..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Esra Güzelipek




16 Şubat 2005
Canımdan Geleni Yaptım / An Tutulması  
Esra Güzelipek
Tanrı, hangi parçasını aşk’a koydu bilemiyorum hala… Benden memnun kaldı mı, onu da bilemiyorum ama ben canımdan geleni yaptım…


:CJJD:
Halime bak, durduramadım onu giderken…

An tutulmasıydı o…

Bir bakışlık işi mi varmış varlığımın bu dünyada…
An tutuldu ve ben içinde kalakaldım… Ne de kocaman sanırdım kendimi halbuki… Sonrasında,ne kadar uğraştıysam da, boşuna…

Hep küçücük kaldım, kum tanesi kadar… Hiç kadar… Ama ben içine girdikçe her şey oluyordu hiç, sebebini sorma:
An tutulduğunda ordaydım…
Sadece ben biliyordum… Ne kötüdür bir duyguyu sadece yaşayanın bilmesi…

İşte yalnızlık böyle başlar, sonra da ayyuka çıkar gece inince…

Huzur “h” harfiyle bile uğramıyordu artık… Ne çok battı şu yatak bedenime, sanki senelerdir hiç uyumamış gibiydim… Korku değil!

Hiç düşündün mü, korkularıyla baş ediyor da insan, korkusuzluğun çaresi yok…
Sefil bir güç koydular içime, ben ne olduğunu anlayamadan… Sefil ve şık bir duygu…
İtiraz etseydim, dağlara ayıp olurdu… Anlıyor musun?
Kabul ettim…

An tutuldu ve ömrümün gebeliği bitti sanki… Kimse değilse de sen gördün, ben bir zamanlar aşk doğurdum… Dağ çocuktu, masmavi çocuktu ama ille de okyanus çocuktu… Geldi yerleşti hayatıma…
Ama nasıl güzel ağırladım… Sen hepsini görmedin…

Bir Azeri hikayeden fırlayan türkülerle… Beyazlar giyen şehrin gözlerimi yakan deli manzarasıyla… Yavrumun 'su' diyen sesiyle…

Bazı dostlarımın tabutundan dökülen ‘hayat’la ve bazen de, bazılarının hayatından dökülen ölümle…

Ne yas bıraktım bu şehirde çekilecek, ne yaş bıraktım akacak… Şimdiki zaman nereye kayboldu hiç anlayamadım…

Şiir başı yaptım da bir gece, Hayyam geldi elinde şarap, kalbime kaldırıp kadehini ‘acının güzelliğine’ dedi…

Başka bir zaman Leyla yorulmuş, bırakıverdi yaşlarını benim yanaklarıma…

Bazen de ben dayanamayacak gibi oluyordum, hep bir ilaç yollanıyordu bana ama sadece ‘nefes alacak kadar’… Hatta böyle bir gecede, yüzüm yanar saçlarım üşürken ve dibe vurduğum bataklıkta hala başımın üstünde taşımak için aşk’ı debelenirken, Mevlâna bir kaç şiir uzatıp da başımı okşadı, inanmazsın, sudan çıkar gibi çıktım bataklıktan…

Sonra, gücüm mü bitti, sabrım mı anlayamadım… Sanırım, dayanamadı artık halime ve yıllardır ağırladığım gözlerime son kez geldi bir gece…
Tutuşurken gözlerim, biliyordum son kez geldiğini…
Sıcak, sıcacık akıverdi,
Öylece gidiverdi…

Halime bak... Okyanus çocuğum gitti ve ben onu durduramadım...

Tanrı, hangi parçasını aşk’a koydu bilemiyorum hala…
Benden memnun kaldı mı, onu da bilemiyorum ama ben canımdan geleni yaptım…
Canımdan geleni…
Canımdan geleni yaptım…


Esra Güzelipek



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düş Karası Yollar
Hayatı Sayıklamak (I )
Yoktur Aldanmak Diye Bir Şey
Gün Kayıp

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yangın ve Saklambaç [Şiir]
Kelebek Kanadında Aşk [Şiir]
Kim Ses Siz [Şiir]
Enberi [Şiir]
Kara Yol [Şiir]
Kimdir Aslında? [Şiir]
Okyanus ve Segâh [Şiir]
Kurak [Şiir]
Hayal [Şiir]
Gidişin [Şiir]


Esra Güzelipek kimdir?

1964 yılında, Ankara'da doğdum. O gün bugün yaşıyorum, başarıyla. . . :) Kendimle sohbet etmeye başlayalı beri, nedense hep "görünenin ötesi" ile ilgilendim. Hayatın özüne dair yeni keşifler için, çoğunlukla okumak, bazen de yazmak bana hep iyi gelmiştir. Bu nedenle buradayım. Sevgimle. Esra Güzelipek

Etkilendiği Yazarlar:
Şair değil, şiir seçerim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Esra Güzelipek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.