..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > adnan karakuş




17 Haziran 2006
**yaşama İsteği...  
adnan karakuş
.... zeynep di onun adı...


:BGBJ:

.... zeynep di onun adı...apartmanımızın altında küçük bir bakkal dükkanını işletiyordu eşiyle birlikte...istanbuldan adana'ya göç etmişlerdi...istanbul daki yaşam şartlarının ağırlığından şikayet ediyordu hep... istanbul u çok sevdiğini...eşinin durumunun çok iyi olduğunu ama çalıştığı moda firmasının iflas etmesiyle işlerin bozulduğunu ve dönüş yapmak zorunda kaldıklarını anlatıyordu....orada bıraktığı güzel dostlarını özlüyordu... otuzüç yaşında iki erkek çocuk annesiydi...çocuklarının biri lise iki diğeri altıncı sınıfa gidiyordu..yüzü hep gülen, neşeli, hayat dolu, şirin bir kadındı zeynep...herkes onu çok sevmişti...bende iş dönüşü bakkal dükkanına uğruyor ihtiyacım olmasada muhakkak bir şeyler alıyordum..amacım onunla sohbet etmek oluyordu... insana pozitif enerji veriyordu.. hayata dair çok güzel izlenimleri vardı...bir gün dizinde küçük bir yağ bezesinden bahsetti önemsemeden...ilerleyen zamanlarda o bezenin büyüdüğünden bahsetti.. 'rahatsız ediyor'dedi..araya giren yaz tatilinden dolayı,zeynep i göremedim...istanbul a tatilimi geçirmek için gitmiştim..döndüğümde bakkal dükkanının kapalı olduğunu gördüm...'zeynep bakkal dükkanını kapattı...kocası bir konfeksiyon atölyesine maaşlı olarak çalışıyor'..dediler..zeynep in rahatsız olduğunu söylediler...iki hafta sonra zeynep i, balcalı onkoloji bölümüne yatırmışlardı...dizindeki yağ bezesi diye önemsemediği 'ur'...patolojiden geç aldığı sonuç...kötü huylu çıkmıştı... kanser.. arkadaşlar zeynep i görmeye gideceklerdi banada söylediler...gitmek istemiyordu ayaklarım.. onu o haliyle hatırlamak istiyordum.. neşeli, cıvıl cıvıl bakan gözleri ile... cana yakınlığı ile...hoş sohbeti ile...herkes 'kurtulacak ' diyordu.. ama benim içimde böyle bir his yoktu nedense...onkolojide odasına yaklaşırken kalbim çarpıyordu '...duygularımı olumsuz belli etmekten.. ağlamaktan korkuyordum..içeri girdim yatağın ortasında onu neşeli güler yüzlü görünce bütün korkularım dağıldı...'bu ne güzellik bana nispet mi yapıyorsun...vs' diye takıldı..'kanserim ama ben bu hastalığı yeneceğim..iyileşeceğim,doktorlarda iyiye gidiyor tedavilerine olumlu cevap veriyorsun'diyorlar.....neşeli,cıvıl cıvıl espirili tarzı devam ediyordu o hasta yatağında bile...yüzü solmuş, rengi esmerleşmiş,zayıflamıştı...dudaklarımı ıssırıyordum ağlamamak, duygularımı belli etmemek için..,odasından çıkarken benim yaptığım çok sevdiği kekten istiyordu...yirmi gün sonra tekrar odasındaydım zeynep in...yatağın ortasında yine güleryüzü ve espirileriyle 'merhaba'dedi bana... başını bağlamıştı..saçlarının döküldüğünü espirilerle gülerek anlattı..'geçecek iyileşeceğim bu hastalığı yeneceğim..'diyordu...odadan çıktığımda darmadağındım...'o' ise hasta yatağında ölüme meydan okuyordu tüm espirili neşeli haliyle...bir ay sonra hastahaneden çıkarmışlardı, sadece tedavi için hastahaneye gidiyordu...apartmandan bir arkadaşıma gelmişti eşi ve çocukları ile benide çağırdılar gittim...büyük bir savaşın son etaplarında gibiydi...esmerleşmiş,zayıflamış,yorgun ve tek ayağı hafif aksıyordu...'bu hastalığı yeniyorum arkadaşım' dedi..,kırık, yorgun bir neşe vardı herşeye rağmen yüzünde...'yeneceğim'diyordu.. 'iyiyim'çocuklarımın bana ihtiyacı var..yapacak çok işim var yaa'.. evet zeynep i son görüşümdü.. o gün akşam evinde bilincini kaybetmiş ve hastahaneye acile kaldırılmıştı...sabaha beyin ölümü gerçekleşmişti... makineye bağlanmıştı...dört gün ölüme direndi...doktorlar ' böyle bir hasta görmedik sonuna kadar direndi'diyorlardı...direndi...ölüme meydan okudu sonuna kadar...pes etmedi...taa ki..makinenin fişi çekilene kadar..bir bakkal dükkanında tanımıştım zeynep i..iş dönüşleri sohbet etmiştim..sadeliğini,insanlığını,mücadelesini,çocuklarına bağlılığını,neşesini,hayatı sevmesini,bütün olumsuzlıklara rağmen yaşama sımsıkı bağlılığını,hastalığında bile etrafa neşe saçmasını,ölüme meydan okumasını,direncini kısaca insanlığını sevmiştim zeynep in....



.Eleştiriler & Yorumlar

:: tebrikler
Gönderen: mehtapKarakaşlı / İzmir/Türkiye
19 Mart 2007
bu yazıyıda antolojide okumuş ve ağlamıştım yine çok güzel sizi kutlarım adnan bey




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve arkadaşlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dostluk Budur İşte,,
Küçük Itfaiyeci

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Güzel Çiçek Yarışması:
Basit Bir Tercih
Yaşlı Kadın İle Meşe Ağacı
Hayat Dersi...
Rus Çarı ve İşçi
Bir Aşk Hikayesi
'' Işık ''

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna Dayanmak [Şiir]
Ask Yağmurda Islanmaya Benzer [Şiir]
Beni de Çağır [Şiir]
Ben Acılar Denizinde Boğulmuşum [Şiir]
Bir Ardıç Kuşuyum Ben [Şiir]
Yağmur ve Sen [Şiir]
Elemli Aşk [Şiir]
****yalnızlığımı Sevmeye Başladım... [Şiir]
Duyarsın Diye [Şiir]
Bir Daha Ölemem [Şiir]


adnan karakuş kimdir?

umutlara ve mutluluklara yolcuyum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
sadece sevdiğime


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © adnan karakuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.