Artık rahatlayabilirsiniz. İşi gücü bırakın da bana kulak verin; Hayatı çözdüm! Hayat matematiktir. İnanmıyorsunuz sanırım. Bakınız şimdi bu teoremi size ispatlayacağım. İki noktadan yalnız ve ancak bir doğru geçer. Hesaplar kitaplarsınız, planlarsınız ama bazı şeyler bir türlü istediğiniz şekilde gerçekleşmez. Sevdiğiniz sizi sevmez, borç verdiğiniz borcunuzu ödemez, güldüğünüz somurtur, yardım ettiğiniz size kızar. Aslında bazı durumlar içbükey bir eğridir ama siz aynı çizgiye oturtmaya çalışırsınız. Yapmayın! Önce bir arkanıza yaslanın. Beklentilerinizin ve alacaklarınızın hesaplaşmasını yapmadan önce, alışveriş mantığını bir yana atıp, almasanız da vermekle sizi siz yapan değerlerinizi düşünün. Anın tadını çıkarın, çıkarın ki ; noktalardan doğrular, doğrulardan düzlemler, çokgenler çıksın. Bırakın noktalar sizi sonsuza ulaştırsın. Şimdi hayat matematiktir deyince kızmayın. Matematik ruhsuz değildir. Bana kalırsa ciddi bir romantiktir. Bazen başınıza kötü bir şey gelecek diye endişelenir, korkuyla beklersiniz. Ümidinizi kaybedip güçsüzleşiverirsiniz de bir şeyler oluverir, son anda kıl payı kötü iyiye, çirkin güzele dönüşüverir. Dünyaya çarpma ihtimali yüksek bir göktaşının son anda yörünge değiştirmesi gibi. Riskler bize hep yakındır ve hep uzaktır. Çünkü teğet değme noktasında yarıçapa diktir. Tamam biliyorum zor bir yer burası geçim derdi var, savaşlar var, haksızlıkları var, duygusal bunalımlar, kişilik problemleri var... Hayır, Pollyanna olun demiyorum. Tadına varın, nede olsa hayatın bir anlamı da öğrenmek. Hissederek öğrendiklerimiz yanımıza kar kalacak. Doğar, büyür, aşık olur, kin tutar, kıskanır, üretir, tüketir, kazanır, kaybederiz. Aritmetik bir artışla yaşarız ömrümüzü. Hayal kurar, gerçekleştirir, kimi zaman hüsrana uğrarız; Bir artı bir iki ederiz. Ölürüz. Sıfır oluruz; toplamada etkisiz çarpma da yutan eleman. Paylaşır, ortak küme elemanı oluruz. Çocuk oluruz, sevgili oluruz, eş oluruz, ana baba oluruz, evlat oluruz, arkadaş oluruz. Severiz, sevgi oluruz. Eksi sonsuzdan artı sonsuza ulaşırız Büyüleyici, heyecan vericidir matematik; tıpkı hayat gibi. Bazen yorucu bazen sıkıcıdır her ikisi de. Değer verdiğimiz yeni bir insanı çözmek, iki bilinmeyenli bir denklem çözmek gibidir aslında; yorucu ama zevkli. Matematikçilere imrenirim, sakin görünürler aldırmazlar önyargılara. Kanıtlanmış her kanunun bir gün başka ve yeni bir kanıtla doğruluğunu yitirme ihtimalini göz ardı etmeden aşkla çalışırlar. Bunu insanın kendi içine yaptığı sancılı keşifler gibi görürüm. Hayatınızı sevin, her şey sizin. Ve dara düştüğünüzde unutmayın; üç noktadan yalnız ve ancak bir düzlem geçer.
Düzleminiz aşkla, sevgiyle dolu noktalardan oluşsun.