..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > gökçe




22 Nisan 2007
Düşünmek Eylemi  
gökçe
Bazen düşünceler insanı boğar ve ne yapacağınızı bilemezsiniz.Çivi çiviyi söker diye daha derinlere dalarsınız.Sonrada saçmasapan bir sonla herşey biter...


:AIFB:
Göz alabildiğine baktım denize, ufuk çizgisine kayana kadar gözüm.Gökyüzü ve denizi keskin bir çizgiyle ayıran o çizgiyi görünce kaçınılmaz olarak gelen derin düşüncelere daldım.Hayır bnu yapma dedimse de içimden, elimde değildi.Acaba denizle gökyüzünü ayıran bu çizgi gibi insanların hayatını ayıran bir çizgi de var mıydı?Her gün yürürken sokakta karşılaştığımız insanları bizden ayıran bir farkvar mıydı acaba?Ne kadar garip diye düşünmekten kendimi alamadım.Her gün belki de binlerce insanı görüyouz.Kavga eden sevgililer, aile saadeti yaşayan mutlu çiftler, kendi başına dünyaya meydan okurcasına bakan ve emin adımlarla yürüyen bir kadın, hayattan bezmiş saçları dökülmüş zavallı bir adam…
Bu ve bunlar gibi birçok insan.Bir kere görüyoruz ve bir daha hiç karşılaşmıyoruz.
Denizden gözlerimi ayırdım derin düşüncelerimi de zihnimden.Dışarı çıkmalıydım birşeyler yapmalıydım.Böyle sürüp gitmiyordu çünkü düşünerek.Ama birden aklıma yalnızlığım geldi.Kendim dışında kimsemin olmayışı…İnsanların sahteliği ve benim onlarla vakit geçirmekten artık zevk almadığım.Dünyada tam anlamıyla dürüst dediğim dedik yada hiç kötülük düşünmemiş bir insan var mı diye düşündüm bu sefer de.Ama bu imkansızdı.Ömrü boyunca kimseyi kırmadığını düşünen yada kimsenin onu kırmadığını düşünen bir insan var mıdır acaba?Çok önem verdiği bir topluluk içersinde bile olsa söyleceği şeyler onun bitişine bile yol açsa kendi düşüncesini söyleyen insan sayısı toplumun yüzde kaçını oluşturur ki?Birden içinde bulunduğum toplumun ne kadar sefil olduğunu düşündüm.Herkes birbirine yaranmaya çalışıyor en üstteki bile…
Bu kadar düşündükten sonra kafamı dağıtmak için aptal kutusu denilen insanların yaşamlarının sahte yüzlerini yansıtıp izleyen insanları da sahteleştiren televizyonu açtım.Romantik olduğu her halinden anlaşılan bir film vardı bilmem hangi satılık kanalda.Ve bildiniz… Aklıma aşk geldi.Aşkı için fedakarlıkta bulunan o kahramanların bile aslında birer bencil olduğunu düşündüm.Seviyorsan kendin için seversin ve karşındakini de sen onu sevdiğin için korursun yada sadece kendinin olduğunu düşündüğün için kıskanırsın.Ama bu mantığa göre her türlü duygu hatta annelik duygusu bile bencillikten ibarettir.endin sevdiğin için sevmez misin?Böyle bir durumda hayatın insanlar için mutluluğu yada huzuru bulmak için bir amaç değil de kendini göstermek için bir araç olması da gayet doğal bir şey diye düşündüm.
Arkadaşlarımın bir zamanlar benim için ne kadar önemli olduğunu ve bir zamanlar gerçekten herşeyin mükemmel olacağını düşündüğümü hatırladım.Her insana iyi niyetle yaklaşabilecek kadar saf olduğumuz anlara özlem duyan insanlar var mıdır benim gibi?Yalnız kalmayı göze alamayan insanlar en azından bir kere olsun kendine ihanet etmiştir bu düşüncemde emindim.Yalnız kalıp kendinle barışık yaşamak mı çevreni doldurup kendini unutman mı?Aslanlar gibi ölmek mi köpekler gibi yaşamak mı?
Bu düşüncelerle boğularak cama yaklaştım yaklaştm.Artık gücümün kalmadığını hissedebiliyordum.İnsanı kendi düşüncelerinin bitirebileceği hiç aklıma gelmezdi.Pencereden aşağı baktım ve yüksekliği başımı döndürdü.Hayat yaşanmaya değer miydi?
Sonra gaza gelmeyi bırakıp camın önündeki saksıyı içeri aldım camı kapadım ve sahte hayatıma devam ettim…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kayaların Arkası


gökçe kimdir?

Kendi halimde yazılar yazmak kendimi en iyi ifade edebilme yolu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © gökçe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.