..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Duygu AKBUDAK




18 Nisan 2005
Yol  
Duygu AKBUDAK
Uzak yollar, bitip tükenmez yollar özler kişi…. Kıraç, sarı yollar, topraklı yollar… Kavisli, virajlı yollar…


:BAJD:
Kendine yol bulamamış insanın avuntusudur, özlediğidir, gitmek istediğidir. Hayatında oluşan ya da süregelen başarısızlıklara karşı bir sığınaktır. Gidebilirim düşüncesi kişiyi rahatsız ortamında rahatlatır. Uzak yollar, bitip tükenmez yollar özler kişi…. Kıraç, sarı yollar, topraklı yollar… Kavisli, virajlı yollar… Her virajın ardında yaşamın sunacağı sürprizi beklemenin avuntusuyla yoldan kopamaz insan… Olmayacağı bilmenin umarsız iççöküntüsüyle, mucize beklentisinin it dalaşıdır yol… Ve bu it dalaşındadır yolun cazibesi… Her viraj bir umut, her viraj bir hayalkırıklığı…. Virajlarda değişen pek birşey yoktur oysa… Belki göz önünde uzayıp giden manzarada küçük bir kesit farklılaşır… Oysa kişi; -tıpkı Kekova daki gibi- bir virajın ardından ansızın önüne denizin açılacağını, maviliklerinde sağaltacağını, dinginliğiyle kuşatacağını umar, umarsızca umar…
Bir büyüdür yol… En karmaşık ruh halinde, içdünyadaki en kanlı çatışmalarda bile hep bir umut vaat eder… Çünkü kişinin hep bir gitme şansı vardır… Ama yerleşikliğidir ona engel olan… Yerleşikliğinden göçedebilen kişidir yola gidebilen….
Hayatta gidilen her yol; insanda, hayata yön verme çabasını, amacını taşır… Kişinin hayatı her yolun sonunda çıkmaz sokakla karşılaşmakla sürer… Çünkü her amaç, her tercih diğer yanda bir kaybediştir… Yolun sonuna ulaşan bu kez kaybettiğini özler… Yaşam çıkmaz sokaklar arasında biter…


.Eleştiriler & Yorumlar

:: çoban yıldızı
Gönderen: baskazaman / istanbul/Türkiye
17 Mayıs 2005
önündeki bütün yollar gidilebilir olan bir kimse kaybolmuş degil midir?

:: Yol
Gönderen: gönül sevinç / türkiye/Türkiye
17 Mayıs 2005
bitmesin Duygu; yaşamlarımız çıkmaz sokaklar arasıda bitmesin... hep karanlık olur çıkmaz sokaklar hep ürkütücü. bir gün keskin virajı döndüğümüzde karşımızda kocaman bir yol çıksın ve o yolun sonunda kocaman palamut ağaçlarının olduğu binbir renk çiçeklerin mis koktuğu şırıl sırıl derelerin aktığı kuş çıvıltılarının çocuk seslerinin yeri göğü inlettiği sevgi dolu bir yere varsın yolumuz... yüreğine sağlık... sağlıcakla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dosta Mektup [Öykü]


Duygu AKBUDAK kimdir?

Edebiyatı hep sevdim, hayatta sığındığım tek liman oldu benim için.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Duygu AKBUDAK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.