..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yapıtlar > Duman




23 Haziran 2004
Bizde Eksik Olan Ne?  
Duman
Cumhuriyet’in emanet edildiği gençlikten ne haber! Atatürk’ün Cumhuriyet’i emanet ettiği gençlik bu top star , pop star gençliğimiydi acaba?


:BCIF:
Bizde eksik olan ne ?
Liseyi bitireli fazla olmadı, liseye başlamadan önce ağabeyimden duyardım tarih dersinin uyku dersi olduğunu. Anlam veremezdim; derste hiç uyunur mu derdim hem her ders önemlidir derdim kendi kendime . Liseye başladım bir , iki derken tarih dersinin uyku dersi olduğunu öğrenmiştim . Uyumaktan bile sıkılanlar vardı sınıfta uyu uyu geçmeyen dersti tarih dersi . Bugün geriye dönüp baktığımda ne kadar aldatılmış olduğumuzu görebiliyorum bir ‘what is your name , my name is ali , veli ‘ diyene kadar canımız çıkarılırken tarih dersine karşı hocalarımız da ne kadar duyarsızdı . Şimdilerde tanıdığım birkaç İranlı var saysan iki elin parmakları kadar etmez sayıları ama birbirlerine kenetlendikleri, birbirlerine sahip çıktıkları için ayakta dimdik durabiliyorlar. Ya bizler sırası gelince Türklüğümüzle övündüğümüz aynı dini yaşadığımıza inandığımız ya da öyle sandığımız Türkler ne durumdayız?
Günlük hayatta birbirimizi taklaya getirip üç beş kuruş fazla kazanınca sevindiğimiz ama bize yapılan en ufak yanlışı affetmediğimiz Türkler! Yeri gelince en Atatürkçü oluşumuz ama Türk övün çalış güven ‘ e aldırmayışımız kolay yoldan para kazanma peşinde koşmalarımız!
Cumhuriyet’in emanet edildiği gençlikten ne haber! Atatürk’ün Cumhuriyet’i emanet ettiği gençlik bu top star , pop star gençliğimiydi acaba? Her şey burada çözülüyor bence ağaç yaşken eğiliyor. Çok fazla araştırmaya gerek yok aslında nerde olduğunu hatırlamıyorum ama okuduğum bir söz bunu gayet iyi açıklıyor . Biz ülkenin gençliğinin nasıl yetiştirildiğini görmek istiyorsanız müziğine bakın . Bizim müziğimize baktığımızda ise elle tutulur kişiler çok az yani müzik yapanlar demek istiyorum. Geri kalanı ise 3 gün 5 günlük aşklarıyla , diyetleriyle , verdiği çıplak pozlarıyla gençliğimize yol gösteriyorlar . Evet gençlik siz ne yaparsanız yapın onları örnek alıyor onlar gibi olmak istiyor . Geçmişini bilmiyor geleceğini hazırlayamıyor . her şeyi parada pulda arıyor oysa izledikleri renkli hayatların hiç de izledikleri gibi renkli olmadığını bilmiyorlar . Maneviyattan yoksun boş şeylerin peşinde koşuyorlar. Ve önemli bir yerlere geldiklerinde akrabalarını kayırmak , rüşvet yemek , devleti soymak hiç de yabancı olmadığımız konular haline geliyor . İşte gençliğimizin bu günkü durumu ve geleceğimiz .. Biz de eksi olan bu yani tarih dersi ve millilik şuuru ..
Ben tarih bize dersimizi vermeden biz gençliğimize tarih dersi verelim diyorum ..
What’s your name ? How olda are you ? Bunlar sonraki işler l think 
Sevgiler , saygılar …



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Özledim 1 [Şiir]
Zaman Duracak [Şiir]
ocak sonları [Şiir]
Öksüz Bağdat [Şiir]
Belli Sebebi [Şiir]
Birgün [Şiir]
bu da benim numaram hadi ara!!! [Eleştiri]
Türkiye Nereden Geldi, Nereye Gidiyor? [Eleştiri]


Duman kimdir?

bana divane diyorlar, yok artık uslandım yar .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Duman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.