"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal |
|
||||||||||
|
Çakmak caddesi arka sokağı Kebabı bol ekmekli, iyice bir doyuyorsunuz, yanında da şalgamı bedava. Gerçi etin nerden geldiği belli değil ama aman boş verin, neler yemiyoruz ki. Bir de giderken bir şişe su ve sabun götürmeyi ihmal etmeyin. Su mu hak getire. Aile salonu da mevcut. Dağlıoğlu Çarşamba Pazarı Çarşambaları kurulan bu semt pazarımız her kesime hitap ediyor. Geç saatlerde gidildiğinde elde kalan sebze ve meyveler daha ucuz fiyata alınabilir. Ya da pazar sonrası bırakılanlar arasından yenilebilir olanlar seçilebilir. E bunlara parada vermezsiniz. Manifaturacı Şemsettin Efendi Küçük saat civarında yerleşik olan yılların esnafı Şemsettin amca çoluğunuza çocuğunuza rahat bir yaşam sunuyor, her türlü giyim ve ev tekstil ürünleri hizmetinizde. Şemsettin amca alışverişlerinizi deftere de yazıyor. Elinize üç beş kuruş geçtiğinde ödersiniz. Arada bir hesap karışıyor ama size pek dokunan olmuyor. Şemsettin amcanın yaşlılığına vermek lazım, insanlık hali; yazdıklarını unutabilir insan. Urfalı peynirci Kekeç Selahattin Mutfak alışverişleriniz de vazgeçilmez isim Yeri pek belli değil Gezici servis anladığınız. Kapınıza kadar geliyor, eve teslim. Tablasında neler yok ki. Peynirler, zeytinler, sarı sarı ballar(sarıyı iyi tutturuyor), halis tereyağı. Cep tel: 0539,5224324 Kredi kartı bile geçiyor diyorlar. Tütüncü Yaşar Kaçak çay,tütün ve alkollü içkiler alanında bir numara.. Çayı biraz acı ama idare eder. Özel damıtılmış rakısı bir harika. Suriye viskisini hiç yudumladınız mı? İngilizler halt etmiş. Giderken boş şişe götürmeyi ihmal etmeyin. Hadırlı son durak portakal bahçelerini geçtikten sonra ki sıva yapılmamış bir ev görürsünüz. Sorun gösterirler. Bohçacı Neriman Hanımlar gözünüz aydın. Kıza çeyizler Neriman'da. Pazarlık yapın. Cep telefonunu devamlı değiştiriyor. Başka işler de yapıyormuş. Bugünler de pek görünmüyor. İçeriye girmiş diyorlar. Kocavezir Alışveriş Merkezi Ev eşyalarında tek isim. Her türlü eşyanın bulunabileceği bir yer. Merdiven altı imalat ihracata başlamış bile. Alışverişlerinizde fatura istemeyin, ters bakıyorlar. Zaten vergi iadesinde de kullanılmıyor. Elektronik cihazlarda da bir bilenle gitmekte fayda var, çalıştırıp bakmak lazım. Bir de sarıp sarmalayın, polis fark etmesin. E tabiî ki Kocavezir ve civarında... Balık pazarı karşısı...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Özev, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |