Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
Haber saati adı altında reality show yayını yapılan bir ülkeden (isim vermeme gerek yok sanırım); ard arda yayınlanan iki haber, bana çok ilginç geldi. Bu haberlerden biri: İstanbul da zabıtaların dilenci operasyonu. İçeriği ise, tam bir rezalet. İnsanları kandırabilmek için bin bir kılığa girmiş ve türlü türlü yalanlar ezberlemiş dilencilerin, belediye görevlileri tarafından itilip kakılarak zabıta otosuna bindirilmeleri. Tabi bu haber tek başına o kadar ilginç değil. Şimdi sıkı du İkinci haber: Hayvanseverler, belediye barınağını incelemek isteyince kavga çıktı. Bu haberde de kendini hayvansever ilan etmiş kişiler, barınağın şartlarının iyi olup olmadığı konusunda bir inceleme yapmak istiyorlar ve belediye görevlilerinin müsaade etmemesi üzerine, yumruk yumruğa kavgaya tutuşuyorlar. İşte gariplik burada. Bu kişiler güya hayvansever ama gelin görün ki insanlara zerre kadar sevgileri yok. Tutuştukları kavga da bunun göstergesi. İnsanlara karşı sevgiden yoksun olanlar sadece onlar değil tabi. Bir önceki haberde dilencileri itip kakanlarda, yoksun, insan sevgisinden. Şimdi soruyorum sizlere, birbirine sevgisi olmayan insanlar Birde bu hayvanseverlikte bir çelişki var. Bunların içinde, ön planda olan, “Panter Emel “ lakabını taktıkları bir hanım var. Merak ediyorum, bu hanım Panter olduğu için mi? Hayvanları seviyor, yoksa, hayvaseverlik uğruna insanlara vahşi davrandığı için mi? Panter oluyor. Her iki şıkta da çelişki apaçık ortada. Eğer doğru olan birinci şıksa; Panter in doğada hayvanları kendi yaşamını idame ettirebilmek için sevdiğini unutmayalım. Doğru olan ikinci şıksa; bir insan hayvanseverlik uğruna kendi cinslerine karşı nasıl vahşileşebiliyor. Benim idrak edemediğim, sevgi ve vahşet nasıl oluyor da bir amaç uğruna ortak kullanılabiliyor. Ben hayvansever olmayalım demiyorum ve hayvanseverleri, hayvensever oldukları için asla eleştirmiyorum. Benim sözüm birbirlerini sevememelerine. Ve son olarak; öncelikle birbirimize karşı iletişim kuralım ve bu iletişimi sevgi dolu bir yapıya oturtalım. Gerisi kendiliğinden gelir, bunu hiç unutmayalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ŞÜKRÜ POLAT, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |