Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Ve sen Clavius söyle bana! Acı ve kahrın doymak bilmediği bir trajediyi yaşanır kılan ne! Nefretten başka bir duyguyu hissedemeyen düşüncelerin, devamlılığının gücünü umuttan almasının anlamı ne! Mutluluğa hiçbir gün ulaşamayacaksam, yaşamanın anlamı ne! Ölüm, Ölümle bitirebilirsin her şeyi... Her şeyin bitişine üzülmeyecek ve korkmayacaksan eğer! Yıkılsın tüm yarattığım düşünceler, yerle bir olsun zihinsel depremimle! Yıkılsın ki yeniden oluşturayım yenilerini ve daha iyilerini. Ve böylece bir amacım olsun yaşamak için. Ve Ölmek İçin! Sürekliliği olsun! Bir döngü yaratarak içinden ölene kadar çıkmamayı istiyorum, Clavius! Yoksa kaldırdığım ölüm şarabını içip, son vereceğim bu anlamsız kahredici trajediye! Ah siz! Kelimeleri oluşturan harfler! Ve mürekkep siz! Yokluğunuzdan oluşacak boşluğu ne ile dolduracağımı bilemez, elinden şarap şişesi düşmeyen bitap bir sokağın delisi olurdum. Ey iyilik melekleri! Ne kadar da iyisiniz kendinizce! Halbuki sizler körleştirilmişsiniz. Bana olmayan bir şeyi sunup onunla hiç olmamış şeyi başarmamı istiyorsunuz! Saçmalığının farkına varamayıp, saflıkla bekliyor , umuyor ve öyle yaşamaya çalışıyorsunuz. Clavius : Ruhuna acıdan başka ne sunabildin ki ömründe? Doymak bilmeyen bir iştahla yaklaşırsan acıya, mutluluk sana kafi gelmez! Bulantılarının esirleştirdiği zihnin köhnelişirse yahut ahvallaşırsa nedenin olmadan nasıla katlanabileceğini mi sanıyorsun! Gerçekleri mi ehlilleştirermek istiyorsun, düşlerinimi? Aslolan zihinsel çaresizliğinmi yoksa kendine karşı hissettiğin amansız ihanet mi!? Tanımlamaların böylesine kısıtlıyken, varabileceğin yargılarda hakimliği ahmaklığın yapar! Kendini kandırmaktan başka ötesine gidebileceğin bir yer yok aslında! Sınırlarını belirleyen de ne! iraden mi! pişmanlıkların mı? Yoksa kadim bir duygu olan yaşamak mı! Ardında bıraktığın zamanı, anılaştırarak eşsiz bir trajediye mi dönüştürmek istiyorsun! Yoksa acıdan zevk mi alıyorsun! dürüstlüğün, ihanetin karşısında böylesine acizken, nasıl olabiliyorda yaptıklarını şüpheyle paylaşmıyorsun! O: Gözyaşlarım gözlerimi terkediyor artık Clavius! Dur diyemiyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Emre Özbakır, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |