..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > serdar




8 Ocak 2007
Adil Kader  
serdar
Hayattaki sıkıntılar nerede biter ve ne zaman mutluluk olur?


:AIJG:
Bazen bizim için çok basit gibi görünen şeylere sahip olamayız, yani hakkımız olduğuna inandığımız şeylere sahip olamayız.
Dünyanın çok adaletli bir yer olduğuna inanır veya isteriz.
Neden; çünkü bize göre dünyanın daha güzel ve yaşanılacak bir yer olması için bu şarttır ve ihtiyaçtır.
Hakkımız olduğuna inandığımız şeylere o an sahip olsaydık ve bunu milyarlarca insan aynı anda yapabilseydi bir kaos yaşanmaz mıydı, yada istediği her şeye sahip olan insan zamanla şımarıp, sıkılıp bunu da bir sorun olarak görmeyecek miydi.
Peki şöyle düşündüğümüzde önemli olan adalet mi yoksa yaşam mı?
Tabi ki yaşam, yaşam tanrının elindedir biz sürekli yaşamı sorgularız yani tanrıyı sorgularız, oysa tanrı güzel olan her şeyi yaratmış ve adil bir şekilde sisteme koymuştur, daha sonra her şeyi insanlığın eline bırakmıştır.
Burada düşünmemiz gereken şey bizim ne yaptığımızdır.
Biz ne kadar adil davrandık dünyaya, neleri doğru düzgün yaptık ki neleri doğru düzgün istiyoruz.
“Kader anlımıza önceden çizilmiş, kaderimiz böyle imiş” hayır; ben kaderimizin püf noktasının başlangıç noktası olduğunu düşünüyorum, örneğin iyi, kültürlü, rahat anne babadan doğan çocuk sağlıklı oluyor, o anne babanın çevresi de iyi oluyor, oturdukları mahallede iyi oluyor, mahalle iyi olunca okulda iyi oluyor, okul iyi olunca öğretmenlerde iyi oluyor, iyi mahalle iyi okul haliyle iyi arkadaşları da oluyor, bunlarda çocukta pozitif etki yaratıyor, pozitif enerji ile dolu bir çocuğunda geleceği pozitif bir şekilde gelişiyor haliyle bu çocuk ileriki yaşamında da çok başarılı oluyor ( yada biz öyle zannediyoruz )
Biz neden olmayalım bunun olması için neden daha fazla bekleyelim, o zaman öncelikle pozitif düşünceyi benimseyelim ve unutmayalım ki kaderimiz hiçbir zaman kötü değildir onu biz kötü görürüz



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belirsizlikler
Aşk mı Para mı
Acı Mizah Katıldığı Zaman Tatlanır
Neden
Mantıklı Evlilik

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurbağa Gökyüzünü Kuyunun Ağzı Kadar Sanır
Er yada Geç Kazanan Kişi, Kazanacağını Önceden Düşünen Kişidir
Eksik Kalan
Gereksiz Baskılar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mavi Pazartesi [Şiir]
Bir Meydan Gecesi [Şiir]
Uzun Bir Yol [Şiir]
Başlığını Sen Koy [Şiir]
Ortaokul [Şiir]
Mart Ayı [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Anladım - Nietzche [Şiir]
Oyuncak Arabalar [Şiir]
Daha 13 [Şiir]


serdar kimdir?

kendini yazarlık konusunda denemek isteyen bir genç

Etkilendiği Yazarlar:
felsefeciler, öykü ve deneme yazarları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © serdar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.