"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller |
|
||||||||||
|
Anam,canım anam sana hiç mektup yazmadım.Şiirde yazmadım ama bil ki hasretimden. Hep hasret duydum,yaban ellere içimi dökerken hasretim sanaydı.Dizlerinde ağlamayı isterken başka dizler yavandı ,o an anlamamışım annem.Neden uzağız ki senle böyle. Beni hiç büyütmedin gözünde biliyorum ,haklısın annem ben hiç büyümüyorum.Her vurulmada sanki başımı gömüyorum hüzne,dinlenmeye.Sonra kalkıyorum ağzımda bin bir isyanda. Biliyormusun.. Şarkılar içimi acıtıyor çoğu zaman.Hani Ahmet abim söylüyor ya şafak türküsünü demiyormu orada bir sabah bir sabah çıkagelirim annem...sanki bedenim sana gelecek gibi oluyor,eller üstünde. Duvarlar konuşmuyor anne diyor hani benim sevincim nerde parçasında... duvarlar konuşmuyor annem inan konuşmuyor.Her duvarda bir çivi,battıkça batıyor.. Biliyormusun.. Herşeyi kirletiyoruz anne,ne deterjan sanayi buna çözüm bulabilir nede insanlık.İnsanlık kaldımıki diye bile sorasım geliyor.Bu kadarmı ucuzlattık anne. Neydi vuran,borana katan,söğüdün dallarını kıran,yaprak yaprak döken. Sonbahar geldi ondanmıki..Hani ilbaharda ateş çıkar,yaz da aşk yaşanır sonbaharda dökülür. Biliyormusun.. Kumbaram oldu anne,gözyaşlarımı dolduruyorum,Dışardaki mazgallara inat. Biriktiriyorum,lazım olacakmı ki bana neşe,sevinç diye dönecekmi ki.. Korkar oldum artık ninem derdi ya veren el ol kızım,alan el olma sakın. Bizim kanımız kırmızı ,leke tutmaz Allah katında.Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali derdi hatırlıyormusun.İnsanı çokmu sevdik annem,özümüz ,sözümüz bu zaten. Atıyorum annem ninemin dediği gibi ekmek atıyorum ,kul bilmezse hızır bilsin diye. Biliyormusun.. Bugün şiirlerden dertlendim.Herkes anasına seslenmiş.Xalom,babam derken anam içime oturdu.Bende istedim seslenmek sana yürekten.Şimdi okurlarken içleri ezilsin istemiyorum,biliyorsun acizliği hiç sevmem. Hayat yaşamaktır,direnmektir derim,ateşler içinde yansakta.Kol kırılır yen içinde kalır. Ama içim bazen dayanmıyor işte,haykırasım geliyor anam. Biliyormusun.. Bir adam tanıyordum, çöpçüydü. Sabahların kör saatlerinde, parkları bahçeleri yoklar, bir elinde çalı süpürgesi, bir elinde gaz tenekesinden yapılmış küreği, süpürür dururdu bankların altlarını; bir gece önce edilmiş sözleri, yürek kırıklıklarını, bekleyişleri, gizli öpüşleri, ayışığını, soğuğu ve umutsuzluğu... Bütün bir yılımı, ama daha çok son günlerimi düşündüm. Mutluluklarımı bir yanıma, mutsuzluklarımı öbür yanıma koydum; bir yanım ne kadar da fakirdi... Sonra korkularımı bir yanıma, cesaretimi öbür yanıma koydum; bir yanım ne kadar da karanlıktı... Sonra aklımı bir yanıma, vicdanımı öbür yanıma koydum; bir yanım ne kadar da temizdi... Sonra benliğimi bir yanıma, hiçliğimi bir yanıma koydum; bir yanım ne kadar da yoktu... Bu anlatımı çok sevdim anam,aldım giydim üstüme.. Biliyormusun anam... Mektubundan bir paragraf sildim.İnaçlarımısildiğim gibi.Saf kızın yine saf.Diyolar ki seni çocuk yapan bu yanın tatlı yapan.Tatlı ne kadarda acı geliyor..Acı gelirmi ki anam benmi acıttırıyorum yoksa .Sildiğim bu paragrafa umudu,ummayı ve sabrı oturtuyorum ve Yara mı bu paragrafa ta saklıyorum.Nokta nokta noktam diyorum adınada anam. . . . Biliyormusun... Ne kadar kirletenler olursada,o kadar ışık tutanlarla tanışıyorum anam. Ama korkuyorum şimdi,kirlenmekten,acaba onlardamı saklanıyorlar, saklıyorlar kendilerini diye ..korkuyorum..dışarıdan bu dünyadan. Bende ak kaşık değilim tabiki,bazen uydum affetsin Rabbim. Ama uyarken inan yüreğimde leke yoktu.Sadece sevgi,hep vermeyi seçtim.. Biliyormusun.. Seni özledim:( her ne kadar saçımı okşadığını hatırlamasamda,sevdiğini biliyorum. Anamsın,özümsün başımın tacısın.Hadi gel sil yaşlarımı silen sen ol,ellerin den sevgi akar,içinden can katarsın.Annelik ne demek bilirim,cana can vermeyi bilirim. Bundanmıki kıyamazlığım,sevişim herkesi.Acıyıda seviyorum belkide bal eylemek adına arıyorum..Arıyorum annem kendimi,kirlenmeyen dünyayı,kirletmeyenleri. Yüreğime sancı oturmuş, Gül yüzüm solmuş, Figanı basıyor dilim. Dilim dilim doğranıyor sevgim. El açıp yakarmıyorum, Verin diye yalvarmıyorum. Ben tek aşkım Rabbim. Sadece ona sığınıyorum. Sen koru sakla beni, Namerte muhtaç etme, Deyyusa boyun eğdirtme, Saflarıma kini geçirtme. Sevgim gibi bilirim kinimi, Yakarsın,verirsin demini. Anlamaz ki aptallar. Abdal olamamışlar! Biliyormusun... Seni çok seviyorum anambakma böyle demelerime..Kime dert yanamki senden başka kimim var.Sözlüğümde güzellik adına kelimeleri dondurdum.Bir gün bir gün çıka gelir güzellikler umudum.Ben yıkılmadımki ,hangi çılgın yıkar deli kızını..Gülümse anam yaşlarım gülün olsun ,ömrüm bile senin olsun,cızlatma içini.Sana hüzün verdiysem ,üzdüysem hakkını helal et gülümse geç emi...ellerinden öptüm..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ALaguL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |