Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza |
|
||||||||||
|
Bir insan; ailesinin geleneklerini sevmeyip, ailesinden utandığı için ailesinden kopup başka bir aileye özenerek onları taklit eder mi? Her kes etmez diyor ama bunu kendileri yapıyorlar. Dillerinin fakirliğinden (Aslında dilleri çok zengin olmasına rağmen onu fakirleştirende onlar) utanıp Türkçe`yi İngilizce, Fransızca, Arapça vb. dillerle harmanlayarak saçma, kaba ve özenti bir dil yaratıyorlar. Bunu yaparken dillerini zenginleştirdiklerini ve eğitimli göründüklerini zannediyorlar. Bir keresinde televizyonda gördüm. Bir mankene sormuşlardı “neden konuşmalarınızda yabancı dil sözcükleri çok kullanıyorsunuz” cevabı “ Eeee! Eğitimli olduğumuzu nasıl göstericez” oldu. Bunu duyunca çok sinirlendim, sanki biri bana küfür etmişti. Bu onun eğitimli olduğunu değil tam tersine eğitimsiz ve ailesine (milletine) saygısız olduğunu gösterir. Türkçe öğretmenimiz anlatmıştı; bir siyasetçimiz Japonya’ya gitmiş. Japonlar “Biz Türkçe tercüman tuttuk, konuşmalarınızı Türkçe yapabilirsiniz” demişler. Siyasetçi “hayır ben İngilizce yapacağım ”diye terslemiş. Japonlar “İngilizce tercümanımız yok, siz rahat rahat konuşmanızı yapın” demiş ama siyasetçi buna aldırmayıp konuşmasını İngilizce yapmış. Bu ülkenin başındakiler bile bu rezilliği yapıyorsa halk neler yapmaz. Bu yolda hiçbir önlem alınmıyor. Bu gün devletimizi kurtaran adam ekonomist oluyorsa. Yarın dilbilimci olacak. Ama şimdiden önlem alınırsa buna gerek olmayacak. Hatta dolaylı olarak düşünürsek, dilimiz temizlenince, kültürümüz özgünleşecek bu sefer başka kültürler bize özenmeye başlayacak. Bu olunca paramız değer kazanacak ve ekonomimiz düzelecek. Kulağa saçma geliyor, ama bu bir süreçtir bakarsınız Türkiye yirmi yıl sonra diğer devletlerden ileri olur… Vatanımıza, milletimize, soyumuza sayımız varsa, lütfen dilimizi koruyalım.(!)Okey mi?:)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © öglena, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |