..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sürrealizm > sinem sal




28 Nisan 2007
Felenya  
sinem sal
Felenya nedir?Aşk,para,sağlık,sevgi,dost,aldatmış bir sevgili ardı göz yaşı...Her ne geldiyse aklınıza odur işte.


:CJIG:
Felenya nedir?Aşk,para,sağlık,sevgi,dost,aldatmış bir sevgili ardı göz yaşı...Her ne geldiyse aklınıza odur işte.


Felenya'ya vardığınızda her şey değişecek.

O öylece-sizin için değil-orada bekliyor.Sanmayın ki sizin için bekliyor,sadece orada doğurulmuş bu güzel şehir,o sebepten dolay-şehir oluşundan-kıpırdayamıyor.

Onlarcası,yüzlercesi gelip geçiyor içinden her gün.(Kimileri günübirlik,kimileri yatılı...)

Ömrünüz boyunca Felenya'ya varmaya çalışıyorsunuz.Öyle anlatılmış size ne de olsa:

Felenya'ya vardığınızda her şey değişecek.

Engeller Felenya'ya varmanızı engeller.Duvarlar-kendi yükselttiğiniz-aşarsınız.Kan ter içinde kalmış sözlerinizi-ağlama ardı ıslanmayla-üşütürsünüz.Sesi kısılır sözlerinizin.(Size bir bir sır vereyim,yazardan aldıklarınız arasına bunu da katın: Felenya'ya sessiz varılır.)

Kimi zaman-gücümüz tükenmek üzereyken hız yapmak istiyorsak-atarız üstümüzdeki yükleri,insanlar,hayalkırıklıklarını...Koşmaya başlarız Felenya'ya doğru.(Yönünü kim belirledi Felenya'nın?)

Temmuz yanar yazda,sizse inadına üşürsünüz yalnızlıktan.Felenya'ya varmak için konuşmamaışsınızdır yakınlarınızla.Yakınlarınız,uzaklarınız olmuştur.

Sizse susup düşünmekten başka bir şey yapmamaışsınızdır,konuşmayı unutmuşsunuzdur.(Üzülmeyin hemen Felenya'ya vardığınızda konuşmaya ihtiyacınız olmayacak zaten.)

Siz Felenya'nın içinde yaşamak için hayat boyu yollar aşarsınız,eksilirsiniz,eskirsiniz,eksiltirsiniz.eskitirsiniz...Ama Felenya-hiçbir zaman-farkına varamaz sizin onun içinde yaşadığınızın-.Sizin gibi yüzlercesi var onun içinde,oysa Felenya tek...

(Üzgünüm ama bu böyle siz küçük ayaklarınızla ancak karıncalanmalar yaratırsınız Fenelya'da.Yani öyle depremler yaratmaya niyetliyseniz hiç yol almayın derim ben.Deprem içten gelir,dışarıdan gelenden değil.)

Artık Felenya'ya varmışsınızdır.Girişte büyük bir ayna vardır-kendinize bakın diye yerleştirilmiş-.

Bakarsınız...Bir zamanlar sarışınlığınızın okşandığı saçlarınızın rengi mi kaçmış ne? Biri çıkagelmiş almıştır yanaklarnızın kırmızısı...Öpülesi dudaklarınızı öpülmeyeli yabanileşmiştir.Gittiğiniz yolların haritası gibi yol çizgileri doldurmuştur göz etrafınızı,ellerinizi. (Gençliğinizde bile avuçiçi kırışıklıklarınızı gören adam bu elleri görse tanıyamaz olur.)Elleriniz bir daha hiç tutulmamıştır.
Hiçbir ses yoktur.Nefesinizi duyarsınız,hırıltılı...Ne o,yoruldunuz mu?

Felenya'nın kapısı hemen ileridedir.Bir ömür-buradaki kelimeyi siz seçin:harcadığınız,kaybettiğiniz,adadığınız,verdiğiniz,geçirdiğiniz,mahvettiğiniz,didindiğiniz-Felenya'ya varmışsınızdır artık.

Yazardan aldıkların arasında bu sözü yabana atma:Değişecek her şey Felenya'ya vardığında.

Şimdi seçim sana kalır.İstersen ömrünü-az önce seçtiğin kelime eylemini yazıyorum-çalan-bu yazarın seçimi- Felenya'ya teşekkkür etmeye(!)gidersin.İstersen-biraz aklın varsa-kalan son birkaç gününü yol kenarında oturup benim gibi Felenya'ya varmak isteyenlere yazı yazarak geçirirsin,şarkı söylersin,resim yaparsın...Yürüyecek gücün mü yok?Dans edersin.(Ah,kollarında mı yorgun?)
Otur yol kenarına sadece,bulutları çek içine nefes almak yerine.

Yazarın işi burada biter.Okuyansa ya yaşar ya da Felenya'ya gider.

Ha,unutmadan sana bir son sır ölmek üzere olan yazardan:tarih varolalı beri yazarların uğrak yalanıdır Felanya.Masal yazarları yarartırlar doğayı,bense öykü yazarıyım,gerçeğe uyarlı.

İşte buydu şair-yazarın ölümünden önce yazdığı son yazı

.Eleştiriler & Yorumlar

:: harika
Gönderen: alpay şahin / Ankara/Türkiye
2 Mayıs 2007
yazılarınızı hep takip ediyorum ben de ADEM ŞAHİN-1 VE 2 OLARAK iki sayfam var ankara dil tarhte öğrenciyim çok etkilediniz cevabınızı ya bu mailime ya da alpaysahin4@hotmail.com msn var mı senin edebiyat ile ilgili sohbet ederdik sevgiyle***

:: felenya içindedir
Gönderen: akın yettim / İstanbul/Türkiye
30 Nisan 2007
Felenya, Kaçıştır aslında felenya İnsanın en uzağa kendi içine kaçışıdır felenya Felenya kandır, kokudur,tendir,ruhdur, fikirdir. Adını kendin koyduğun bi felsefedir felenya. sarhoşlukta son noktadır ve ayrıca ölümdür felenya ama dış dünyanın ölümüdür. Yani ölümün özüne kavuşmasıdır felenya benden tavsiye var git felenya ya sıyrıl kendinden. kim bilir belki felenya çaredir içindeki yaraya. sevgilerle

:: yazar sinem sal
Gönderen: esra karaman / Zonguldak/Türkiye
29 Nisan 2007
Bir insana güzellik zeka iyilik hepsi ancak bu kdar yakışır ve hepsi bi insan da ancak bu kadar toplanır.İçinde onlarca kişi taşıyan kocaman bir yürek sizinkisi.Yormasın bu hayat yolları ışıltınızı çalmasın sizi yoran insanlar.hak ederse eğer felenya daki adam ya da başarılar sizin çektiklerinizi.gidin o yollardan,ama sonunda karşılayacaksa sizi felenyada.böyle bir şair ölmemeli,böyle bir yazar hep yazmalı.kaleminiz hiç susmasın.

:: yine bir kucak dolusu yürek...
Gönderen: semih altın / Ankara/Türkiye
28 Nisan 2007
Yazınızda bir yaşanmışlık var yine.hepimiz Felenya'nın peşindeyiz bu hayatta ; ama farkında değiller içinde olduğumuzun.Sarışınlığınızın okşandığı o elleri özlemişsiniz anlaşılan fakat unutlmuşsunuz da.ama siz öyle güçlüsünüz ki yürepiniz öyle güçlü bir yazar ki...hep var olun bu hayatta vazgeçin Felenyadan.kurduğunuz bu hayatta sevgiden başka bir şey yok belli.hayat bize bunu verdi bunu yaşadık.öpülecek elleriniz hayranlarınız tarafından kırışmdan önce.o adamda geçmişte kalmış olacak o yollar da...aynada gülen yüzünüzü göreceksiniz bu defa.ve anlayacaksınız ki yazar ölmedi.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sürrealizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kilitli Şizofreni

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yen - Geç
Göçmen Kalıntı
Bir Altın Halka Yarası

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelepçenin Gözleri [Şiir]
Soprano Yalnızlık [Şiir]
Gitişken Kalış [Şiir]
Kopuk Sevgi [Şiir]
Sarhoş Şiir [Şiir]
Şehirlerarası [Şiir]
Pelerinli Kadın [Şiir]
Küçülenler Alıp Gittiklerin [Şiir]
İki Piyano [Şiir]
Bir Makas Yarası [Şiir]


sinem sal kimdir?

İstanbul doğumlu yazar, şair. 2005 ve 2007 yılları arasında İzedebiyat'ta yazdı. O zamanlar sarı saçları vardı, artık kızıl saçlı, Pink Floyd'u çok severdi hala da sever; ama yazılarını artık etnik müzikle yazmayı tercih ediyor, Judia adlı şarkı kendisi için özeldir, sahiplenmiştir. Talk talk grubunun tomorrow started şarkısıyla, Bonnie Prince Billy ile, Portishead'le çok yazı tüketmiştir, 2005 senesinde bordo ojeden nefret ederdi şimdi parmaklarından bir o rengi bir de yüzüklerini eksik etmiyor, bir de o zamanlar bu kadar zararlı şeyler yiyip içmezdi, daha sağlıklı beslenirdi. Çok şey değişti. Mesela saçlarını hep sola doğru ayırırdı artık sağa doğru tarıyor. Yazıları da değişti kendisinin. Düzen kelimesinden nefret etmeye başladı. Bazı şiirlerin duyguları düzdüğünü söyledi. Ayıplandı, kadınsın ne biçim laf o öyle dendi. Gülümsedi. Şimdi bitirmeye kıyamadığı bir romanın içine girip yaşıyor arada bir. Okuyor bir de. Okuyacak da. Bitirmez herhalde öğrencilik hayatını çalışsa bile. İngilizce öğretmeni kendisi. Bir de tango öğrenmeye başladı yeni yeni. Yazmaya benzemiyormuş, zaten yalnızlığı seven birinin çiftli bir dansı becerebilmesi beklenemezdi ; ama başaracak sanırım. Bir de site kurmuş bir yazar arkadaşı kendisine. Hala yaşıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
--


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © sinem sal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.