..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > aslı bal




13 Ocak 2002
Yaşam bir pamuk ipliği  
aslı bal
Hayatın içinde öyle çok insan yüzü var ki, ve de bir o kadar çok hayat hikayesi..Yaşam bir pamuk ipliğinde bahsedilen çaresiz insan yüzleri ise özürlü çocuk aileleri ve taşıdıkları umutlar..Belki de onlar için yaşamak hepimizden daha ağır bir yük..


:BDGJ:
Burada deniz yok..Mavisine bakıp ta dinlenebilecek büyük su kütlesi..Dalgasız, durgun dingin, mavi, koyu mavi, yeşil, uzak, yakın..Soğuk, serin..Burada güneş öyle çok parlamıyor..Yakmıyor insan tenini, ıstmıyor içini..     
     Öyle çok ağlıyorum ki..Herşey üzüyor beni..Herşey öyle zor ki şu sıralar..Ve en zoru da daha doğmamış olan içindi.Daha kötüsü olabilirdilerle kendini avutmaktan başka birşey yapamıyor insan..Öyle ki insan hiç bilemiyor neler olacağını..Yarını, bugünü, bir dakika öncesini, şimdiyi..Herşeye hazırlıklı olmalı..En kötüsüne de en iyisine de..Çok zor..Daha zorları da vardır mutlaka..Hergün gördüğüm çaresiz insan yüzleri..Bütün umutlar sendeyken hiç birşey yapamamak..Yokolan hayatlar,tükenen insan yaşamları..Bütün herşeye rağmen umutlarını kaybetmeyenler..Ya da umutlarını kaybeden ama sonsuz sevgilerini yaşatanlar..Onlar için en azından sevgilerini sınırsızca verebilenler..Usanmadan..Yorulmadan..Bıkmadan..Karşılığında birşey beklemeden..Çocuklarını çok severek..Onları hırpalamadan..Dışlamadan..Kendilerini de toplumdan atmadan..Yine de herşeye rağmen yaşayabilip mutlu olabilenler..
     Aslında o kadar zor şu yazdıklarımı yapabilmek..Herkesin harcı değil..Çok güçlü karakter ister..Destek ister, anlayış ister, yürek ister, savaş ister..Hemen herkes yapamaz bunu, hatta eminim çok ama çok az insan yapar..Hayatta güçlü olmak durumundayız..Çok güçlü..
     Ve ben hiç güçlü değilim şu sıralar..     
     Hiç kararlı değilim..
     Hiç umutlu değilim..
     Kendimi bile avutamıyorum artık..Hemen tükeniyorum..Hemen yoruluyorum..Hemen kaçıp gözyaşlarıma sığınıyorum..Artık onlar da yavaşça tükeniyorlar..
     Eski bir Türk filminde hiç yoktan ağlayabiliyorum..
     Hep yanlız kalmak istiyorum..
     Sonra da kendimden sıkılıyorum çabucacık..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: bir cümle...
Gönderen: Serhat Köroğlu / , Türkiye
9 Ekim 2008
Bütün umutlar sendeyken hiç birşey yapamamak...(hayat bu cümlenin içinde saklı olmalı) elinize sağlık..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özlediğim o kadar çok şey var ki..
Öyle bir rüya olsun ki..
Bak Dünyaya
İyiler ve Kötüler


aslı bal kimdir?

Kararlarımda özgür olmayı ve yanlızlığı, iyi kurulmuş cümleleri, Mayıs sabahlarını ve Nergis kokusunu seviyorum. .

Etkilendiği Yazarlar:
J.P.Sartre,A. Camus,Oğuz Atay


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © aslı bal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.