..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > GÜLAY YENİLMEZ




14 Ocak 2002
merkez üssü sevgi  
GÜLAY YENİLMEZ
ben bir depremzedeyim, yıllardır amatörce yazarım depremde ve sonrasında yaşadıklarımı bir anı kitabında toplama şansım oldu bu kitabı sizlerle paylaşmak ve sizlerden destek görmek istiyorum. yazım kitabımdan alınmış bir pasaj dır. sevgi ile kalın.....


:BCGG:
İnsanın yüreği güzelse, sevgisini dile getirmekten aciz değilse bir bina enkazında bile güzellik bulur. Yıkılanlar sadece evler olmalı yürekler değil, şimdi bakın etrafınıza bütün enkazlar kaldırıldı, çevrenin makyajı yapıldı, hadi şimdi yüreklerinizdeki enkazı kaldırın kaybettiklerinizi, geri getiremeyiz ama onların yarım bıraktıklarını kaldıkları yerden devir alıp inadına yaşayın. Eşini mi kaybettin kahveni içerken resmini karşına al, onun ile sohbet et , korkma kimse sana delirdi demez vücudunun orada olmaması önemli değil bil ki eşin yukarılarda bir yerlerden seni izliyor, hatta yeniden yuva kurmayı dene seninle aynı acıyı paylaşan o kadar çok insan var ki, sizler kırılan bütünün parçalarısınız, birbirinizi yamayın, çocuğunu mu kaybettin, biliyor musun binlerce anasını, babasını kaybeden yavru var etrafta, annelik, babalık içgüdüsü insanın doğasındandır, bu içgüdünü hadi harekete geçir, senin parçan olmaya bilir ama sevgini vermen çok zor değil, kızının, oğlunun eksikliğini onlarda avut, anne şefkatine ihtiyacı olandan esirgeme, hiç olmazsa her boş vaktinde o kimsesiz çocukların yaşadığı kurumları ziyaret et, yada anne babanı mı kaybettin, sen gençsin ayakta kal, yılma onlar seni hep faydalı bir insan olarak yetiştirmeye çalıştılar, sana çizilen yoldan şaşma, hedefine ulaş ki onlar yattıkları yerde rahat uyusunlar, el öpmeyi mi özledin, yada babanın sırtını sıvazlamasını, bir sürü yaşlılar ve kimsesizler evi var etraf da arada bir oralara git, oradaki yaşlıların elini öp, hayır dualarını al unutma onlarda bir zamanlar, anneydiler, babaydılar. Kardeş acısı en kötüsü derler Allah yaşatmasın diyoruz ama nafile hayatın cilvesi, hepsini yaşadık, yaşayacağız da ama sen, artık kardeşim yok diye kendini kahretme, tüm insanlık kardeşiz aslında, genetik olarak kardeşimizin olması sadece tesadüf, fiziksel bir etkileşim. Sen içinde insan sevgisi ile doluysan etrafta bir sürü kız kardeşin, bir sürü ağabeyin var o zaman. Bu satırları yazarken bazen acaba ahkam mı kesiyorum diye düşündüm. Acaba ben anamı, kardeşimi, kocamı yada çocuğumu kaybetmedim de onun için mi bu kadar kolay öğüt verebiliyorum. Hayır ben ahkam kesmiyorum ayakta kalan birileri, devrilmekte olan birilerine destek olmalı. Hem benim de yakınlarımı kaybet-meyeceğimi kimse bana garanti edemez. Deprem olmasa da bunun trafik canavarı var, hastalığı var, en azından bunlar gibi ani olmasa da yaşlanınca eninde sonunda ölüm var.
Bu gerçeği kimse değiştiremez. Değiştirebileceğim tek şey yüreğimiz. Sevgi ile beslenen,
aşk ile sulanan, inadına yaşanan, gidenlerin ardından onlar için beslenen bir yürek. İnsan
sevdiklerinin değerini kaybedince anlıyor, oysa onlar varmış gibi devam edip şu an elimizde olanları hiç olmazsa kırmayalım. Biraz hoşgörü, biraz sabır bu iş için yeterli. Sonuç da hepimiz sevdiklerimiz ile bir gün bir yerde buluşacağız. Bu felakette kaybettiklerimizin karşısına çıktığımızda başımız dik olmalı.
Baban öldü diye yasa bürünüp okulunu bıraktın, şimdi seni izliyor ve o bulunduğu dünyada her gün ölüyor. Sıra sana gelip oraya gittiğinde babana ne diyeceksin? Annen öldü diye işini bırakıp eve kapandın, peki annen geri geldi mi? Hayır oysa o senin bu işe girmen için ne dualar okumuş, ne adaklar adamıştı. Çocuğun öldü ve sen yaşamanın sana haram olduğunu düşünüyorsun. Peki öyle olsun. Eline ne geçiyor ona ne cevap vereceksin. Geri de annesiz kalan bir çocuğa anne olamaz mısın, çok mu zor. Evet gidenler gelmiyor bu acı ger-
çeği kabullenin, ama yılmayın. Bu satırları okuduktan sonra bir duş alın, her su damlasında sıkıntılarınızdan arının, sonra elinize bir kahve alıp evinizin en çok sevdiğiniz köşesine oturun. Kahvenin kokusunu iyice ciğerlerinize çekip en sevdiklerinizin anısına bir yudum alın. Sonra ağlayın dilediğinizce, her yudumda onlara söz verin bir daha ağlamaya-cağınıza, her yudumda onlara söz verin, bıraktıkları tüm yarım işleri tamamlayacağınıza, her yudumda onlara söz verin, onların anılarına layık olacağınıza. Şimdi göz yaşlarınızı silin. Kahve fincanınızı kendi eliniz ile yıkayın tıpkı içinizdeki katranlaşmış acıları yıkar gibi. Sonra yatağınıza uzanın ve yarın bundan sonraki hayatımın ilk günü! Diyerek tatlı bir
uykuya dalın. Ertesi sabah ilk işiniz rüyanızı anlatmak olacak arkadaşlarınıza.
Biliyormusun dün gece, depremde kaybettiğim annemi gördüm rüyamda, bana gülüyordu.
Biliyormusun dün gece, depremde kaybettiğim kızımı gördüm rüyamda bana gülüyordu.
Biliyormusun dün gece, depremde kaybettiğim eşimi gördüm rüyamda bana gülüyordu.
Biliyormusunuz onları çok özlüyoruz ama unutmayın ki onlarda bizi



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
ümit ediyorum [Şiir]


GÜLAY YENİLMEZ kimdir?

1967 İZMİT DOĞUMLUYUM. İZMİT BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNDE ÇALIŞIYORUM AMA ESAS MESLEĞİM ULUSLARARASI TURİZM DANIŞMANLIĞI EVLİYİM AMATÖRCE YILLARDIR ÖYKÜ VE ŞİİR YAZIYORUM. BİR DEPREMZEDEYİM. İLK KİTABIMI DEPREMDE YAŞADIKLARIM ÜZERİNE BİR ANI KİTABI OLARAK ÇIKARDIM SEVGİNİN VE AŞKIN BİZLERİ AYAKTA TUTTUĞUNA İNANIYORUM HEPİNİZ SEVGİ İLE KALIN. . . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
YAŞAR KEMAL, AYŞE KULİN, BUKET UZUNER, AHMET ALTAN


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © GÜLAY YENİLMEZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.