"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
........................"Ruslar Bakü'ye girmişlerdi" Geliyorlar, Yine kan ve intikam peşinde Paletleri toz duman Kin yüklü kızıl tanklar. Deli deli suların aksın Geçidin kar bağlasın. Bağdaş kurup hesap sorun, Yol vermeyin dağlar! Gök çökse, Yer yarılsa, De ki, alev alev cehennem sarsa, Verilmez Karabağlar... Dedem Korkud demişmiş Doğru söylemiş; Boy boylar; soy soylar... Bırak döksün, Bırak kussun içindekini. Doldurup heybesine Bir de Ermeni kini. Ağlamayın, Elleri al kınalı, Beyaz bulutlardan gelinlikli kızlarım. Ağlamasın analar mâtem tutup Haline yalnızların. “Azadlık Meydanı” boş değil, Karanfiller bekliyor mehtapla, geceleri. Karanfiller, ..........Karanfiller... Karanfiller görüyorum, geçiyorlar ufkumdan, Toprağından, dalından, baştan olmuşlar, Her biri bir kitap, destan olmuşlar... Sevinin akbabalar! Bu defa da erken geldi hasat mevsimi. Kesti yine kıpkızıl Rus paletleri, Karların beyazında son nefesimi. Kırılsın, ahtapotun alkış tutan elleri Kopsun dili. Siz, örtün yüzüme kanlı mendili. Sizler, geri gidiniz Havariler, siz geri! Bırakın mezarıma, kanımdan çiçekleri. Fakat bir gün, Gelecek bir gün, Caaaan can Azerbaycan! Cana can verecek KAN ÇİÇEKLERİ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Emin Baydil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |