..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Halk > BÜLENT ÖZCAN




15 Şubat 2004
Ayağa Kalk, Diren Halk  
BÜLENT ÖZCAN

:BAEF:
Karanlıklar içinde
Acılar devşiren halk
Durma ezgin öyle
Ayağa kalk, diren halk

O gül yüzlü gelecek
Senin ellerindedir
Arama başka bir güç
Halksın sen güç sendedir

Kaderini yeniden
Yazacak olan sensin
Bu kirli zor oyunu
Bozacak olan sensin

Ağaçlar gibi dimdik
Ayakta durmalısın
Bu köhne kör düzeni
Yeniden kurmalısın

Durma davran ey halk
Yarın çok geç olmadan
Kurtuluşa giden yol
Geçer bir tek kavgadan

Savaş sakın yılma halk
Son damla kana kadar
O muhteşem düzeni
Bir gün kurana kadar...

30 Aralık 1996, Gaziantep

BÜLENT ÖZCAN

www.bulentozcan.com

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Düzen
Gönderen: nida / istanbul
21 Şubat 2004
Her kurulu düzenin karşıtları anarşist, Her anarşisttin özlemi kurulu bir düzendir. Saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın halk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölüm İşler mi Sanata!..

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çocuk
Çocuk Nazlı Bir Çiçek
Atlarını Sürdüler Rüzgârın
Gül
Babama
Biz Uzaktan Uzağa Bakışırız Seninle
Bir Meteor Yağmuru Şiir
Aşk İnsana Kanatlar Verir
Adı: Gül
Dirilsin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Okura Notlar!.. [Deneme]
Sanatçı Kime Denir, Kimdir Sanatçı?.. [Eleştiri]
Eleştiriler [Eleştiri]


BÜLENT ÖZCAN kimdir?

Şair. 25 Şubat 1973, Sarız / Kayseri doğumlu. Ahmet Ozan Akgüneş, Özlem Günay Aytekin, Can Ozan imzalarını da kullandı. İlk, orta ve lise öğrenimini Gaziantep’te tamamladı. Londra’da Southgate, Nottingham’da New Kolejde okudu. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni birinci sınıfta iken yarıda bıraktı (1995). Gaziantep’te yayımlanan Doğuş, Önder, Sizin Gazete, Gaziantep Ekspres ve Arena gazetelerinde sanat yönetmenliği yaptı. Gaziantep 27 gazetesinde felsefe ve kültür sanat üzerine yazılar yazdı. Doğan ve Şok gazetelerinde yazı işleri müdürlüğü görevlerinde bulundu. Şiir sergileri açtı. İlk şiiri (Yeni Bir Gün), (Türkiye Çocuk dergisinde 18 Ağustos 1989, yıl: 8, sayı: 41) çıkmıştı. Daha sonra şiirleri, Ana, Aykırı Sanat, Gülpınar, Şiir Defteri, Damla, Kuzeysu, Şafak (Yunanistan), Kırk Merdiven, Hürriyet Kelebek, Müzik Magazin, Hayat, Ses, Berfin Bahar, Çalı, Edebiyat Gündemi, Köşe Taşı (İngiltere), Öteki-siz, Dem Gazetesi (Almanya), Wird (Almanya), Demokratik Gündem Gazetesi(Almanya), Avrupa Gazetesi (İngiltere), Olay Gazetesi (İngiltere) başta olmak yüzlerce yayın organında yayımlandı. Çeşitli antolojilerde şiirleri yer aldı. 1988 yılında Türkiye Çocuk dergisi tarafından “Yılın Araştırmacısı” seçildi. Şiir sanatına yapmış olduğu katkılardan dolayı 1990 yılında, Müzik Magazin dergisi tarafından “Onur Belgesi” ile ödüllendirildi. 1992 yılında İsveç’te bulunan Hümanist Enternasyonal tarafından Jüri Özel Ödülü’nü, Türkiye dergisi ve Bay Ajans tarafından düzenlenen “Barış Şiiri” yarışmasında ikincilik ödülünü aldı. Şiirleri Naser Feiz tarafından Farsçaya çevrilerek, Tahran’ın önde gelen sanat edebiyat dergilerinde yayımlandı. Şiirlerinin bir bölümü Birol Topaloğlu, Cihangir Bostancı, Gül Kansu, Suat Adalar tarafından bestelendi. İnsanların kimi toplumsal olaylara karşı duyarsızlığını ve aydınların da susarak kendi kabuğuna çekilmesini eleştirmek amacıyla, bir dizi protesto girişiminde bulunma kararı aldı. 8 Kasım 1996'da, Galata Köprüsü üzerinde kitaplarını denize attı; 25 Şubat 1997'de ise, Gaziantep Asrî Mezarlığı'nda, ölülere bir şiir dinletisi sunarak, mezarlıklara şiir kitaplarını bıraktı. Türkiye Yazarlar Sendikası, Edebiyatçılar Derneği ve Kilis Gazeteciler Cemiyeti üyesi. Mayıs 1997’de Türkiye’den ayrılarak Londra’ya yerleşti. Şiirleri İngilizce’ye çevrilerek İngiltere ve Amerika’da yayımlanan antolojilerde yayımlandı. Kaynak: M. Halit Umar / Anafilya İzdüşüm Serisi I, Derleme, Almanya (2003) : Olay gazetesi, Londra, (7 Ağustos 2003) : Avrupa gazetesi, Londra, (15 Ocak 2004) : İhsan Işık / Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi (2004)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BÜLENT ÖZCAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.