Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
basma fistan yokmu kıçın örtecek ayıp günah bacım erkek görecek aha da şimdi eve baban gelecek dayak bilmezmiydi sizin babanız? dudağı elleri boyalı nere gidersin gecenin bir yarısı nerde gezersin eğer gelin olacaksan çeyiz işlersin hiç hesap sormazmı sizin babanız? ..................... Yıllarca böylesine izlerdi onları ve maniler söylerdi. Arada bir onlarla dışarda sohbet etmeye kalksa ya azar işitir, yada dayak yerdi. Kocasının ve ailesinin olmadığı bir gün komşusunun kızı onu şehire gezmeye götürmüştü. Hatta beraber müzikli bir yerede gitmişlerdi. Gittikleri yerler öyle kötü bir yerde değildi. Ne bilirdi hemşerileri muhlis efendi de orada onu görecekti. -Kör olası- dedi kendi kendine, -torun torba sahibi onun ne işi vardı böyle yerlerde-. Hem de yanında başka bir kadın vardı. Hemen çıktılar oradan o hızla evine döndü. Sonra hep düşündü neden kocası onu öyle yerlere götürmüyordu. Sonrasında korktuğu başına gelmişti ve muhlis efendi söylemişti kocasının ailesine. Sonu günlerce dayak ve sonrasında evden kaçış vardı. medeniyet bumu söyleyin komşular sizin kızınızdan benim ne farkım var bak her köşede nice Gülenaz lar ağlar vay gurbetlik beni anamda duymaz. ölsem gitsem burda ben ne ederim şu başıma gelenleri kime söylerim daha durmam burda başım alıp giderim bağırsam da avazım kimse anlamaz. Gülenaz oturumu kocasına bağlı olduğu için Almanya'da yaşamaya çalıştığı günlerin 5 inci yılında Türkiye'ye DUL bir kadın olarak gönderilmişti. Memleketinde kimbilir hakkında neler söylendi ama Gülenaz hep sustu, sustu sadece içinden maniler söyledi. şu garip başıma bilseniz neler geldi yirmi bir yaşında Gülenaz dul oldu güllerim bahçemde açmadan soldu ah şu feleğin işine şaşar ağlarım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erdal İrfan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |