Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon |
|
||||||||||
|
Mavinin kızıla kestiği bir gök altında, altındaymışçasına bir çuval bulutun, ağlıyordu. Soğuğun buz kestiği ellerinde bir boşluğu kavramanın hissizliği vardı. Tek ve yalnız yürümekteydi. Tek olmak ile yalnız olmanın arasındaki o görünmez ancak bilindik çizginin çoktan beri öbür tarafındaydı. Durdukça rüzgar da duruyordu sanki. Bir sigara yaktı, o sigara ile rüzgarı da içer gibiydi. Takip edildikçe kaybedilen o mutluluk hissi vardı ya, onu çoktan beridir bilirdi. Bilmediği aslında çok şey vardı. Örneğin neden insanların bu kadar “şey” oldukları. Onlardan değildi o, onlar da ondan değildi. Ayrı familyalara aittiler. O ve onlar. O ve onun gibiler yoktu, o ve onun gibi olmayanlar vardı hep. O vardı . ‘Var’ olduğu için zaten problemliydi. Düşlediğinde tüm yolu yürürdü düşünde, tüm yolu tüm zamanlarda yürürdü. Tüm zamanlarda ve koşullarda iyi olmalıydı bir düş. Örneğin kış düşleri gerekçeli düşlerdi. Kaçışlarını, koşuşlarını, varışlarını anımsarken . . . Günahları katli vacip birer suçlu gibi . Hiçbir heyecan vermeyen güzellikler devrindeydi artık. Heyecan veren hafif çirkinler devri kapanmıştı. Küçükken, yahut ilk gençliğindeyken yaşadığı o ekşimsi, buruk tat yoktu. O buruk tat, o "bitter" tat gitmişti. Bir şarap kaçırmanın, bir öpüşün sihri gitmişti. Bir bakış sihri arıyordu. O sihir bir beğenme olmamalıydı, ondan ötede bir şeyler olmalıydı, kaybettiğini bulursa yakasına yapışacaktı .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Fergül Çırpan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |