..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > ümit kasım imbat




20 Nisan 2006
Uçurum Çiçekleri...  
ümit kasım imbat
bolca emeklinin oturduğu küçük bir kasabanın denizenazır bir cafesinde oturmuşken garsondan ödünç aldığım kalemle yazılmış bir anı yazısıdır..


:BCJB:
Uçurum çiçekleri açmış hayatın kıyısında.
kış günü denize bakan bir pencereden izlenmiş,
hırçın dalgaların salladığı bir sandal ;ömrümüz..
bir dağ yamacındayız,gizli bir geçitteyiz kimi..
uyurken sönüyor ışıkları artık;ruhun..
duyargalar kıpırtısıız..
bir sıcak esinti,hoş bir gülüş kımıldatır belki..
kımıltısız bir hayat;kurbağalarla dolu bir bataklık sanki..
nedir ki ışıklardan,gülüşlerden ve kelimelerden beklediğimiz....
yanıp kavrulmaktan ya da kaskatı donmaktan korunmak mı..
korunakları ve sığınakları salim olmayan bir çağa tutunmak mı..
değil elbette..elbette değil..bir kımıldayış..bir silkiniş...
ölmüş sanılıp mezara gömülen yaralı bir savaşçının toprağı
tepreştirip kalkması,yeniden hayata doğrulması,
savaşımını bıraktığı yerden sürdürmesi gibi..
Durmuş bakıyorum etrafıma..
ben miyim artık değişip dönüşemeyen..etrafımdakiler mi..
bakın!deniz aynı deniz..martılar heep aynı kanatlarla,aynı göklerde..
Bakkal Rıfat,Kasap Haydar,Doktor Osman,öğretmen Emine,Kiralık katil
Selman hep aynı..gerçi Selman kayboluyor bazen,aylar sonra gömleğinde
son maktülünün kan lekeleri,çıkıp geliyor bir karanlıktan..
sonra kayboluyor yine o karanlığa..
hep o kirli sakalı ve sivri burun kundurasıyla..
bir cinayetten ötekine yürürken de hep suskun ve düşünceli..
Hepimizin cinayetleri var aslında koltukaltlarımızda,paltolarımızın astarında,
ve o gizli bölmelerimizde..ceplerimizde..
ceplerimiiizde morarmış ceninler..
ceplerimizde -sen suçlusun -diye bağıran cesetler..
kaçımız duyarız ki bu sesi..
kaçımız gecenin bir vakti yalnız yürürken bir sokakta meraklanıp karıştırrız o cepleri..
neden her birimiz ötekimize dair pusuya yatmışken buluyoruz birbirimizi..
ey sığ dünyalılar!
sığ ufuklarınızda gün bile batmıyor..bir renginiz bile yok..
dilinizde bir engereğin öldürücü zehri..
köşebaşlarında gizli fıslıtılarınızda bu var..
o sinsi yılan tıslayışları..
şimdi kalkıyorum bu oturduğum yerden..
kendime sakladıklarımı,kendime fısıldayıp çıkıyorum kendimin sokaklarından..
hava karardı ..gün soldu...denize nazır bu pencere kenarında..bir bir yandı yalancı ışıklar..tuhaf...sokak lambaları hiç aydınlatmaz yolumu..bana son bir çay getir Osman!gidip evime uyumalıyım..
21 Ocak 2006/ Cuma/16:15



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ansızın...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zifir ve Yakamoz [Şiir]
Bir Yağmur Damlasına... [Şiir]


ümit kasım imbat kimdir?

ben,diye başladığım her cümlede bir akrep dolaşır beynimde. . kendimi anlatmak kelimelere hapsetmek içime sığdırdığım düşsel evreni. . ya da riyakar bir kapı aralamak başka bir us-ta. ben yerine biz demeyi daha makbul görürüm hep. . biz benim ülkemin sakinleri. . içimde öten guguk kuşu,ve durmadan sulamak için susuz bile kadığım zamanlara erdiğim, papatyalı anlarım. . . . . . içdünyamın maviboşlukları. . düşülkesine dilimde mısralarla yürüdüğüm patikalar. . denizkenarlarında suyüzünde sektirdiğim sözcüklerim. . ve başkalarına dair şifaserpiştiren öteki tarafım. . bursa nın bir ilçesinde yaşıyorum. . her sabah denizi,ve bahçemin çiçeklerini selamlıyarak karışıyorum caddelere,hayatın kıyısına kurulu evimden. . yalnızlığımın saltanatından. . ben,biz. ümit ya da pastoral_rapsodi. . . kısaca ben: hiperaktif. . . . . . . şiir sevdalısı. . . . . . aşkımın yedivereni yedi sanat. . . . . . . içbenimin kaldırmlarında gece yüyüyüşleri yapmak. . . . vazgeçilmezim. . . . . . yalnızlığım. . . . . biricik saltanatım. . . . . . . ilkelerrim de vardıt hani. . . . ışıldayan güneşe dair içimde oynaşan ümit şulelerim. . . . . . Adım ümit kadim bir tufandan kalmayım. . . . . . değişim için herşeyi yapabilirm. . . . . . . yıkabillirim tüm piramitleri. . . . . . yeniden başlayışlar için valizimi toplayabiliiirim. . . . . yelken açmak için yeni ufuklara. . . . . . göksel yanlarım da vardır mesela. . . . . . çiçeklleri ve balıkları değiştirmem hiçbir zenginlikle. . . . . . doğa aşığıym ama tema vakfına üye değilim[Sigarayı bıraktığım gün üye olacağım)) . . . EDEBİYAT ı aşk derecesinde seviyorum. . . politikadan nefret ederim. . . . . dolu yağarken dolaşmam. . yağmur için geçerli değil. . içimin dilini bilirim bir de kardelence. . . . . . . . ispanyolca yoı ve ingilizceyi bilmem. . . bir de afrika da konuşulan 70 kişilik bir yerli dilini biliyorum. . başka yok. . . . . bir simyacıyım monotonluklarla inatlaştığımda. . . bir şifaserpiştirenim ben kanıytan yaraalara. yüreksızısına((( spor(müzik(klasik protest. ve bazen de hiçbişey analtmayan şarkıları seviyorum yabancı slow. . . ilhan irem yaşar kurt,düş sokağı sak. . . . lorenna mccannot. . bob dylllan filan. stop(. . . . . . . . . . papatya tadında. . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
ismet özel ve babam..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ümit kasım imbat, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.