..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En büyük mutluluk ve en büyük sıkıntı anlarında sanatçıya gereksinme duyarız. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Hikmet KAVAS




4 Mart 2005
Pervazlardaki Kutular  
Hikmet KAVAS
Gerçek hayatlar apaçık dururken kurguya ne gerek ver ki... Hayatımızdan yansıttıklarım zaten yeteri kadar çalkalayıcı, hırpalayıcı ve yongalayıcıyken...


:BCDJ:
Arada bir şehrin çöplüğüne gider; çöp yığınlarını mücevher arar gibi karıştırırdı Selami Bey.
Bir resmi dairede memurdu. Selam verip alanı çoktu. Öyle çok alışmıştı ki "Süleyman Bey" takdimine, bu ruh hali gizil bir mutluluk zırhıyla kuşatırdı onu.
Evlenmek aklına geldiğinde yaşı kırk küsürdü. Artık beğeni çıtasını yakın bir hanım bulamıyordu. Durum öyle değilse de öyleymiş gibi bir izlenim veriyordu.
Geçinemiyordu memur maaşıyla. "Selami Bey" olmak da ekmeğine bir gram eklemiyordu. Ehh, yine de bir saygınlık ölçüsünü vurguladığı için hiç lüzumsuz da değildi hani...
Kapalı yaşıyordu Selami Bey... Siyah Damatlık takımını daha damat olamadan; giye giye siyahını uçurduğundan artık gri olarak kullanıyordu. Kapalıydı dedim ya; ceketinin bütün cepleri gizli düğümlerle mutlaka kapalı olurdu. Dairesindeki masasının çekmeceleri kapalıydı. Hatta dosyaları bile bot bağcıklarıyla bağlı tutuyordu.
Evinde de kapalıydı Süleyman Bey. Pencerelerini hiç açmazdı odaların. Hiç bir komşusu bir kez bile evine gitmemiş, gidememiştir. Hatta bir ara, bacası tutuşmuştu da ihbar üzerine gelen itfaiye erlerini evin içine sokmamıştı. "Siz verin hortumun ucunu ben hallederim" demiş onlara...
Yapayalnız yaşıyordu kaç yıldır. En son, annesini kaybettiğinde apar topar defnettirmiş belediye görevlilerine.
Arada bir şehrin çöplüğüne gidip oradan helva kutularını, çikolata kablarını, parfüm şişelerini iç çeplerine doldurarak eve getirirdi.
Bir sabah, karşı apartman penceresinden beline kadar sarkan bir hanım, yan komşusuna şöyle seslenirken işitti Selami Bey: "Vildaaaan gııı! bak hele, bak hele... İşte o parfümden aldıydın değil mi gıı?.. Selami Bey'i perdenin arkasında, komşu hanımları d inlerken yakalayan bu acemi öykücü, tuhaf bir yürek burkusuyla geçiverdi hızlı adımlarla oradan. Ama aklı oracıkta kaldı... Pencere pervazlarında, camlara dayalı duran helva kutusu, çikolata kabı ve parfüm şişesinde...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstanbullu Bir Kadındı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Beni İhmal Etme [Şiir]
Orman Gülleri [Şiir]
Aklımda [Şiir]
Çığlığı Gök Arayan Kuşlar [Şiir]
Köycül Bir Öykücük [Şiir]
Hayal Çuvalı [Şiir]
Kasabalı Kadınlar [Deneme]


Hikmet KAVAS kimdir?

Şiir ve öykü üretirim. . . Kitapsızım. Dergilerde (İnsancıl, Sanat ve Hayat . . ) çok nadir gözükürüm. Artvin-Borçkalıyım. . . Memurluk ederek geçiniyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Hasan Hüseyin K., Yılmaz Odabaşı, Can Yücel, Nail Çakırhan, Cengiz Gündoğdu, Afşar Timuçin...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hikmet KAVAS, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.