Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Nefes olayı önemlidir. Doğdukdan sonra, bebek ebeler tarafından uyarılır. Ağlaması, aslında yeni doğanın nefes alması içindir. Hele biraz geciksin nefes alma olayı, anne, baba doktorları bir telaş alır. Çocuk morarmaya başlar. Çünkü nefes alamayan kişide beynin havasız kalması kötü sonuçlar doğurur. Bugünlerde herkes G.O.R.A’ya gidiyor. İnsanlar nefesini tutarak izliyor. Sinema çıkışında sorulduğu zaman, “İzlerken nefesimiz kesildi” diyenler de var. Nefes olayı bu kadar önemlidir. Dakikada 14-16 defa nefes alırız. Saatte 840, 24 saatte de 20160 nefes yapar. Bu kadar nefes almakdan ne biz yoruluruz, ne de ciğerlerimiz yorulur. Nefes olayı müzisyenlerde de önemlidir. Üflemeli alet çalanlar nefes eğitimi almak zorundadır ki, çalarken nefeslerini ayarlayabilsinler. Şarkı söyleyenlerinde, müezzinlerin de kuvvetli nefeslerinin olması gerekir. Bunlarda nefes eğitimi almalıdırlar. Bugün iyi bir ciğere sahip olmasa Bülent Ersoy diye bir sanatçı olamazdı. Şarkı söylerken, alınan nefes, ses tellerinin arasından çıkarken titreşim yaptırarak sese dönüşür. Nefes o kadar önemlidir ki, acile gelen bir yaralının önce hava yolunun açık olmasına dikkat edilir. Bundan sonra damar yolu, tansiyon bakılır. Büyüklerimiz bir nefes sıhhatin önemli olduğunu hep ifade etmişlerdir. Dünyada her gün bir çok masum insan, gereksiz yere son nefesini veriyor. Ama hayat yine de sağlıklı yaşamaya değer. Kıymetini bilelim. Unutmayın, yaşanan her günün, anın bir değeri vardır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayhan Kanat, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |