Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
-Kiralık ev? -Kiralık ev yok? -Nasıl?Peki bu duvardaki kiralık ilanları ne o zaman? -Onlar aile için.. -Bizimde bir ailemiz var.Bizde ağaç kavuğundan çıkmadık herhalde.. -Olmaz kardeşim.Hadi kapamayın tezgahın önünü..Bekara ev yok bizde işte o kader -Niye?Ev sahipleri nüfus artışından mı sorumlu?Okulu bitirmeden evlenelim hemen çoluk çocuğa mı karışalım istiyolar? -Yok çocukluya da ev yok . -Kime var peki?Onları bulup gelsek! -Kime olduğunu bilmiyorum ama kalabalık aileye de ev yok. Bu dialog ki(bence bir monologdur) ben ve diğer öğrenci arkadaşımla kiralık ev ararken bir emlakçıyla aramızda gerçekleşmiştir ve buna benzer pek çok dialogda diğer emlakçılarda rehin bırakılmıştır. Eğer İstanbul'da bir eviniz varsa ve onu kiraya veriyosanız bilin ki bu şehirin Süleymanı sizsiniz.Ev sahibi olarak evinizi kirlayacak insanların hayatlarına istediğiniz kadar müdahele etme hakkına sahipsinizdir.OKUMA,BIRAK ÖĞRENCİLİĞİ,EVLEN, DOĞUM KONTROL HAPI KULLAN,ÇOCUK YAPMA,EBEVEYLERİNİ SAKIN YANINA ÇAĞIRMA gibi emirlerinizi duvarlara asıp,bu emirlere uyulmadığı her anı depozitodan düşebilrsiniz.Kiracınızın hayatını rahatlıkla zehir edebilirsiniz yani... O yüzden yıllardır İstanbul'da yaşayan biri olarak benim herkese tavsiyem eğer istanbul'da hayatınızı geçirmek istiyorsanız ne yapıp ne edip bir ev satın alın.Tabi eğer colukcoçuk sahibi olmak istiyorsanız. Elbette ki benden önce pek çok insan İstanbul'da soyunun kuruyacağı gerçeğiyle yüzleşti ev alamayacaklarını anlayan bu kitle o an ev yapabileceğini farketti.Bununla birlikte gecekondulaşma süreci başladı.Bende bu yazımla birlikte gecekondulaşmanın asıl sebebini gözler önüne sererek bir toplumsal sorunuda yansıtmış oldum.(Ne büyük bir yazarım,YARABBİ.) Daha ben ne toplumsal sorunlaı irdelerdim ama bu yazımı burda ksmek zorundayım.Çünkü bu aşagıdaki ailenin bebesi hiç durmadan ciyak ciyak ağlıyo ve maalesef bütün dikkatimi dağıtıyo.Hem bu böyle olmaz.Ağabeyime söylim de bu aileyi bir şekilde çıkarsın evden.Artık kiraya yüzde iki yüz zam mı yapar,yoksa Almanya'dan oğlum gelecek mi der bilemem.Bildiğim tek şey Almanya'dan oğlum gelcek derse yemezler çünkü abim bekar;) (Son yazdıklarım hani evin altındaki bizim 2+1,kombili,pimapenli,2 kira peşin, 2 aylık depozit istediğimiz daireyle ilgili olanlar şakaydı,ŞAKA.Biz hiç kiracımızı zorla evden çıkarır mıyız.Ancak kiracı kendi isteğiyle evden çıkar..) NOT:Kiralık ev için müracatı bana yapabilrsiniz.Eğer öğrenciyseniz ya da çocuklu bir aile iseniz hiç şansınızı zorlamayın.Hatta içinizdeki çocuk hala yaşıyosa gene olmaz.Zaten bu yazıyı sonuna kadar okuduysanıziçinizdeki çocuk yaşıyo demektir ve sizin yerinizde olsam ondan hiç bir şey için vazgeçmezdim..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © MAHMUT M. BARUTCU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |