Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon |
|
||||||||||
|
sen bilirsin aristoyu hani şu fizik üstüne olan çalışmaları karalama niyetine olan öğrencileri tarafından sıralanırken, bir ön kuyruk takılmış kendisine meta! doğum anın kutlu olsun fiziklimeta! e bununla kalmıyor ki mesele bir de bunun fizik ötesi var zaten meta demekte fizikten sonra gelen konular metafizik bu yüzdendir fizik kılıklı konulardan sonra gelen canlılığa dair kılık kıyafet derdidir _terzi durağına bir iki bir iki kalkıyor haydi..! e bu olursa metafizik derdi bit tabii ki örtüşecek ince bir şal örtü serilmesinin esintisini neyle ? neyle? kimya denen o meşhur fiziğin ikiz kardeşi ile! bakma sen önce sonra kültlerine bir tabuydu o canlı cansız misali! oysa şimdi can cana karşı cam da canlar halayı! terzi dikmekte meşhurdur! bu halayın bayrağını! geceye nenni /ara-bap iki huysuzluk etme gece canını yakma ağlamasın bir peri! dedim di kimya efendim aşkların en acıklısını bile bir mürdüm eriği gibi ekşitircesine ayrı kaldıysa da fizik yasalarına bu ayrılık bir kimya aşkının mahrum oluşu gibi acı çektirdi aşıklara fizikten kimyaya bir veda kimyadan fiziğe bir veda! neylesin terzi! ah ki o simetri! geceye nenni/ ara-bap üç ; yöntemin işi güç tümden gelme mi tüme gitme mi anca kimyasal değil ya fiziksel bir muamma ki tümle beraber bu çift yönlü yol güm le di! nesnelliğin en acı gözyaşları içinde rea.lity! ---rea: mitolojide tanrı ---lity: tanrıya yakarış! kimin derdi ki metafizik yöntem dediğin kiliseden camiye yankılar arası bir arayış! tabii ki dinde bir felsefe ah ki kimya olmasa! cemiyeti umumiye bir kaza! sempati antipati kimkime elektr.on/ik. verdi kim kime kısa devre! yöntemin krizinde bir baş başa kimyasal fizikten ya da fiziksel kimyadan bir yöntem çırpınışı -çırpınırdı karadeniz bir elinde ege etekleri okyanus okyanusta bir dağ tepe diplerde bir bilmece! metafizik matematiktir kimyasal fiziğe! parçalandı de atom iç çamaşırlarda kuanta erozyonu e yöntemde olurda sarsıntı malüm henüz fizik kimya ayrılığı -ya da sen de buna iki keçi kapışması- ki rüzgar kimin umurunda! kimya fiziği ya camide ezan ya da kilisede çan ding dong bir anı engramda bir fizikçi nedim dediydi ya kuantumun toplumbilimi mi olurmuş! dedim di ya? ne olurdu acaba nedimeni istediğinde tepside bir kahve fincan yerine olsaydı bir acı biber çayı -farzetki fare ilacı!- dedi oha! vururdum anında dedim öyleyse saygıya dur toplumbilimi geliyor kuanta kuanta! kimyasal fizik ki ya da fiziko kimya bir terzi hüneridir örülür toplumun en enli detaylarında! metafizik dediğin bir gece karanlığı tatalı düş uykusu yorgunlara! haydi gece perileri ağlatma! metafizik dediğin aristokrat dilinde kimyasal fiziktir! ha bu da yeni bir şey değil ki! şimdi asıl mesele kuantum tekniğinin çökerttiği doğa da zaten kendi de çökmüş olan -doğal olarak, simetri yasası gereği aynıydı ya kimyasal fizikle - metafiziğin eski rolleri ve dili ve sözleri ve rolleri e e e pardon terziden bir haber geldi! işe yaramaz kumaşlar temizlik bezi! toza ve pisliğe velhasıl dediği bir evsahibi tak ti ği ! haydi gece ağlatma perileri ! a .c/j.anda bir türkiye ağıttır hep türkülere e tabii ki bu ağıtta ağlar perilerde! ... efendim. işe yaramaz kumaşlar burun silmek için kullanılırda! ataist olma şansızınız yok! ölürken. imamın parmağı zulada! metafizik ve materyalist olanda bir kanbağı ki sorma! .. papa haklı mı nedir! ataist de bizdendir dediğinde! yani aslında kimse dönek değil! herkes zaten yerinde saymış yıllarca! papa da bir ataist soyunda - ruhunu andık gibi zenon okunun ne denli gitsede kurbanı olur varamaz hedefe sonsuzluğun! - anca şimdi o artık bir asker değilse de o bir kuanta oyuncak teknolojide! sonsuzluğun bile sonsuzluğu oldu mu bir toz bezi e indirin yumruklu kolları bakın havaya kuanta teknolojisinden bir uydu çöplüğü uymasada tepinir havada havada değilse de sonsuzluğun ağzında! nefes alamaz! kaçamaz! söbelendi sonsuzluk! astronot işeyecek mi nedir artık uzaya! a a a! ka! ka! kaka!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © AYDIN SARIKAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |