Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Alemlerin Rabbi onun hakkında şöyle buyurmuştur:"Rasulüm, biz seni, bütün alemlere sadece rahmet olarak gönderdik." (ENBİYA,107) O, yaratıldığı günden itibaren alemlere rahmet olmaya başlamış ve bu sıfat ondan hiçbir zaman alınmamıştır. O'nun rahmet oluşu dünyada olduğu gibi ahirette de devam edecektir. O'nun hürmetine Efendimiz 'in ALLAH katındaki derecesine ilk olarak hz. Adem, yaratılıp cennete yerleşince Arş'ta ve cennetin kapısında "LA İLAHE İLLALLAH, MUHAMMDE'İN RASULULLAH" ibaresinin yazılı olduğunu gördü İsmi Rabbi ile zikredilen o habibe hayran oldu, bu hale de hayret etti. Dünyaya gönderilince de "Ya Rab, beni Muhammed'in hürmetine affet" diyerek onun ismini vesile edip affını istedi ve affedildi. Yüce ALLAH, Habibini hz Davud a.s.'a da şöyle tanıtmıştır: "Muahammed'i kendim için yarattım. Adem'i Muahmmed için yarattım. Diğer bütün varlıkları da Adem'in oğullları için yarattım. Onlardan kim kendisi için yaratttığım şeyle(gönülden) meşgul olursa, onu kendimden mahrum bırakırım. kim de benimle meşgul olursa, kendisi için yarattığım varlıkları onun hizmetine veririm" HZ. ibrahim a.s , neslinden gelecek olan hz rasulullah s.a.v için hep şu duayı yapıyordu: "Rabbim, zürriyettimden onlara senin ayetlerini okuyacak, kitabı öğretecek, kendilerini temizleyecek bir peygamber gönder"(BAKARA 129) hz.İbrahim'in zürriyetinden gelmesini istediği peygamber,Efendimiz (s.a.v) idi. Bunun için O'na "bize kendinizden ve peygamberliğinizden bahsederemisiniz?" diye sorulunca şu cevabı vermiştir: "Adem daha yatılış çamuru içinde yoğrulurken, ben Ümmül-Kitap'ta peygamberlerin sonuncusu' olarak yazılmıştım(ve Melekut Alemi'nde ilan edilip tanıtılmıştım). Ben babam İbrahim'in duası, kardeşim İsa'nın müjdesi ve Annem Amine'nin rüyasıyım. Annem bana hamile iken kendisinden bir nur çıkıp Şam'ın köşklerini aydınlatmıştı. HZ Musa a.s Tevrat'ta hz. rasulullah (s.a.v)in ve ümmetinin sıfatlarına hayran olmuş ve "Ya Rabbi beni de habibin Ahmed'e ümmet eyle.." diye dua etmiştir. Hz süleyman a.s'ın yüzüğünde, kendisine vahiyle bildirilen şu cümle yazılı idi:" ENALLAHU LA İLAHE İLLA ENE. MUHAMMEDÜN ABDİ VE RASUL" Ben kendisinden başka İLAH olmayan ALLAH'ım. Muhammed benim KULUM ve RASULUMDUR."" Hz İ sa a.s da ümmetine kendisinden sonra gelecek Ahmed ismindeki son peygamberi müjdeleyip duruyordu.(SAF,6) rasuullah (s.a.v) Efendimiz, peygamberler vasıtasıyla önceki ümmetlere tanıtılmış, hepsi onu kendi çocuklarını tanır gibi tanımışlardı.(BAKARA 146) Ayette belirtildiği gibi, savaşta başı sıkışan Ehl-i Kitap(Yahudi ve hiristiyanlar) Onun ismini zikrederek ALLAH'tan yardım istiyorlardua ediyorlar yardım da görüyorlardı. Ancak RASULULLAH (S.A.V) Efendimiz saadetli vucuduyla alemi şereflendirip, peygamberliğini ilan edince, yahudiler, beklenen peygamber Araplardan çıktı, bizden gelmedi diye haset ve inatla O'nu inkar ettiler. BU YAZI DEĞERLİ SEMERKAND YAYINLARININ KENDİ İSİMLİ SEMERKEND DERGİSİNDEN DİLAVER SELVİNİN KALEMİNDEN DÖKÜLMÜŞ SATIRLARDIR ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN AMİN.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erhan Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |