..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > kazım




19 Nisan 2006
Sakız Parası  
merak ediyorum

kazım


bir tek ben miyim acaba, aradığı şeyi elini attığı ilk cepte bulamayan? Bulduğu değersiz, ararken kendini kaybetmiş, düşüncelerin kuytusunda, aradığı olgunun, aradığı mutluluğun bile gerçekliğinden şüphelenen bir tek ben miyim acaba merak ediyorum.


:AIAH:
Merak ediyorum, bir tek ben miyim acaba, aradığı şeyi elini attığı ilk cepte bulamayan? Bulduğu değersiz, ararken kendini kaybetmiş, düşüncelerin kuytusunda, aradığı olgunun, aradığı mutluluğun bile gerçekliğinden şüphelenen bir tek ben miyim acaba merak ediyorum. Sanmayın büyük beklentilerim var hayattan, sanmayın nehrin akışını değiştirmek, tatlı su balığını denizde yetiştirmek istiyorum. Sanmayın pahalı endişelerin peşinden koşuşturan bencil, egoist, cimri hayallere sahibim, sanmayın doyumsuzluğun sınırlarındaki tellere takılıyorum. Hayal kırıklıkları içinde savrulan günlerden sadece demli bir nefesin ve sıcak bir tebessümün getireceği masumluğun huzurunu istiyorum. Bir arayış bir beklenti; sorgusuzca çekip giden hayırsız zamana, kaybolmuşluğun cesaretine sığınan verilen sözlere inat bütün gerçekliği ile yaşayan, terk etmeyen duyguların güvenilir yağmurlarında ıslanmak istiyorum…
Belki de çok şey istiyorum zamanın acımasızlığından. “Yaş otuz beş yolun yarısı eder” diyen şairin bile bir sene sonra terk ettiği şiirini düşündüğüm zaman aslında beklentilerimin denize yağan bir yağmur damlası kadar kifayetsiz, havasız bir odada ciğerlerindeki nefesin bitmesini bekleyen bir canlı kadar çaresiz kaldığını anlıyorum. Kabullenemiyorum tükenmişliğin çaresizlik kokusunu, ‘‘o küçük serzenişlerin, asıl duyguların üzerine sıvayarak avuttuğu anların geçiştirici huzurunu istemiyorum.’’
Ama unutuyorum bazen şairin terk ettiği şiirinin hikâyesini, yeni yeni şiirler yazıyorum hayata mürekkebimin ucu ucuna yeteceği, yeni yeni değerler veriyorum anlamsızlığıma, duygularımın yetiştiği kadar. Aldırmıyorum kimseye, insanların kabullenmişliğine, doğanın terkedilmişliğine, geçmişin bitkinliğine, geleceğin o pas kokulu beklentisine, aldırmıyorum… Kendi değerlerimle anlam katıyorum hayata, geçmişimin değerleriyle. Etiğin bile modernlik anlamına geldiği zamanın akrebi ile yelkovanı arasındaki farkı göremeyen insanlara kırgınlığımı dile getirmek bile istemiyorum. Düşüncelerimde doğrulanır gibi oluyorum bazen, tam buldum galiba derken kaybettiğimi, aynanın karşına geçtiğim zaman bakamadığım yüzümden anlıyorum. Ve aklıma yalnız kalan şiir geliyor. Terkedilmişliğin şiiri, hayatın şiiri, gerçekliğin şiiri. Yanlış anlamayın ölüm değil benim korkum o zaten aşikâr, benim derdim şair değil terk edilen şiir, umursamıyorum şiirini terk eden şairi. Terk ediyor düşünceler duygularını, geçmişlerini, geleceklerini, nefretlerini, öfkelerini, sevinçlerini, sevdiklerini, sevildiklerini, çocukluklarını ve ne yazık ki en sonunda kendilerini bile terk ediyorlar. Ben ise aldırmıyorum, derinliklerde terkedilmişliğin gerçek öyküsünü sığdaki düz taşların yalan sevdasına tercih ediyorum... Belki de bu yüzden hep kaybeden ben oluyorum… Ama biliyorum ki kaybetmek bana kazanmaktan daha çok şey kazandırıyor.
     O kadar çok cebim var ki; ama bir tanesi düşüncelerimi sürekli meşgul eder. ’’Elinde elma şekeri yerken tozpembe dünyasında, saklambaç oynayan çocuğun, çim lekeli pantolonun cebi…
Merak ediyorum, acaba orada hangi terkedilmişliği bulacağım …’’



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yamalı Yürekller

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Efsun (Büyü) [Şiir]
İlk Öpücük [Şiir]


kazım kimdir?

kendince bir insan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Kemal, Cezmi Ersöz, F.N.Çamlıbel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © kazım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.