"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Ruhundan geçer, Sana dizildi bu her vagon, Oku avuçlarımı yeter.. Bin asırlardır yakar tenini, Taş, diken alaşımı dağlarının, Ağlasan sönmez ateşi, Avucuna konan kelebeklerin neden, Çamurlu ayakaları dersin de, Neden rengarenk kanatları göremezsin, Gözlerin güneşe dönük değil, Kalbinden uzanan boynundan kalın saçların, Örtmüş göz kapaklarını, Gözlerin ışığa dönük, Bebekleri anlamaz bulutlardan.. Kumumu koydum bir kenara, İnan kalbimdir konuşan, Ama yanındaki çiçek için kimse kutsamaz yaban otunu, Ve sen alıp her saniye ondan, Vermedikçe tek bir dakika, Yolunup atılması gereken sensin, Çiçek değil.. Ama herkesin yolları vardır, Ve hergün herkese yeni bir yol vardır.. Lunaparkın ışıklarını gören, Babasının eli elinde belki, Ve belki çok da nadir giderler oraya, O çocuğun, Kalbindeki deniz renginde bir yer var, Var, ben görmedim, Bütün çöp poşetlerini yırttığında, Ya da damlayıp aktığında özgürlüğe, Açılıp kapanan, o yalan, Bilmeyip de bilen rolleri yapan, Ağızların sesine kapattığında kulaklarını, Birer birer sendeleyip düşünce kocakarılar, Dedeler yutunca bastonlarını, Zaten hepi topu bir ömür deyip de, Kibarca reddedince sana miras bıraktıkları, O rutubetli ikinci el hayatlarını, Emin ol, Göreceksin, Sonuna kadar sarılırsan dizginlere, Güleceksin.. Çünkü o çocuğun, Kalbindeki deniz renginde bir hayat var, Ama giymemelisin sana miras kalan o eski ceketi, Giysen de bari, İlikleme düğmelerini..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ozan türkmen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |