..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Destan > Aşık Çağlari




27 Ocak 2002
Ahüzar Benim  
Ötme bülbül ötme ahüzar benim...

Aşık Çağlari



:CAAI:
***
Söyleyin bülbül’e ötmesin dalda,
Onun ahuzarı nâr gonca gülde,
Bin nazrım kaldı nazlı gelinde,
Ötme bülbül ötme ahüzar benim...
***
Her seher her sabah bizim bahçede,
Ahüzar eylersin halin nicede,
Açma yaralarım kanar içerde.
Ötme bülbül ötme ahüzar benim...
***
Senin ahdın güller,benimse Sunam,
Göç etti gönülden dost telli turnam,
Çağlıyan göz yaşım dertlerim umman,
Ötme bülbül ötme ahüzar benim...
***
Çağlari der:kaldım ahüzar ile,
Figan eylersin dost, intizar ile,
Ahvalin var ise git güle söyle,
Ötme bülbül ötme ahüzar benim.
***
Aşık Çağlari



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın destan kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neyin Var Gönül
Seçemez Oldum

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Niyazi Gül Dört Nala İzle
Gayrı Senden Özge Yar mı Severim
Garip Kaldım Anne
Aşk Yarası
Yunus Emrem
Benim Güzel Türkiyem Cennet Vatanım
Savaş Belası
Ahüzar
Bir daha gelmek olsa dünya'ya
Allah Aşkına

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Amsterdam'da Karamanlı Bir Aşık Çağlari [Eleştiri]


Aşık Çağlari kimdir?

Aşık Çağlari kimdir? Asıl adı Muammer Çalar olan Çağlari 15 Mart 1965 Karaman Morcalı köyünde dünya'ya gözlerini açtı. İlkokulu doğduğu köyde bitirdi,1980 yılında işci ailesi olarak ailesiyle Hollanda'ya geldi. Halen Amsterdam kentinde yaşamanı ve kültür sanat çalışmalarını sürdürmektedir. Hollanda da okuma fırsatını elde edince tekrar 3 yıl sanat okuluna giti, ancak maddi sorunlar nedeniyle bitiremeden okuldan ayrıldı. İlk okuldan bu yana saz çalıp Türküler söyleyen Çağlari, şiire olan sevgisi ve ilgisi 1987 de katıldığı bir yarışmada (Hamdolsun)adlı eseri kendisine Aşık Çağlari mahlası ile bir ödül kazandırdı. Kendisine verilen mahlası ve layık görülen ödülü, bir görev adeden Aşık Çağlari çalışmalarına dernek kuruluş kültür evlerinde sazıyla eserlerini okuyarak, konserler verdi, çeşitli gazete,dergi,magazin ve antolojilerde yer alarak çalışmalarına devam ediyor. Bütün sermayesini gelenekten alan fakat orijinal şiirler kazandıran, şiirleriyle, halk ozan geleneğini sürerek tamamen özgün ve yerli bir şiir dili oluşturmuş. Tıpkı merhum Aşık Veysel ve Mahsuni gibi özünü arayış ifade eden eserler meydana getirmiş. şair ozan Amsterdam da kurucusu ve yöneticisi olduğu "İfksan" sanat kurumundaki çabaları ve başarılarıyla da unutulmayacaklar arasında yer alacağına inanıyorum. Aşık Çağlari, sevgisi, saygısı, alçak gönüllülüğü, bilgeliği ve dost canlısı tavırlarıyla, düşmanlığın, kinin ya da ucuz popilistliğin derin çukuruna gömülmüş, ucuz politikalarla çevresindeki insanları çekip çeviren ve alabildiğine kullanan hırs küpüne dönmüş zavallı insan tipinden çok uzak. Çağlari sazıyla sözüyle davudi sesiyle bence tam bir halk ozanı halk adamı. İfksan kurumu çerçevesinde ortaya koyduğu düşünceler ve şimdiye kadar büyük bir emek ve özveriyle oluşturduğu halk ozan ve halk edebiyatıyla ilgili bilgi belge ve eserleriyle belki de şimdiye kadar oluşturulan en büyük kaynakve arşive sahip. 1997 de Hoşgörü isimli müzik kasetiyle müzik dünyasına adımını atan Çağlari, şimdi ise ikinci kasetinin bu günlerde piyasaya çıkacağını söyleyen Aşık Çağlari, çalışmalarını Gurbetten sılaya selam isimli şiir dosyası ve Gurbet şairleri antolojisi isimli bir dosya üzerinde çalışmaktadır. Aşık Çağlari Türk halk edebiyatının aşık ozan geleneğinden etkilenen ve küçük yaşlarda Hollandaya gelmesine rağmen Türk halk edebiyatının yılmaz savunucusu ve kurduğu ''İFKSAN ''Dostluk Sanat Hoşgörü'' kurumu ve nezdindeki sanat sitesi ile halk ozan edebiyatının yurt dışında unutulmamasını sağlayan çalışmaları için kutluyor ve yürekten teşekkür ediyorum. Çağlari ile uzunca bir söyleşiden sonra teşekkür edip ayrılırken, yardım severliği, dostluğu ve çevresindeki sevgi çemberi beni duygulandırdı. Kıvandım, onurlandım. Büyüklerimizin entellektüellerimizin ve basınımızın Aşık Çağlari''nin çalışmalarını görmelerini, tanımalarını ve tanıtmalarını isterdim. Bu sade, alçak gönüllü, yüreği insan ve yurt sevgisiyle dolu bu halk çocuğunu tanımalarını, sohbet etmelerini isterdim. Sanat ve kültürümüzü tanıtma ve koruma adına, milyarlarca lirayı sanat elçilerimizin Türkiye nin tanıtımı için harcayanlar Aşık Çağlari'nin hiç bir maddi çıkar gözetmeden yaptığı çalışmaları, emeği, özverisi yeterince değerlendirilebiliyor mu? Ve Türkiyede kaç kuruluş, kaç kişi tanıyor acaba Aşık Çağlari yi ve onun gibi olanları beyler. . . ? 30 09 2003 'Nurí CAN'

Etkilendiği Yazarlar:
Karacaoğlan Kuloğlu Mevlana Yunus Emre


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aşık Çağlari, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.