Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Kaya ile Oya’nın okula koşmalarının ardından epey sene geçti bu süre içinde zil çaldı güzel güzel yazdık güzel güzel okuduk annemiz yemek pişirdi babamız gazete okudu mutlaka evimizde bir köpek ya da adı sarman olan bir kedi oldu Cemil’in üç kalemi vardı, beşte Altan verdi kaç kalemi oldu? fener astık taklar kurduk bayrak asmayı hiç unutmadık boyadık, kestik, yapıştırdık biz küçük bir askerdik, vatanımızı beklerdik yurdumuza göz koyanın kafasını ezerdik baktık, anlattık, ezberledik dedemiz ve ninemiz oldu ders kitaplarımızda soba resimleri vardı mahallemizde hiç Işık adında bir kız yaşamadı ama kitaplarımızda ısrarla var oldu Işık, Kaya ve Suna kumbarada para biriktirdik yeni yıl kartı gönderdik -tünaydın bayan Suna -tünaydın bay Kaya Atatürk’ü çok sevdik okuduk adam olduk biz Türktük, annemiz Türk, babamız Türk, dedemiz Türktü çalışkan, zeki ve kahramandık temizliği sevenler kuvvetli ve gürbüz olurdu her gün idman yapmalıydı mini mini kuzumuz çayırlarda gezerdi köpeğimizin adı da Karabaş'tı güneş girmeyen eve de mutlaka doktor girerdi annesi banyoyu yakınca kaya hemen yıkanırdı terli terli su içen iflah olur muydu? yemek yiyince dişlerimizi fırçaladık iğneciler gelir bize aşı yapardı hasta olmamak için hastalara sokulmazdık “bugün 23 nisan neşe doluyor insan nasıl sevinmez insan bugün 23 nisan” gibi sanat şaheseri bir şiirimiz vardı babamız bize 20 lira vermişti, 10 lirasıyla balon almıştık, geriye kaç liramız kalmıştı? kuzumuz da kınalıydı ders kitapları yaz tatilinde güneş banyosu önerirdi fakat tatilimiz marangoz atölyesinde geçerdi okuma bilmeyen çocuklar dikkat boyalıdır yazan bankalara otururlardı pişirirsek aş, pişirmezsek kuş olan bilmecelerimiz vardı Bobi diye köpek adı vardı hepsi vardı iyi ki vardılar yoksa ne yapardık biz onlar olmadan? (Bu şiirde geçen olaylar Baki Kurtuluş’un 1. Sınıf Ansiklopedisi’nden (1987) araklanmıştır. Ben aynı ansiklopedinin 1977 baskısını okumuştum ilkokuldayken. Bu durumda tamamen araklama sayılmaz. Değil mi Baki Kurtuluş usta?)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Osman TÜRK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |