne yapmalı? kısa ama birşeye yaramalıydı boşu boşuna gitmemeliydi ömrü herkes gölün karşındaki yerden bahsediyordu efsaneydi kimse görmemişti sadece kuşların konuşmalarını dinliyorlardı gizli gizli evet dedi kendi kendine orayı görmeliydi ne olursa olsun bir günlük ömrü buna gidecekti gün geldi çattı tırtıl kozaya yattı gün doğumunu beklemek kalmıştı bir tek rüya gibi kısa başlangıç gibi zor ölüm gibi sonsuzdu bekleyiş kozada gün doğduğunda kanatları zorluyordu artık sığmıyordu kabına zorladı yırttı ne varsa çıktı bir iki kanat çırptı bir tur ardından biliyordu hazırdı gölü geçeceğim dedi diğerlerine kuşlar duydu ve güldü dediler senin gücün yetmez bunca mesafeye başını eğdi kanadını çırptı bir daha ardına bakmadı kelebek güneşin yansıması vuruyordu yüzüne suların üzerinde tüm dünyanın güzelliklerini hayal ederken uçtu uçtu olanca gücüyle inancıyla çırptı kanatlarını yorulmaya başlamıştı güneşte yakmaya acaba dedi içinden kuşlar? haklı olabilirler miydi... direniyordu artık biliyordu varacaktı tüm gücü kanatlarında gözlerinde sisli bir kara görmeye çabalıyordu evet karşısında tüm anlatılanlar hayalleri ama artık bitmişti düşmek üzereydi hadi dedi dayan yok artık dayanamayacaktı direnmedi bıraktı kendini boşluğa tam o an bir şey uzandı önüne kuşların bahsettiği insan evladı bu muydu acaba uzanmış onu alacak gibiydi düşmekten kurtulur muydu sulara bir saniyede ne kadar çok düşünce geçmişti aklından ama artık yoktu o uzuv düşüyordu ve tutan yoktu soğuk suyun kanadına deydiğini hissetti güzeldi ölüm çok güzeldi yaşamak gibi...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © oscar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |