..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk >




29 Mart 2003
Yunusca Sevgi  

Sevgiyi okuya bilmek istedim, karşımdaki karlı dağdan, martıların uçuştuğu mavi ovadan, okumaya çalışırken daldım uzaklara, daldım ki ne dalış, neler gördüm, neler duydum ah bir anlata bilsem. Dinleyin beni anlatacağım bir gün sevmeyi ve sevilmeyi


:BEIA:
Düşünürdüm her gün, insanoğlu neden güler, neden ağlar, neden sessizdir bazı zamanlar. Sonunda buldum, sevgiymiş meğer insanı düşündüren, güldüren ve ağlatan. Kuşlar tercüman oldu bana, havayla, dağlarla ve gökyüzüyle konuşmama. Meğer şu bizim bildiğimiz sevgi gülmekten ibaret değilmiş. Sordum onlara, peki nedir diye sevgi, işte o zaman sustular, küstüler bana. Acaba bir hatamı ettim diye düşününce, sus dediler bana, alma dediler o kelimeyi ağzına. Siz insanoğlu, kirlettiniz o temiz pak hisleri, unutturdunuz geleceğe, anlamı derin sözleri. Sordum; peki nedir o kelimenin anlamı, gökyüzü ne kadar uğraştıysa da bana anlatmaya, sıkıldı, dertlendi ve yine derdinden başladı yağmur olup yere inmeye, denizlerde buharlaşıp çıktılar göklere, dağlarda derdinden kar tutup beyaz kefeni giydiler. Bunlar hep eski sevgileri anlatmaya çalışıp ta başaramadıklarından olurmuş meğer.

Ya sen ! dedim o küçük kuşa; gezersin uzaklarda, mutlu diyarlarda, sıcak yerlerde sen bilmezmisin nasıl olur sevgi. O küçük garip kuş daldı uzaklara, başladı gözleri damla damla yaşarmaya, gözyaşlarıyla içini dökmeye bir yandan da onları anlatmaya. Neymiş meğer sevgi, mutluluk muş o, gülücükmüş, dostluk beraberlikmiş. Kelimeler yetmezmiş anlatmaya, aslında her kelime kendi başına anlatırmış bize sevgiyi. Bazı gözler bulmuş kelimelerde, tabiatta, doğada, dalmışlar tefekküre başlamışlar ağlamaya. Bakmışlar ki her biri birer mecnun, ellerini açıp yaratana “sevgi bur da gelin” diye başlamışlar dua ya. O Ferhatların, Keremlerin, Mecnunların seslerinin yankısını duymuş uzaktan sevmeyi, sevilmenin değerini bilen gönüller. Onalarda mecnunlar gibi sevgiyi söylemişler göz yaşlarıyla, kimileri bunlara deli, kimileride sevmeyi bilen serseri demiş durmuş. O dertli mecnunlar ordusu unutmamış maşukunu nasıl unutsun ki istese de unutamaz. O his o duygu işlemiş vücudunun enderin noktalarına hele hele kalbine bir yara açmış ki, inceden inceden sızlar hasretinden kan ağlar. Açmamışlar dillerini, üzülmesin diye sevdikleri hep atmışlar kederlerini içlerine. Bir ümit için hakka açık elleri.

Ne detler çekmiş meğer benim dertli kuşum; anlattıkça ağladı, ağladıkça coştu daldı yine uzaklara. Geçmişi anlattı sevgisinden nasıl dağları deldiğini Ferhat’ın, ya çöllere düşen Mecnun, onlar daha neymiş ki ne sevgiyi bilenler gelip geçmiş. Yunus gibi, Mevlana gibi sevmişler elbette onlarda birini, Hakka açıp ellerini istemişler sevdiklerini.

Benim dertli kuşumda severmiş gülü, adı çıkmış bülbül diye. Gonca gülde severmiş bülbülü, onsuz geçirmez miş hiç ömrünü. Anlatırken dertli kuşum gülü güzel gördüğünü, anlar gibi oldum aradığım sevgiyi.

Elime alınca bir kalem ile birde kâğıt yazmak istedim sevgiyi heceleri birleştirip kelimelerle. Yaşanır fakat tarif edilmez bir duyguymuş sevgi. Sevgiyi okuya bilmek istedim, karşımdaki karlı dağdan, martıların uçuştuğu mavi ovadan, okumaya çalışırken daldım uzaklara, daldım ki ne dalış, neler gördüm, neler duydum ah bir anlata bilsem. Dinleyin beni anlatacağım bir gün sevmeyi ve sevilmeyi.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: MerhabaLar
Gönderen: yunus / manisa
15 Nisan 2008
Merhaba izedebiyat aiLesi adım yunus... bu yazıyı sadece ismimi anımsattıgı icin girip okudum. SizLer Gercekten cok basarılısınız cok süper bir anLatım. Burdan da eğitim verebiLiyorsanız Ne mutLu sizLere ... SEVGİLERİMLE




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi Türküsü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Düşerken! [Şiir]
Aşkı Seninle Teneffüs Etmek! [Şiir]
Aşk Yolunda Kopan Bir Yaprak! [Şiir]
Aşka Açılan Kapılar Sabırla Bulunur! [Şiir]
İzlerin Serabında Adımlarken! [Şiir]
Sevmek Dile Düşerse Neçare! [Şiir]
Sevgi Çiçeği [Şiir]
Hasret Çilesi Aşkla Bir Başka! [Şiir]
Yine Seni Anmadan Yapamadım! [Şiir]
Sizi Mısralarda Anmak! [Şiir]


kimdir?

duyluları sevgiye harman eden biri olmaya çalışırım hep

Etkilendiği Yazarlar:
Murat Başaran, Muammer Erkul, Necip Fazıl Kısakürek.....


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.