..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Var Samsa




5 Mayıs 2005
Yeni Tübitak Yasası: Bir Felaket Habercisi  
Var Samsa
Politik bir yazı yazmayacağım, yazmayacağım, yazmayacağım. Ama yeni TÜBİTAK yasasına karşı birşeyler yazmazsam çatlarım, kusura bakmayın.


:CBDH:
Aslında dün herşey güzeldi, Schröder geldi, dinleyenler duymuştur, ne güzel sözler vardı her iki başbakanın ağzından dökülen. Hükümet için de, tamam kusurları var ama olacak o kadar... günümdeydim.

Ve bugün felaket yasasının geçtiği haberini aldım radyodan. TÜBİTAK artık başbakana bağlı, politize bir kurum olacak. Politikacıya bağlı bilimden daha kötü bir şey olamaz, inanın bana... Politik irade doğası gereği popülisttir, halk ne derse o doğrudur politikacının gözünde. Bilimse; cahil kalabalıklara, engizisyona rağmen farklıyı, doğruyu, nesneli haykırabilmeli.

Anlamıyorsunuz durumun vehametini, yoksa sesiniz çıkardı. Artık yayınlanamayacak insanları uyandıran, gençleri bilimle tanıştıran, mükemmel ama yinede ucuz kitaplar. O kitaplar olmadan tekdüze düşüncelerde, bağnazlıkta boğulacak toplumum.

Bakın işler devlete bağlandı mı nasıl olur örnek vereyim. RTÜK diye bağımsız olması gereken bir kurum var. Ama RTÜK bağımsız değil, politik iradeye bağlı. Ve bu kurum hangi kadının neresi göründü, hangi gözetleme programı toplum ahlakını çürütür meselesine kafayı takmak durumunda, doğal olarak, çünkü o meseleler politikacının ratingini ilgilendirir. (Toplumun çoğu da gizli gizli birbirinin hayatını gözetlemek ve sonra bu merakı sapıklık diye nitelemek hastalığını sürdürür, nedenlerine girmeyelim).

Bu arada kimi malum kanallar ne yapıyor umurunda değil bu RTÜK'ün. Bilimsellikle tamamen ters, bilimsel gerçekleri yanlış gibi gösteren, ilkel, iğrenç belgeseller yayınlanıyor ülkemde. Kimse dur demiyor, diyemiyor. Ve çocukların beyinleri yıkanıyor. 10- 20 yıl sonra bir daha düzeltilemez biçimde beyni yıkanmış genç kuşaklarla karşı karşıya kalacağız. Ve yavaş yavaş olduğu için doğal gelecek bize. Demokrasi olarak adlandıracağız gerilemeyi.

Eğitimli bir Hintli ile yaptığım sohbeti unutamıyorum. Ülkelerinin nüfus artışı korkunçtan katastrofale her geçen gün ilerlerken (merak edenler için: şu anda dünyanın en kalabalık ülkesi Çin değil Hindistan’dır ve o ülkede üç yılda bir Türkiye Cumhuriyeti nüfusu kadar yeni çocuk doğuyor, tüm çabalara rağmen korkunç nüfus sebebiyle hiç bir zaman insan olmanın temel haklarını kazanamayacak bu çocuklar), bu konuda hükümetlerinin neden hiç bir şey yapmadığını sormuştum ona. Demokratik bir ülkede bu konuda birşey yapmak güçtür demişti. Peki 21 yy’da evliliklerin çoğunun görücü üsulü olmasına karşı birşeyler yapılamayacak mı Hindistan’da? Demokrasi de zor...

Demokrasi içinde televizyonların yanlış, tek taraflı yayınlar yapmasına, bilimin politize edilmesine, basının halkı yanlış bilgilendirmesine, hatta beyin yıkamasına, insanların her geçen gün daha geriye, daha ilkele yönlenmelerine, öfkenin ve şiddetin toplumu sarmasına karşı yapılacak bir şeyler olmalı... Bu sorunun cevabı devlet tarafından sübvanse edilmekle beraber harcamasının her kuruşunun hesabını verebilecek bir yapıda ve politik etkilerden bağımsız kuruluşların varlığında yatıyor sanırım. Bunlar : 1. Bilimsel örgütlenme (TÜBİTAK), 2. Bağımsız eğitim sistemi kurumları (demokratik bir YÖK ve hatta neden bağımsız bir temel eğitim kurumları birliği olmasın?), ve 3. BBC tarzı bağımsız, çağdaş ve öncülük yapan bir radyo televizyon kurumu olabilir. (TRT iflah olmaz bir halde).

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Selamlar
Gönderen: bee / İstanbul/
31 Mayıs 2005
Onlar takmışlar bir kere kafaya, "biz bilmeyiz, Allah bilir" diye. Ne yapsınlar bilimi? TV dediniz de aklıma geldi, dinci olmayan, şu anda devletin elinde bulunan kanallardan birinde, bir CD reklamı vardı. İnsanları aydınlatan! dinci bilimcilerin uydurmalarını içeren bir CD. Yüzyıllar önce yanardağın lav püskürtmesi ile telef olmuş Pompei halkı için, Pompei Sapkınları ifadesi kullanılıyordu. Allahın işi işte kafası kızdı mı, lav püskürtür insanların üzerine. Bu işin doğayla, dünyanın merkezindeki mağma tabakasıyla ilgili olduğunu nereden bilsin o dinci bilimciler. RTÜK mü dediniz?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dünyanın En İyi İnsanı [Şiir]
Yeni Bir Çağın Başlangıcı [Öykü]
Sessizlik - 1 [Öykü]
Kadın Hakları - 1 [Öykü]
Kadın Hakları - 2 [Öykü]
O Şık Ayakkabıları Bu Dava İçin Almadınız, Bay Schopenhauer! [Öykü]
Sessizlik - 2 [Öykü]
Martı M. V. [Öykü]
Mustapha Garta'nın 30. Yaş Günü - 1 [Roman]
Mustapha Garta'nın 30. Yaşgünü - 2 [Roman]


Var Samsa kimdir?

Bireyin varolma, kendisi olma şansını elinden alan kurumlarla sarılmış ve kötü bir şaka, bir tuzak haline dönmüş dünyada insan sorunu üzerine hikayeler, denemeler.

Etkilendiği Yazarlar:
Milan Kundera, Franz Kafka, J. P. Sartre, Orhan Pamuk


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Var Samsa, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.