..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > samet can




2 Ağustos 2006
Gecenin Issız Karanlığında Akla Gelmeyecek Şeyler  
samet can
tık tık tık...heyyy orda amatör yazı okumak istiyen biri var mı? belki hoşunuza gider...


:BAEH:
Gecenin bu karanlığında insanın aklına gelmeyecek şeyler geliyor; en azından gün ışığının altında gelmez. Belki de çoğu kişinin aklından çıkmıyor bana göre ilginç gelen bu konu…
Bir anda çocukluk günlerime döndüm; yatmadan önce dinlediğim Alâeddin’in Sihirli Lambası geldi aklıma…
Eğer değişik yaş gruplarındaki insanlara 3 dilek hakkı verilseydi ne olurdu?
Benim aklıma saçma sapan şeyler geldi: bu aklıma gelen şeyleri şöyle gruplara ayırdım. Tabi ilk olarak ben de bir öğrenci olduğumdan öğrencilerden başladım… Eğer bir öğrenci olarak bana 3 dilek tutmam söylenseydi;
—Yazılılar olmasın ki öğrenciler okuldan zevk alsın
—Dersler boş olsun
—Aslında bu en önemli maddeydi ama öğrenci psikolojisinden dolayı 3. sırayı aldı: ailem, arkadaşlarım, tüm sevdiğim kişilerin; rahat, huzur ve mutluluk içinde yaşaması…

Şimdi sırada orta yaş grubunda olan yani üniversitesini bitirmiş, kısacası günümüz de iş bulamayan üniversitelilerin istekleri;
—Bir işe girseydim
—Hayırlısıyla iyi bir kısmet bulup evlenseydim
—Bu madde erkeklere hitap ediyor ama olsun; hayırlısıyla teskeremi bir alsaydım.

Şimdi de torun torba sahibi olmuş dede ve ninelerimizin dilekleri;
Eğer torunu daha küçükse başlar dilekler, bitmez tükenmez bir şekilde. Bunu maddeler halinde yazmayacağım; çünkü baya bir uzun olacak.
Evet, bu kişiler çocuk sahibi hatta torunları da var dedik. İlk olarak çocuk doğdu. Dilekler de aynı zamanda başlar… Acaba ben yavrumun okula gittiğini görebilecek miyim? Biraz zaman geçer; torun iyice büyümüştür yani en azından okula gidecek yaşa gelmiştir. Acaba ilkokuldan mezun oluşunu görebilecek miyim?
Neyse ilkokuldan mezun olur çocuk ve büyümüş adam olmuştur, çünkü liseye geçti artık… Bu kez ki acabamız; ‘ Acaba yavrumun üniversiteye gideceği günü görebilecek miyim?’ . Sonra çocuk sınava girer güzel bir üniversiteyi kazanır. Bu kez ki dert daha değişik aslında sıran da olabilir. Acaba yavrumun askere gideceği günü görebilecek miyim? Üniversiteyi geçtik; o günümüz gençliğinde olduğu kadar önemli değil yaşlıların gözünde… Askere giden bir yavrun var ve gururlusun yani… Neyse son dileğe geldik sayılır. Tüm yaşlıların isteğidir: torunun evlendiğini görmek. Ve evlendiğini de görmüştür; tamam artık içi rahattır hayatta tüm istediği güzellikler gerçekleşmiştir. Ama bilmiyordur ki hayat o zaman başlar…
Bence hayat bir kısır döngüden ibaret… Gelecekte neler mi olacak? Hemen söyleyeyim… Çocuğumuz olacak biz gençlerin dileklerini tutacak: üniversiteli olup üniversitelilerin dileklerini tutacak ve en sonda da yaşlı olup o dilekleri tutacak… Sonra onun çocuğu olacak derken hayat akıp gidecek…
İşte biz istemez sekte hayat kendiliğinden, kendi katı kurallarıyla gecenin o ıssız karanlığında akıp gidecek…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Msn ve Biz Öğrencilerin Hayatı...


samet can kimdir?

3. sınıfta ilk kez birşeyler yazmak istedim ve devam ettirdim. . . sonraları bıraktım bu hevesi ama şimdi bu siteyle birlikte tekrar başlıyacığıma inanıyorum. inşallah olur da. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Frank Mccourt,Ayşe Kulin,Yahya Kemal...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © samet can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.