..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > İLOYD




19 Nisan 2004
Mome Djakunde  
İLOYD
derinlerde umut saklı olduğu sürece dışarıda uzak bir yerde mutluluk var...


:BGHH:
Bunaldım, dışarı çıkıyorum. Çıkarken annemi görüyorum. Sarı büyük balığa feci kızmış. Küçükleri yiyor diye. Akvaryumun camına şiddetle vuruyor birkaç kez. Her vuruşta sarı büyük balık saklanacak bir delik arıyor. Kocaman gözlerinde müthiş bir telaş ve korku. Hüznümü görüyorum siyah gözbebeğinde. Her darbe ile ben de irkiliyorum. Daha bir geriliyorum. Ağlayacağım ama bilemiyorum hangisi için, küçük balıklar, büyük sarı balık, ya da annem?... Dönüp bana bakınca annem sadece gülümsüyorum. Diyorum: "Dur, diğer balıkları korkutacaksın!"

Merdivenleri indim, sokaktayım. Sigara içmiyorum. Yalnızca "Mome Djakunde" kulaklarımda. Yaylıların üzerinden haykıran çocuğun sesinde hüznüm. Basık gri göğün altında bir trajedi rengi. Mahallenin aşağılarına yürüyorum. On adım önümde şans eseri aynı rotayı paylaştığım adam... Telaşla arkasına bakınıp duruyor. Kim bilir hangi talihsiz öykünün eseri bu paranoya. Her seferinde ifadesiz bir yüzle karşılıyorum bakışlarını ve yalnızca üzülüyorum. Bir beyaz kedi geçiyor sağımdaki bahçe demirlerinin ardından. Kirli tüylerinin arasındaki büyük pembe yarada odaklanıyor hüznüm. Ve sonra iki büyük apartmanın arasında sıkışıp kalmış terkedilmiş çatlak mavi bir evde. Yine haykıran çocuğun sesi. Ufka dek uzanmış beton hücrelerin arasında. Hepsinde, diyorum, bir hüzün. Her bir yüz. Yirmi katlı apartmanların gölgesinde kararmış çocuk parkları. Balkonlardan sarkmış temiz buruşuk çamaşırlar. Bir site bekçisinin süpürdüğü toz yığını. Yanından geçtiğim çöp tenekesi.

Düşünüyorum, şu an varolabilmek, hissedebilmek için tüm acıyı çekmeyi göze almam gerekiyor. Kaparsam gözümü, çekersem elimi olmayacağım bile. Elimde değil, bir an hissediyorum ki dünya ben dışında her şey için zor bir yer. Sonra haykıran çocuğun sesinde duyuyorum: "İçerde, derinlerde umut saklı olduğu sürece dışarıda uzak bir yerde mutluluk var seni bekleyen." Haykırmak, haykıran ben olmak istiyorum...

Eve dönüyorum, sarı büyük balığa bakıyorum, küçük bir üzüntü zerresi kıpırdıyor içimde... Bir sigara yakıyorum. Ve tümünü unutup işime dönüyorum.


Dinle: Mome Djakunde








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Karanlıkta Görmek [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]
Birşey Oldu [Şiir]
Sözcük [Şiir]
Büyü [Şiir]
Duvardaki Tuğlanın Sözleri [Şiir]
Bir Sanatçı [Şiir]


İLOYD kimdir?

Müzisyen

Etkilendiği Yazarlar:
Michael Ende, John Steinbeck, Michael Cunningham, Oscar Wilde, Paul Auster, Bjork, Onur.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İLOYD, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.