Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
( KARA’nın siyaha hükmettiği zamanlarda ) "Biz canlıların cehennemi gelecekte varolacak bir şey değil, eğer bir cehennem varsa burada, çoktan aramızda; her gün içinde yaşadığımız, birlikte, yan yana durarak yarattığımız cehennem. İki yolu var acı çekmemenin : Birincisi pek çok kişiye kolay gelir: Cehennemi kabullenmek ve görmeyecek kadar onunla bütünleşmek. İkinci yol riskli… sürekli bir dikkat ve eğitim ister : Cehennemin ortasında cehennem olmayan kim ve ne var, onu aramak ve bulduğunda tanımayı bilmek, onu yaşatmak, ona fırsat vermek..." Italo Calvino'nun "Görünmez Kentler" inden gecenin erk-ek saatinde erk-eklere İNAT bir kadı-n kaldırımı olmayan caddeleri adı-m adı-m adı-mlamakta trafik lambasının sarısı yağmurla dans etmekte kırmızı ve yeşili kıskandırırcasına ve göz kırpmakta kadı-na bütün erk-eklere İNAT... açık-koyu turuncu tişört, beyaz pantolon, kızıl saçlar ve muz-çilek kokusuyla tropikal bir ağacı andıran kadı-n farkında erk-eklerin ve kadı-nlığının... adı kara olan denizin güneşten ve insana dair olandan sakladığı mahrem yerinde ço(k)cuk ses(ler)i... VE... yükseklik korkusu serin mayıs gecesinin asfaltı üzerinde insan bedeni : canı, kanı ve KOKUSUUUUU her balkondan bir kafa her kafadan bir balon gülün dikenine İNAT tüy(ler) sesler : çığlık – küfür – ağıt – cık cık – vah vah – soru işareti vs... adı-mlar hızlı...birden çok kadı-n ve erk-ek (ler) yağmur rüzgar tiner yüklü dikkat uzun araç ilaç yüklü on sekiz teker üzerinde... VE... altında kadı-n küflü tahta kokusu erk-ek elleri üstünde ıslak toprak / kaya kokusu, güneş ışığı… VE... içinde kadı-n erk-ek ço(k)cuk ayrı(lık) son söz yerine : en sevdiğim bağla-ç “VE”... eytişimsel... bkz. Tdk sözlüğü cilt bir sayfa dört yüz seksen bir... her şeyin özeti : (kırmızıyla yazılacak siyaha İNAT ) bütün kişiler – onlar karşılar kahraman(cık)lara – bir biçimde ölürler KARA’nın siyaha hükmettiği zamanlarda...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Fırat KÜÇÜK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |