..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Aziz DENiZ




6 Haziran 2004
Kış ve Hüzün  
Aziz DENiZ
Evimizin çatısındaki bacaya yuva yapmış leylek ailesinin gökyüzünde helezonlar çizerek bana veda bile etmeden güneye kanat çırptıklarını gördüğümde gözlerim dolu dolu olur, ve içimi büsbütün kaplayan yalnızlığın verdiği sıkıntıyla yatağıma girip...


:BCFG:
   Kış bu sene erken bastırdı. Yağmur damlaları usul usul kaldırımları, caddeleri, evlerin damlarını dövüyor, az sonra insanı hoş eden toprak kokusu etrafa yayılmaya başlıyor. Şemsiyemi açıp yürümeye devam ediyorum. İnsanlar hızla koşturup bir yerlere sığınıyorlar, birazdan ben de bir kafenin loş ortamına kendimi atıveriyorum, içerde kesif sigara dumanı, boş bir masa ararken gözlerimin yandığını fark ediyorum. Kafenin ahşap masasına oturup gelen garsondan kendime bir çay söylüyorum.
   Kışın habercisi serin rüzgârlar esip, yağmurlar yağıp, güneş yüzünü artık daha az göstermeye başladığında içimde tarifini yapamadığım ve her seferinde boğazıma düğümlenen bir yalnızlık ve hüzün hissi beliriverir. Kış, daha ben doğarken ayrılıkla eşdeğer olmuştu benim için. Büyükannem, kışın yağmurlu bir sabahında beni doğururken annemin öldüğünü bana söylemiş, beş yaşındaki çocuk annesinin yokluğunu yüreğinin en derinlerinde bir yerde duyarken, anlamsız bir suçluluk hissiyle gözleri dolarak pencereden dışarıyı izlemeye koyulmuştu.
   Çocukken, büyükannemle yaşadığım evin penceresinin kenarına oturur, kışla beraber rengini yitirmeye başlayan doğayı izler, kuşların alelacele oradan oraya uçuşup cıvıldaşmalarını dinler, mavi gökyüzüne dolmaya başlayan gri bulutlara bakar ve artık, ayrılık vaktinin gelip çattığını anlardım.
   Evimizin çatısındaki bacaya yuva yapmış leylek ailesinin gökyüzünde helezonlar çizerek bana veda bile etmeden güneye kanat çırptıklarını gördüğümde gözlerim dolu dolu olur, ve içimi büsbütün kaplayan yalnızlığın verdiği sıkıntıyla yatağıma girip, ağlamaya başlardım.
   Yaz ortalarında bizi ziyarete gelen teyzelerim, halalarım hiç gitmesin, bu anlar hiç bitmesin diye dua ederdim; kuzenlerimle yaz boyu koşturur, oyunlar oynar, yaramazlık yapar, şeftali erik çalardık ve ne yazık ki, onlar kışa yakın gitme hazırlıkları yaparken son gece, birlikte uyuduğumuz yatakta onlara daha bir sıkı sarılır, kokularını daha bir içime hüzünle çekerdim. Onlar, arabalarına binip, nenem arkalarından su döker ve hep birden bize döner el sallarlarken ben gözlerimden dökülmeye başlayan damlalara engel olamazdım ve el sallarken, çocukça bir duyguyla Allah’a, benim için ayrılıkla eşdeğer olan kışı yarattığı için sitem ederdim.
   Kafeden çıkıp ıslak kaldırımda yürümeye başlıyorum, yağmurun yağmasıyla beraber caddeler onulmaz bir ıssızlığa bürünmüş; yalnızım, çocukken kendi içimde yarattığım ‘ben’ bile beni bu düşüncede boğulmaktan alıkoyamıyor. Artık, kışa, topaç çeviremediğim, bilyelerimi arkadaşlarıma gösteremediğim, top oynayamadığım, dondurma yiyemediğim ve bana ayrılığı anımsattığı, renksizliğiyle boğduğu için sitem ettiğim günler çok uzakta kaldı, lakin ıslak kaldırımları arşınlarken anlıyorum ki, bu kış yine hüsran, yine bana hüzün...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: kış
Gönderen: Duygu Ergun / /
26 Haziran 2004
Kışı ben bu şekilde tanımlamazdım. Benim için kış, sıcaktır. İnsanların soğuktan kaçarak birbirlerine yaklaştığı bir mevsimdir. Kafamda canlanan kafeyse, söylediğinizden daha farklı canlanır gözümde. Kaldırımdan telaşla yürüyen insanlar, ben cafenin sıcak ortamında sıcak içeceğimi yudumlarken bir sinema perdesi gibi izlettirir bana kendilerini. Yazınızın betimlemelerine bir kez daha hayran oldum. Yaşadığımız gerçeklerle sizin gerçeğinizi bağdaştırıp, ortaya çıkan bu benzerlikleri içtenlikle ve yalın bir biçimde vermişsiniz. Kışın gerçeği de, sizin gerçeğiniz de ayrılık. Kışı daha önce hiç böyle düşünmemiştim. Bana yeni bir bakış açısı kazandırdınız. Teşekkürler, tebrikler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğduğum Topraklar

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk ve Ölüm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tarih, Futbol ve İnsan Sevgisi Üzerine Bir Yazı [Deneme]


Aziz DENiZ kimdir?

sade. . . çetrefilli. . . karanlık. . . aydınlık. . . kara. . . ak. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Aziz Nesin, Orhan Pamuk, O'Henry , Paul Auster, Umberto ECO, Gao Xingjian, Salman RUSHDIE, Zadie Smith, Hemingway, Tolstoy, Gorki


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aziz DENiZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.