Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
Karanlığa Mektup Kendimi özledim biliyor musun?Kendimi, ne kadar unuttuğumu farkedince kendimi daha çok özledim. Unuttuğum sadece kendim değil, seni de unuttum. Uzun zamandan beri unuttuğum bir dille konuştun benimle.Belki de sana ne kadar yabancı olduğumu göstermek istedin bana.Kendine dil olarak sessizliği seçtin.Her yerde konuşabilen sessizliği...Sabrım ipi kopmuş bir tesbih gibi dağıldı ellerinden karanlığa.Gözlerin odamın penceresinde donup kaldı ve gerçeği bir kez daha gösterdi bana.Sana ne kada ryabancı olduğumu.Mevlana ney sesinde buldu aşkın sesini,Yunus Emre kalbinin aynasında.Hacı Bektaş nefeslerinden yansıttı feryadını.Necip Fazıl yoklukta aradığı varlığında buldu pırıltısını.Nazım Hikmet, davam da davam, dedi aşk ile.Filibeli Ahmet, varlığının aynasıyle seslendi aşka.Ya ben...Aynasını arayan adam gibi düştüm yollara.Tıpkı Mantıkut'Tayr'daki 30 kuşun aradığı , gerçek efendileri olduğunu düşündükleri Simurg'un aslında kendileri olduğunu farkedememeleri gibi, cebimde ayna seni arıyorum.Aslında sen benmişsin, ben de sen.Yokluk deryasında ufacık bir katre olmak için kulaçlar atarken farkedememişim aslında benimde yoklukta kaybolunca gerçek varlığa ulaşacağımı. Karanlığımn gözlerinde daldığımda gördüğüm ben, senin kırık notanı söylermiş bana.Ama ben, rolünü oynayan bir aktör gibi, sadece elimdekilere ve beynimdekilere odaklanmışım.Gerçeği ancak karanlığı yırtan alkış seslerini duyunca farkedebildim.Ezberlediğim hayatı terennüm etmek istemiyorum artık.Rolümü doğaçlama oynamak istiyorum.Çünkü ezberlediğim hayaller, senin şehrinden uzaklaştırıyor beni.Çünkü derya olmak ümidiyle şehrin pis sularında boşuna kulaç atıyormuşum.Çünkü şehir her halükarda kucağını açarken kendisini terkedenlere ben boşuna yapışmışım yalnızlık şehrime.Çünkü ben ne kadar çabalasam da yine bir çay bardağının şıkırtısında eriyor akşamlar.İşte bu yüzden hiçbir yere ait olamayan bir yabancının gizli kederiyle iniyorum merdivenlerden.Göğsümde hiç gül olmayacak bir goncayı taşıyarak evime dönüyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © efsun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |